Jag hoppas på det! Blir nervvrak av det här!
Kval 2026: HV71 - Leksand
-
Pastis
- Maskinchef
-
Klas
Re: Kval 2026: HV71 - Leksand
En gitarrist jag känner brukar prata om "förhoppnings-tempo". Man drar upp ett högt tempo, och hoppas det går vägen, att det löser sig. Vilket det ju sällan gör, om man inte bottnar i det man gör. När det blir svårt, när pulsen ökar, axlarna åker upp...då spricker det. I stället för att göra rätt gör man nåt man hoppas kanske kan gå.
Kom att tänka på det när jag ser Max spela hockey nu. Han kör nån slags förhopnings-hockey.
Kastar in pucken i mitten och hoppas att nån medspelare är där. Hade en kontring i första, istället för att åka och bryta in, tog han ett halvtamt skott. "det kan ju gå in om jag har tur..."
Fan, han kan ju! Varför ser det ut så här, en hel säsong snart! Är för många som spelar förhoppningshockey!
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Stjärnan
Ja. Kan vi förlägga spelet där och köra som första 10-12 minuterna, och hålla kvar vid ev missade lägen, så är det möjligt.
Men jag ser inte desperationen längre. Den försvann vid 0-1. Kan vi hitta den igen? Tveksamt.
Den kommer behövas för att göra mål.
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
-
Lampa
Fy fan för de som gjorde att vi behöver gå igenom detta. Usch.
-
Sniper
- Intendent
Jag är barnvakt x2 så det är olämpligt att ha sändningen på (otäcka energier kan utgå från mig).
Är detta fallet idag igen?
Sign
20 mars 2026, 20:21
A och O är att passningarna ska sitta på bladet, leksandspelarna måste vända och vrida sej hela tiden för att kunna ta emot passningar för att dom är för jävla dåligt slagna
Låt oss lyssna till vad Rune Mases hade att säga om saken:
– Just individuell träning är något som jag förespråkade en hel del under min tid som tränare. Jag kan i dag sakna att man inte har känslan i passningarna och puckbehandlingen. Jag kan inte förstå hur man kan missa ett pass på en meter eller inte klarar av att ta emot ett pass i fart.
https://hockeysverige.se/old-school-hoc ... somnat-in/
-
Leksing i vargaland
-
Leksing i vargaland
Sniper skrev: Igår, 20:35Jag är barnvakt x2 så det är olämpligt att ha sändningen på (otäcka energier kan utgå från mig).
Är detta fallet idag igen?
Dom ska lära sig Klas/Kapten Haddocks vokabulär ![]()
-
Stjärnan
Klas skrev: Igår, 20:34Fan, han kan ju! Varför ser det ut så här, en hel säsong snart! Är för många som spelar förhoppningshockey!
Exakt. Det hänger ihop med bristen på desperation, och är något föreningen saknat i många år.
Jag såg allt, utom den, första 10 minuterna. Men resten var så pass bra att vi fick ett mål ändå.
Men desperationen måste upp. Eller förhoppningen måste försvinna, om man så vill.
Först då kan vi gå segrande ur ett kval.
Keep RISING!
-
Stjärnan
Nja.. det var 80-tal. Slajdning.
Keep RISING!
-
Stjärnan
Sniper skrev: Igår, 20:35Jag är barnvakt x2 så det är olämpligt att ha sändningen på (otäcka energier kan utgå från mig).
Är detta fallet idag igen?Sign
20 mars 2026, 20:21
A och O är att passningarna ska sitta på bladet, leksandspelarna måste vända och vrida sej hela tiden för att kunna ta emot passningar för att dom är för jävla dåligt slagnaLåt oss lyssna till vad Rune Mases hade att säga om saken:
– Just individuell träning är något som jag förespråkade en hel del under min tid som tränare. Jag kan i dag sakna att man inte har känslan i passningarna och puckbehandlingen. Jag kan inte förstå hur man kan missa ett pass på en meter eller inte klarar av att ta emot ett pass i fart.
https://hockeysverige.se/old-school-hoc ... somnat-in/
Nej jag tycker inte det. Det är inte passningarna som är problemet ikväll. Klas (och jag) är mer inne på sanningen (enl mig)
Keep RISING!
-
Pastis
- Maskinchef
Leksing i vargaland skrev: Igår, 20:37Sniper skrev: Igår, 20:35Jag är barnvakt x2 så det är olämpligt att ha sändningen på (otäcka energier kan utgå från mig).
Är detta fallet idag igen?Dom ska lära sig Klas/Kapten Haddocks vokabulär
"Pottsorkar och palsternackor!" och liknande är betydligt rumsrenare än Klas vokabulär. ![]()

-
bender
-
Klas
Stjärnan skrev: Igår, 20:38Klas skrev: Igår, 20:34Fan, han kan ju! Varför ser det ut så här, en hel säsong snart! Är för många som spelar förhoppningshockey!
Exakt. Det hänger ihop med bristen på desperation, och är något föreningen saknat i många år.
Jag såg allt, utom den, första 10 minuterna. Men resten var så pass bra att vi fick ett mål ändå.Men desperationen måste upp. Eller förhoppningen måste försvinna, om man så vill.
Först då kan vi gå segrande ur ett kval.
Är så jävla mycket som inte fungerar i vår förening...
Man kan ju göra rätt i andra ointressanta jävla plastföreningar. varför är det en enda lång clownparad hos oss??
-
Runntur
Det är bra att Eljas spelar och att Karlberg har slutat spela. Vi måste försöka starta som i första perioden. Får vi in 2-2 så kommer psykologin över på vår sida. Men vi har varit nära förr.
-
Klas
Pastis skrev: Igår, 20:41Leksing i vargaland skrev: Igår, 20:37Sniper skrev: Igår, 20:35Jag är barnvakt x2 så det är olämpligt att ha sändningen på (otäcka energier kan utgå från mig).
Är detta fallet idag igen?Dom ska lära sig Klas/Kapten Haddocks vokabulär
"Pottsorkar och palsternackor!" och liknande är betydligt rumsrenare än Klas vokabulär.
![]()