Wiktor Nilsson visade en tåga jag inte sett sen sista säsongen i Djurgården. Med farten, kraften och beslutsamheten kommer också bättre puckhantering.
Vid Eljas- och Knuts-återkomst är det Karlberg som ska upp på läktaren, inte Wiktor. För mig är Karlberg ingen spelare där laget går före jaget. Han har tankarna för långt fram, ser sig själv bli hjälte och fuskar i spelet.
Rejäl var däremot Nolan igår. Och visade faktiskt några tekniska nummer igen.
Vi borde dessutom ge Koblar/Kaderli en bättre lekkamrat, de förtjänar bättre än Karlberg.. Tycker inte alls han passar in där. Hittade vi en tredje länk som klickar med de två, så har vi en kedja som kan bära oss genom kvalet. Men vem? Kanske Cehlarik igen, kanske WN, kanske Kalle kan få chansen på kanten?
Jag tror vi åker ur, men chansen är definitivt större om vi får inleda med två matcher i Jönköping. Enormt viktigt på lördag.
Så du vill att Leksand ska vaska matchen imorgon o hoppas HV vinner så vi kommer sist? För ska vi börja med två i Jönköping måste vi komma sist.
Men jag tror tyvärr du får rätt i en sak, att vi åker ur. Har hela tiden sagt att HV är mardrömsmotståndet i ett kval o det står jag fast vid. Hoppas jag har fel….
Så Lang blev alltså utvisad för att han skrek "Vad gör du?" till domaren som stod i vägen när han skulle byta. Grova ord!!! Finns risk för lång avstängning!!
Vilken av domarna var det som tog den där utvisningen? Skulle vara kul att skicka ett mail eller sms och fråga "vad gör du" ....för att se om man får någon reaktion.
Oavsett så är det väldigt "primadonnaaktigt" beteende.
Linjemännen verkar generellt ha nåt komplex. De blir väldigt lättkränkta där ute verkar det som. Nu hade ju dessutom Lang slagit klubban i sargen en gång tidigare som låg till grund för beslutet.. Man häpnar.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Wiktor Nilsson visade en tåga jag inte sett sen sista säsongen i Djurgården. Med farten, kraften och beslutsamheten kommer också bättre puckhantering.
Vid Eljas- och Knuts-återkomst är det Karlberg som ska upp på läktaren, inte Wiktor. För mig är Karlberg ingen spelare där laget går före jaget. Han har tankarna för långt fram, ser sig själv bli hjälte och fuskar i spelet.
Rejäl var däremot Nolan igår. Och visade faktiskt några tekniska nummer igen.
Nolan var ju bättre än vad han visat under hela året. Visade upp ett spel jag gett upp om att få se.
Det är ju det jag har sagt hela säsongen. Nolan blir viktig för oss.
Sun taught me,
Keep RISING!
Jag tror vi åker ur, men chansen är definitivt större om vi får inleda med två matcher i Jönköping. Enormt viktigt på lördag.
Så du vill att Leksand ska vaska matchen imorgon o hoppas HV vinner så vi kommer sist? För ska vi börja med två i Jönköping måste vi komma sist.
Men jag tror tyvärr du får rätt i en sak, att vi åker ur. Har hela tiden sagt att HV är mardrömsmotståndet i ett kval o det står jag fast vid. Hoppas jag har fel….
Örebro hade varit värre.
Börja hemma eller borta vet jag inte vad man ska tro är bäst. Det beror på resultatet i de två matcherna. Jag gissar att just Leksand har betydligt större chans att vinna hemma än borta så jag hoppas på en bra match med seger i morgon. Inte bara för tabellen utan även för att få tillbaka lite självförtroende. Det vore inte alls bra om vi avslutar med två raka nollor, kanske med solklara siffror. KAn vi ta tillbaka bollen med en seger i morgon så vore det bra.
Ska nog faktiskt kika på den.
Sun taught me,
Keep RISING!
Inser nu att jag nog missförstod dig pga du skrev ”chansen” istället för ”risken”:-).
Inser nu att jag nog missförstod dig pga du skrev ”chansen” istället för ”risken”:-).
Ja exakt! Tror vår chans är att gnata oss till 2 segrar hemma, sen kanske en i jkpg. Sen avgöra hemma.
Spela tätt som fan och låta HV göra misstagen, men då krävs att Filip gör sina bästa matcher för säsongen.