Jag älskar och ser fram emot det här.
Efter år av slentrian blir det puls på riktigt.
Kommer säkerligen t.o.m. skrika på domaren.
Och missförstå mig rätt. Jag ville på inget sätt hamna här.
Jag älskar och ser fram emot det här.
Kommer säkerligen t.o.m. skrika på domaren.
Och missförstå mig rätt. Jag ville på inget sätt hamna här.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Gösen skrev: tis 17 mar 2026, 11:44Jag älskar och ser fram emot det här.
Kommer säkerligen t.o.m. skrika på domaren.Och missförstå mig rätt. Jag ville på inget sätt hamna här.
- Ja, vi älskar kvalspel!
- Åh, vad det är härligt att älska kvalet.
- Det är skönt att tycka om kvalet.
Hoppfull och accepterat läget. Tror det är bra med två bortamatcher OM vi vinner den ena, vilket vi gör! ![]()

Pastis skrev: tis 17 mar 2026, 12:14Hoppfull och accepterat läget. Tror det är bra med två bortamatcher OM vi vinner den ena, vilket vi gör!
Jag tror det här sättet att inleda med två bortamatcher är största chansen att vinna en match bort. Sedan är det ju samma risk att man ger bort en hemma också och vi är tillbaka med bortaplansfördel. Men en match i taget!
Vart vi börjar spelar nog mindre roll som sagt...
Men nog ser även jag fram mot detta. Ska bli kul nu när matcherna för första gången sedan november gäller något igen.
Det här gillar jag dock:

För en vecka sedan flög vi fram och ingen kunde stoppa oss! Dom två avslutande omgångarna förstörde precis allt.
Nu säger magkänslan degradering.
Mycket!
Jag har bara en trasig länk, vad var det på bilden?
Edit: Never mind, nu dök den upp! Bra initiativ!
Den här tiden imorgonkväll. Är det rysningar tack vare bra spel (och mål) eller ångestrysningar deluxe. Usch…
Lillördag.. då väntar utgång för mig, fru och vänner i vanlig ordning. Snacka om krock.
Så det blir antingen att kika på resultatet eller hålla mig oviss och se sändningen med tre timmars fördröjning. Har svårt att se mig klara det sistnämnda.
Jag blir orolig för morgondagen…. För jag har zappat runt på alla slutspelsmatcher under Tisdagskvällen och ser vilken urusel nivå det är på bedömningen från domarna.
Om det fortsätter så är vi rökta.
VonGustaf skrev: tis 17 mar 2026, 22:36Jag blir orolig för morgondagen…. För jag har zappat runt på alla slutspelsmatcher under Tisdagskvällen och ser vilken urusel nivå det är på bedömningen från domarna.
Om det fortsätter så är vi rökta.
Man vet HV-publiken kommer skrika på allt, det har man sett tidigare år. Domarna kommer antagligen vara lika svaga som tidigare. Det gäller att vi också sätter press på hemmaplan.
Det gäller att vi levererar nu, inte bara Linkan och Vejde och Koblar.
Max, Lang, Östman i PP, AJ, Caito mfl. PC har spelat fler matcher än jag trodde (45) och poäng (24) men han får gärna höja sig ytterligare. Men hans blotta närvaro kanske är viktig då vi förlorade två med honom borta.
Alla dessa var lite på gång kändes det som så jag är hoppfull att några av dessa och antagligen någon oväntad sprakar till rejält nu.
Vi har ju gått och väntat på detta sparkapital hela säsongen så nu får det gärna hända saker.
I grevens tid fick vi även upp PP statistiken. Tyvärr sjönk BOs dito.
Ser gärna en förbättring även där.
Att ens lycka ska till hälften bestå av några spelare som jagar en gummibit. Fyfan. Längtar tills detta äckliga kval är över.