Aldrig har något lag i svensk ishockey vänt en matchserie i underläge 0–3 – men för ett år sedan hände det i Norge.
Då var det svenske tränaren Per-Erik ”Perra” Johnsson som räddade kvar Stjernen. Johnsson är en av få som vet vad som krävs av Leksand mot HV71 i kampen att hålla sig kvar i SHL.
”En kan inte gå in och vara för spänd i alla fall”, säger han.
Den kändes värre än den var tycker jag när jag såg reprisen. Han fick pucken för nära benskyddet på målvakten och lite för dålig vinkel. Nog rätt svårt att sprätta in den med en backhand tror jag. Men visst, en 0,1a på xg skalan var det nog.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Den kändes värre än den var tycker jag när jag såg reprisen. Han fick pucken för nära benskyddet på målvakten och lite för dålig vinkel. Nog rätt svårt att sprätta in den med en backhand tror jag. Men visst, en 0,1a på xg skalan var det nog.
Instämmer.han är i alla fall framme, så har det ju inte sett ut på hela säsongen. Säger väl som JH, bara att fortsätta, tro på processen så kommer det lossna
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Jag tycker vidare vi går i samma fälla igen. Hv är helt solida i slottet men ändå ska vi passa in där. Skjut och gå på retur istället.
Vet inte om vi är svaga, eller dom starka. Men resultatet blir detsamma, dom tar undan varje puck. Så det bästa är nog att skjuta i mål direkt och inte vänta på returen.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.