summeraren´….
(Han som smyger in och skriver i trådarna när övriga har lämnat den och gått vidare till nästa matchtråd , för att få litesista ordet´)
Hur var det han fick till det….och försökte lura hela forumet…
Årets största lögn i forumet under denna säsong….
Jo att det skulle vara LÄTTARE att möte ett SHL-lag än att möta ett Allsvenskt lag för oss i ett kval…. (Mm vi alla köper det….vi hade inte heller valt att provat att hellre möta något av lagen Löven , Modo , Karlskoga , Södertälje istället…. I en 7match serie…. Nejdå enklare än HV kan det inte bli)
Fy fan…spyan vänder sig i halsen på en…
3-0 i matcher står det bara…
Och det aldrig hänt någonsin i Sverige att ettlag vänt ett 3-0 underläge…..
Men det är på slutet av matchserien…det börjar gå lättare kanske….
Jag antar att det är mig du menar så jag tar väl och svarar dig en sista gång.
Förlåt för att jag försöker vara lite positiv och försöka se möjligheterna istället för hindren. Det ska aldrig hända igen! Tur att vi har dig som är så fantastisk och sprider din fantastiska fakta i siffror som är helt obestridliga och aldrig visar fel. Jag hoppas du kan klappa dig för bröstet när den fjärde förlusten kommer och kan känna dig nöjd att du nu efter 7:e raka säsongen äntligen fick rätt i din degraderingsprofetia. Fan vad bra du är! Stående ovationer! Du är ett föredömme för mänskligheten!
När vi har PP så går HV upp med en gubbe för att plocka Caitos drop. Om han då istället fortsätter framåt så är vi 4 mot 3 istället för 5 mot 4.
Det borde man kunna träna in en variant för att utnyttja, för det är ju HV som tar en risk med att stiga upp högt med en spelare.
Men han ser fortfarande helt oförberedd och konfunderad ut, efter en hel säsong.
Jag tycker att vi kan entlediga Hedberg redan idag.
Motörhead
23 mars 2026, 08:59
Norska Stjernen låg under med 3-0 i matcher mot Comet förra året, då tog dom in en viss Perra Jonsson i båset och vände på steken och vann med 4-3 i matcher!
Vad gjorde att dom spelarna helt plötsligt började spela bra hockey då? Vi har nu bevittnat 55 matcher av denna upplaga, runt tio matcher av dessa har dett sett bra ut, men i resten av matcherna har det varit rena jävla misären, och om en tränare inte lyckas sätta ett fungerande spel på en hel försäsong och 55 matcher, ja då måste väl även den mest hängivna Hedberg fantasten inse att något inte står rätt till!
Mannen som avgjorde kvalet? Gjorde HV stabila och såg till att Leksand inte kommer någonstans (nej, vi kommer ingenstans - det pratas om bra spel under delar av matcherna, men vi kommer inte in på mål i tillräcklig grad).
– Jag tycker att strukturen i spelet utan puck är tydlig. Det handlar bara om att göra det och följa de riktlinjer som redan finns. Det är väl kanske spelet med puck där det finns potential som att kunna involvera lite fler spelare i spelet med puck och i offensiven. Det har varit lite trubbigt framför allt efter OS-uppehållet här. Så att attackera lite mer, ta puckarna mot mål och skapa därifrån. Samtidigt, som jag sade, behöver vi involvera fler och ha en stor rörelse i vårt anfallsspel, säger Mikael Sundell efter sin första träning med HV71.
(...)
Du pekar ut offensiven, men många som följer HV menar också att försvarsspelet inte varit tillräckligt bra. Hur ser du på det?
– Det är kanske mer på individbasis. Jag tycker att strukturen och tankarna kring hur HV vill spela sitt försvarsspel är jättetydligt och det borde funka. Det ligger nog mer på individnivå, att det sker ett misstag och så vidare. Men misstag sker och det är oftast det som man gör efteråt, i steg två och steg tre, som är det viktiga. Vi behöver se till att de här lagren finns i spelet, för vi kan aldrig spela en hockey där spelare aldrig begår några misstag.
(...)
Vad är det som du vill ändra i det spelet?
– Jag tror inte på att ändra, hellre göra små korrigeringar och komma med några detaljer kring vissa delar. Att börja ändra helt och hållet och byta ett system i den här delen av säsongen, det finns det inte tid för. Det kommer bara att göra spelarna vilse. Däremot går det att hitta de här nycklarna som gör att vi får det nuvarande systemet att synka. Framför handlar det om spelet med puck och att involvera fler i det spelet. Det är väl det som är utgångspunkten här och nu, sedan får vi ta det därifrån. https://hockeysverige.se/intervju/sa-vi ... -spel-shl/
Stor eloge även….
Till superstars…….
Mycket starkt att stå emot pressen och stå stadigt kvar och hålla ihop föreningen , till nedflyttningsdagen.
Att aldrig under säsongens gång…
Skandera på Johan Hedbergs avgång…
Eller Tifo-crew-gruppen…
Som aldrig smög upp med en banderoll om avgångskrav på Hedberg….
Imponerande……tålmodighet……hoppas den tålmodigheten belönar er i något annat som ni tar er för i livet framöver….
Jag var på plats igår.
Helt bisarrt att superstars börjar ropa "Sittplats ställ er upp", precis efter att Leksand har varit totalt urusla i ytterligare ett PP.
Varför skanderar man inte "Avgå Alla", eller likande? Man borde åtminstone bua och busvissla ut av bara helvete.
Allt det här snacket från spelare och ledare att "fansen betyder allt för oss"... Det är bara skitsnack. Fansen betyder inte ett skit när det går dåligt i matcherna. Spelarna blir bara handlingsförlamade och nervösa.
Kommer inte att ske. Det vore den enda chansen vi har att vinna kvalet (även om det skulle vara på tok för sent) men som sagt, det kommer inte att hända.
Men vinst i två raka kvalmatcher ska väl tom Hedberg kunna mäkta med på sitt cv. Så det åtminstone blir lite puls igen.
Men jag tror inte han klarar ens det.
Såg jag säsongens första timeout av Leksand igår? Tror banne mig det. Och då gör vi mål. Vore intressant att höra varför de aldrig har tagit to tidigare.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Kommer inte att ske. Det vore den enda chansen vi har att vinna kvalet (även om det skulle vara på tok för sent) men som sagt, det kommer inte att hända.
Men vinst i två raka kvalmatcher ska väl tom Hedberg kunna mäkta med på sitt cv. Så det åtminstone blir lite puls igen.
Men jag tror inte han klarar ens det.
Såg jag säsongens första timeout av Leksand igår? Tror banne mig det. Och då gör vi mål. Vore intressant att höra varför de aldrig har tagit to tidigare.
Tuffe Uffe och Ritola skulle egentligen vara mitt drömpar som tränare nästa säsong i AS. Ligger väl också i luften att Pajen blir sportchef om vi inte kånkar. Nej. Ollas kickar ju tyvärr inte sin polare nu. Kanske aldrig.
Borde inte en tränare ha lärt sig luckra upp låset efter två raka torsk mot samma lag? Borde tränaren inte kunna luckra upp låset efter tre raka torsk?
Ärligt tror jag inte Hedberg jobbar så. Han är nog fast i sitt processtänk fortfarande, att vi ska bli bättre ju längre vi spelar.
Jag håller inte med dom som tyckte vi gjorde en bra match igår. HV gjorde en bra match igår. Höll sig förbannat disciplinerat och aggressivt i egna zonen. De kommer fortsätta med det på tisdag. Om vi inte har dragit några lärdomar om det tills dess så är det ju över. Hoppas verkligen inte firma JH/Pajen tror att vi var värda segern senast och det bara är att fortsätta som tidigare. För då blir vi nollade eller får in nån enstaka puck.
Mot två raka segrar nu. Jag vill känna pulsen igen.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Borde inte en tränare ha lärt sig luckra upp låset efter två raka torsk mot samma lag? Borde tränaren inte kunna luckra upp låset efter tre raka torsk?
Ärligt tror jag inte Hedberg jobbar så. Han är nog fast i sitt processtänk fortfarande, att vi ska bli bättre ju längre vi spelar.
Mot två raka segrar nu. Jag vill känna pulsen igen.
Var ju ett par PP igår som visade just det du lyfter, oförmågan (eller viljan ?) att dra slutsatser och justera efter behov. HV hade med all önskvärd tydlighet listat ut att Caito skulle droppa pucken till medspelare i upsppelsfasen och låg med två st högt och stressade. En klok spelare/tränare skulle väl utnyttja det och ge fan i lättlästa droppar i egen zon och kanske försöka spela förbi deras press?
Dock inte Leksands IF. Vi fortsätter med en dåres envishet på den inslagna vägen.
Tidigare har vi ju enbart spelat med dropp, nu ska det i rättvisans namn sägas att vi inte enbart gör det. Men som exempel tjänar det oss väl ändå…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.