Vojne, vojne, det här blir en nagelbitare! Det är verkligen upp och ner i år och har ingen aning hur det ska gå! Känslan är att Ang kommer att sänka oss...
Onsdag 18 mars 19:00 HV71-Leksand
Fredag 20 mars 19:00 HV71-Leksand
Söndag 22 mars 18:30 Leksand-HV71
Tisdag 24 mars 19:00 Leksand-HV71
Fredag 27 mars 19:00 HV71-Leksand
Söndag 29 mars 18:30 Leksand-HV71
Tisdag 31 mars 19:00 HV71-Leksand
Känslan jag har är att Hedberg och Pajen sänker oss. De har inget i ett shl lag att göra som tränare.
Bortaplansfördel blev det alltså. Då är vi körda tyvärr. Finns inte en chans att vi klarar oss. Men jag ska ändå hålla hoppet uppe. Eller snarare viljan.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Om kikar statistik sen 2000-talets början…
Alltså från säsong 2000/2001
Lagen som slutat på de 2st sista platserna då i tabellen.
Och tvingats kvala för att överleva har vart följande….
(Leksand och Oskarshamn noteras i statistiken , men de behövde aldrig spela om det)
-----------------
Leksand 7ggr
-----------------
Timrå 5ggr
Brynäs 5ggr
----------------
MoDo 4ggr ___Vart borta nu i 1år___
Södertälje 4ggr ___Inte återkommit än på 15år___
HV71 4ggr
Malmö 4ggr
Rögle 4ggr
----------------
Mora 3ggr ___Inte återkommit än på 7år___
---------------
AIK 2ggr ___Inte återkommit än på 12år___
Karlskrona 2ggr ___Inte återkommit än på 8år__
Oskarshamn 2ggr ___Vart borta nu i 2år___
Djurgården 2ggr
---------------
Björklöven 1gång ____Inte återkommit än på 25år____
Örebro 1gång
Linköping 1gång
Skellefteå 1gång
---------------
Många gamla Leksingar med potential att spel ur oss ur SHL.
Nu är jag bitter men om vi lyckas krångla oss kvar är vi alltså sist ut på spelarmarknaden, Hedberg och Pajen kommer vara kvar och styrelsen kommer tycka att det gick visst att snåla på budgeten så vi riskerar ett nytt elddop redan nästa säsong.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Känslan är definitivt att vi är chanslösa. Vi har om och om igen visat att vi inte har psyket för att vinna någonting. Vi kan säkert ta någon match när vi är som mest uträknade, men när det ska summeras kommer det inte att vara något snack.
Kommer säkert se första fem minuterna av match 1 iaf. Sen får vi se..
Hopp….just nu mest ångest och oro. All logik säger att vi åker ur.
Det som kan tala för oss är att hockey inte alltid är logiskt. Men har vi under året uppvisat något som gör att vi mer än HV förtjänar en plats i SHL? Jag vetefan…..
Men jag är väl här, till the bitter end. Första matchen missar jag dock, och det är kanske lika bra.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Många gamla Leksingar med potential att spel ur oss ur SHL.
Nu är jag bitter men om vi lyckas krångla oss kvar är vi alltså sist ut på spelarmarknaden, Hedberg och Pajen kommer vara kvar och styrelsen kommer tycka att det gick visst att snåla på budgeten så vi riskerar ett nytt elddop redan nästa säsong.
Ja. Framtidstron känns inget vidare. Oavsett hur detta slutar. Men vi går för seger (efter 4-13 de två sista matcherna)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Fy fan vad bittert...
Nu behöver vi lite tröst och positiva tongångar av Gösen.
Något i stil med "det är bara att i fyra matcher göra ett mål mer än HV, ganska enkelt om man tänker på saken..."
Eller att det är 50/50. Antingen vinner vi eller så gör vi inte det.
Vilket iofs ligger rätt nära sanningen i detta fall.
Visst är det så! Och det ligger ofta mycket I Gösens resonemang. Dvs om vi höll på något annat lag än just Leksands IF som sällan följer den logik som gäller för alla andra klubbar.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.