PellePaltnacke skrev: Idag, 13:45Klas skrev: Idag, 13:39PellePaltnacke skrev: Idag, 12:47Detta borde vara den stora frågan till årsmötet framöver. (Om det nu skulle gå att få en rejäl mobilisering av alla Leksingar utanför byn att faktiskt dyka upp och göra sin röst hörd.)
Hade man från föreningen och från den högljudda och ibland rätt självgoda falangen runt Emil och Tobbe varit intresserade på riktigt av medlemsinflytande hade man väl mer aktivt jobbat med inkludering. Digitala årsmöten kanske, som det tjafsades mycket om de där åren? Inte fan sitter jag en vardag och åker 40 mil för ett årsmötenoch lyssnar på nämnda gubbar när man inte har nån känsla av att vara inkluderad ? Hur man gör nu vet jag inte, då jag inte längre är medlem. Ledsamt i sig kanske…
Håller helt med dig. Du fortsätter att sätta ord på mina tankar.
Är ju detta vägval som föreningen behöver ställas inför. Förutsatt att den finns kvar. Ska LIF vara byns lag eller hela Sveriges lag. Om man nu i detta sammanhang behöver ställa dessa saker mot varandra. Vilket egentligen inte borde behövas.
Eller hur? Har aldrig förstått den där motsättningen som vissa grupperingar vill odla. Ståplats är bättre fans än sittplats, ortsbefolkningen kontra utsocknes, matchtröja på eller av. Och gu bevara dig om du står på norra och inte sjunger eller blint tillbedjer översteprästen som leder församlingen…
Men det är väl sådana tider vi lever i nu kanske. Gemenskap och inkludering är sorgligt förgånget.