Känner du dig nervös på något sätt?
– Självklart, lite grann, men inte alltför orolig. Jag känner mig mer exalterad och nu vill jag bara spela för staden och för hela klubben.
Då HV71 slutade näst sist i tabellen har laget hemmaplansfördel i kvalet, får spela match ett och två samt en eventuell femte match och en eventuell sjunde match på hemmaplan i Husqvarna Garden. – Det är riktigt skönt att vi får börja här hemma och att få ha vår publik med oss direkt. Förhoppningsvis tar vi två segrar här.
En sak som jag tycker faktiskt talar för oss är alla unga spelare. Tror unga spelare inte tänker så mycket utan bara kör och vågar. Det brukar vara viktigt i ett kval.
Sätt Kaderli på Ang första bytena. En som blir ej spelbar samt en med flera matchers avstängning. Då kan det nog gå. (Jag skämtar)...
Jag är mer orolig för Rindell, tror han kommer vilja visa upp sig mot sin bästa sida mot laget som ratade honom. Förhoppningsvis kan både Ang och Rindell orsaka mål i egen kasse mer än framåt.
Sätt Kaderli på Ang första bytena. En som blir ej spelbar samt en med flera matchers avstängning. Då kan det nog gå. (Jag skämtar)...
Jag är mer orolig för Rindell, tror han kommer vilja visa upp sig mot sin bästa sida mot laget som ratade honom. Förhoppningsvis kan både Ang och Rindell orsaka mål i egen kasse mer än framåt.
Första mötet för säsongen kan jag förstå det och tom tro att det är så. Men femte matchen vi möts? Nej. Nu är det ingen faktor längre för honom. Dessutom må han gjort många mål men är fortfarande en säkerhetsrisk på isen och jag instämmer i det sistnämnda.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
J20 spelar ju mot aik samtidigt imorgon. Hur tänker man tro med J20 spelare i A-laget?? Ställer man upp med 22 ombytta spelare i A-truppen???
Allt annat är galenskap.
J20 får väl också fylla på underifrån om det behövs. Vi kan ju inte inleda en eventuell 7-match tät serie med att gå kort om folk.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
J20 spelar ju mot aik samtidigt imorgon. Hur tänker man tro med J20 spelare i A-laget?? Ställer man upp med 22 ombytta spelare i A-truppen???
Allt annat är galenskap.
J20 får väl också fylla på underifrån om det behövs. Vi kan ju inte inleda en eventuell 7-match tät serie med att gå kort om folk.
Nej vi borde inte gå kort om folk…. Men jag är inte förvånad om så skulle ske.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"JAG HAR SÅ JÄVLA DÅLIG MAGKÄNSLA", säger Mårthen Bergman med emfas i Cirkus Leksand.
Kolan, i sin tur, berättar att Melin var bra på att skapa lugn i laget under kvalet mot Mora. Hade tricks och saker i rockärmen. Men vad detta bestod i kunde man inte prata om i podden för det var "barnförbjudet". Gissar att det var samlivsrelaterat.
"JAG HAR SÅ JÄVLA DÅLIG MAGKÄNSLA", säger Mårthen Bergman med emfas i Cirkus Leksand.
Kolan, i sin tur, berättar att Melin var bra på att skapa lugn i laget under kvalet mot Mora. Hade tricks och saker i rockärmen. Men vad detta bestod i kunde man inte prata om i podden för det var "barnförbjudet". Gissar att det var samlivsrelaterat.
Ingen rök utan eld alltså... Ryktades det inte om en massa grejer med Melin? Men han hjälpte oss ett år. Vilket fortfarande är tacksamt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
En dag närmre och en dag kvar. Konstigt nog börjar hoppet stiga och optimismen ta över. Det kanske är en mental härdsmälta på gång här, men det känns lite bättre.
Vi åkte ju trots allt på råpisk de två senaste matcherna. Så nu tror "ingen" på oss längre, och då brukar det ju kunna gå bra.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill