Kval 2026: HV71 - Leksand

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Aggeman

Re: Kval 2026: HV71 - Leksand

Inlägg av Aggeman »

lil'masen skrev: Idag, 15:33

"Det är nu det vänder, fyra raka segrar! Mot säkrat kontrakt och alla ska med!" Så vill jag att det ska låta i mitt huvud men det är mer "Ja så länge vi iallafall får existera i HA så är ju de bättre än inget.. HAs slutspel är ju ändå roligare än SHLs."

Bara vi inte blir nollade....

Jag tänker samma.

Bara vi existerar, med namnet Leksands IF och att vi kan mönstra ett lag som spelar hockey på elitnivå i höst. Det jag vågar hoppas på är att vi får någon typ av dispens för att spela i HA.

Jag vill få redovisat konkret handlande som gjort att vi har hamnat i den ekonomiska avgrunden. Man vet på ytan vad det rör sig om, men vi har aldrig fått veta vid vilken tidpunkt eller vilka som har haft chansen att påverka den här härdsmältan. Vi är skyldiga att få veta...

CMB

Inlägg av CMB »

Att AJ blir avstängd lika många matcher som Rindell är ett jävla skämt.

CMB

Inlägg av CMB »

Vilka står i båset imorgon?

CMB

Inlägg av CMB »

Vejdemo har kontrakt med LIF till 26/27. Så länge LIF inte har åkt ut. Och LIF har inte åkt ut. Jag utgår från att han inte haft någon som helst kontraktsdiskussion.

Kom igen LIF, vinn imorgon!

Lillgud

Inlägg av Lillgud »

Leksand dumpar nu biljettpriserna för att undvika ett nytt publikfiasko.

Nu agerar därför klubben för att publikfiaskot inte ska återupprepa sig.
Under måndagsförmiddagen meddelade Leksand på sin hemsida att man sänkt priset på biljetter och att de säljs ut från 50 kronor.

När Expressen på plats i Tegera arena gör en intervju med biljettansvarige Pernilla Allvin vid lunchtid på måndagen meddelar hon att omkring 5500 biljetter just nu är är sålda till ödesmatchen.
– Det har rullat på under dagen och är på väg uppåt, säger Allvin.

Tror ni att ni kommer lyckas fylla hallen?
– Vi gör vårt absolut bästa.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: Idag, 16:33

Vilka står i båset imorgon?

Mitt kungarike för en blixtinkallad demontränare.

Bild

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Lillgud skrev: Idag, 17:44

Leksand dumpar nu biljettpriserna för att undvika ett nytt publikfiasko.

Nu agerar därför klubben för att publikfiaskot inte ska återupprepa sig.
Under måndagsförmiddagen meddelade Leksand på sin hemsida att man sänkt priset på biljetter och att de säljs ut från 50 kronor.

När Expressen på plats i Tegera arena gör en intervju med biljettansvarige Pernilla Allvin vid lunchtid på måndagen meddelar hon att omkring 5500 biljetter just nu är är sålda till ödesmatchen.
– Det har rullat på under dagen och är på väg uppåt, säger Allvin.

Tror ni att ni kommer lyckas fylla hallen?
– Vi gör vårt absolut bästa.

Mao, inte en chans.
Skulle nog behövt skänka bort biljetterna för att komma upp i ca 7000, om ens det.
Det var ju inte fullt ens igår.

Kul att spela en vinna eller försvinna match med 5000 på läktaren. I en arena som tar 7650.
Men det förvånar egentligen ingen.. Men det kanske kan hjälpa, på nåt skumt vis. Vi får hoppas på det. För två raka ska vi ta. Och då måste vi vinna i morgon.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Svider lite extra att just Justin Kloos (hittills) har varit en avgörande faktor...men det var ju som skrivet i profetian. Likt Himelfarb , Brunnström i Malmö, klart det blir lite extra tändvätska i en sån här serie. Även fast vi inte ville göra oss av med Kloos, utan var väl en mer pengafråga. Men det svider ju inte mindre för det. Synd att vi toppade formen för tidigt, likt ett urladdat batteri som återuppstod i 5 minuter....innan graven. Vi vinner nog nästa match, för inte kan vi väl ge upp och avsluta även denna säsong med 6 förluster...jag kommer dock inte se den själv, fy skäms men blir för jobbigt.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: Idag, 18:09

Mao, inte en chans.
Skulle nog behövt skänka bort biljetterna för att komma upp i ca 7000, om ens det.
Det var ju inte fullt ens igår.

Det gör man redan.

Men det är ju potentiellt ett sånt där, "jag var där" moment som alla borde ta tillfälle i akt att se. Sista matchen någonsin i högsta serien.

Kanske.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

– Vi har levt under en press under lång tid. Vi var tippade att vara i den här situationen när säsongen började. Vi tar en match i taget, det är det enda vi kan fokusera på.

– I dag tog vi en liten vilodag för att rensa skallarna och så ska vi komma ut i morgon med samma glöd och energi som i går, säger Hedberg.

Inget som ens antyder att något måste ändras i spelupplägget. Hedberg tror att spelar vi som igår så vinner vi fyra raka.

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
CMB

Inlägg av CMB »

Bild

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Inlägg av Leksing i vargaland »

Det var ett större mirakel att vi gick upp 2016 än att ta 4 raka nu.

Lat Värmlänning