Kval 2026: HV71 - Leksand 4-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas

Re: Kval 2026: HV71 - Leksand

Inlägg av Klas »

Nu har jag sörjt klart.
Nu jävlar kan SHL dra åt helvete.
Och alla jävla kukhuvuden som försatt oss i den här situationen, ingen nämnd ingen glömd. Ska bli ”kul” att se vad spelare som Caito och Max tar vägen… dom drar med sina miljoner till nästa äventyr. Ett missat skott är oxå ett skott osv…
En eloge till Anton Blomkvist för övrigt. En gentleman, stor i både med och motgång.
Jag tar en öl, i ett tyst hus.
Och försöker att hålla sorgen borta, går rätt OK, eftersom den här jävla sorgeprocessen hållt på sedan oktober typ. Man är ju alldeles uppenbart dum i huvudet som utsätter sig för det här, men va fan….

Oj, glömde det viktigaste, en analys av säsongen 25-26:

Kukballepenisstjärtjävelsfjong.

Så, nu känns det bättre.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Gärdsback var så nervös så att han stod och skakade och visste inte vart han skulle ta vägen, stackarn.
Headcoach Bemström
Ritola PP
Ny Back coach!
Hej då Carnbro!!!
Ollas som sportchef.
Riv alla kontrakt med "stjärnorna"!
Bygg laget bakifrån, börja med målvakter.
Sen Backar:
Rocky
Fred Nilsson

Forwards:
Altörn LW
Crookes RW
Eljas LW
Lissel C

Utan motgång, finns inte framgång.
Användarens profilbild
Runaway

Inlägg av Runaway »

in med hela u20-laget det kommer lösa problemen, dom kunde ju inte ens spöa mora idag!!

Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

MeraSkottpåMål skrev: Igår, 23:18

Gärdsback var så nervös så att han stod och skakade och visste inte vart han skulle ta vägen, stackarn.
Headcoach Bemström
Ritola PP
Ny Back coach!
Hej då Carnbro!!!
Ollas som sportchef.
Riv alla kontrakt med "stjärnorna"!
Bygg laget bakifrån, börja med målvakter.
Sen Backar:
Rocky
Fred Nilsson

Forwards:
Altörn LW
Crookes RW
Eljas LW
Lissel C

Skulle inte förvåna mig om Carnbro inte genomfört något arbete för oss på några år

8mars73

Re: Kval 2026: HV71 - Leksand 4-0

Inlägg av 8mars73 »

Problemet med att bygga laget på unga spelare är att dom kommer nu att plockas av andra lag i samma takt som dom utvecklas....
Stommen till serieseger måste vara lagom bra 33-åringar.

Användarens profilbild
Gösen

Re: Kval 2026: HV71 - Leksand 4-0

Inlägg av Gösen »

8mars73 skrev: Idag, 10:14

Problemet med att bygga laget på unga spelare är att dom kommer nu att plockas av andra lag i samma takt som dom utvecklas....

Finns det kanske nån trött slovak med NHL rutin på marknaden :mrgreen:

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteelSky skrev: Igår, 19:09
Wiborg skrev: Igår, 13:58
SteelSky skrev: Igår, 13:11

Jag har gett upp och jag är oerhört besviken på hur man skött detta. Framförallt att man inte vågade att satsa i år när så galet mycket stod på spel.

Den där meningen har jag lite svårt att förstå. Det är väl precis det man har gjort under en längre tid och som är den verkliga orsaken till att vi sitter i den ekonomiska sits vi gör? Det enda som hänt om man fortsatt ha för hög budget är att man skjutit ett ännu större problem framför sig.

Om man hade skött ekonomin så hade man kunnat satsa inför säsongen och/eller vid transfer-fönstret.

Det håller jag med om men det var inte det du skrev. Vi hade ingen ekonomi att satsa med och när man för en gångs skull sätter en ansvarsfull budget är det svårt att beskylla dem för att inte våga satsa. Det är tidigare ledningar och budgetar som ska kritiseras för den delen och som gjort att vi inte kunnat satsa oavsett om man vågar eller inte. Hade vi klarat kontraktet? Ja, kanske det men det är ju inte säkert det heller och då med en ännu sämre ekonomi.

Einar Berg skrev: Igår, 20:29
Stjärnan skrev: Igår, 20:27

Petter sågar Caitos start. Det är helt obegripligt att han fortfarande är kvar i laget.

Bänkad borde han ha blivit för flera månader sedan.
Men...det finns ju inte pengar att betala hans sign-off...

Ber han om att lämna lär ju sign-offen förhandlas om. Att Caito spelat så mycket som han gjort är ju en enda stor gåta som jag aldrig kommer förstå mig på. Han hade kunnat vara 7:e back från oktober och framåt egentligen i mina ögon.

Ludde skrev: Igår, 21:56

Skönt med snabbt slut ändå, nu behöver man inte få upp hoppet på nytt.

Sammantaget är HV ytterst välförtjänta vinnare.

Sett över matchserien så var de det bättre laget, det håller jag med om. Men jag tycker ändå vi var bättre än dem både i match 3 och match 4 och borde fått med oss någon seger och med en längre matchserie så hade det kanske svängt över till vår fördel. Kanske inte, men vi kan i alla fall inte säga att vi hade marginalerna på vår sida den här säsongen.

Chegr skrev: Igår, 21:57

Lunkan enda spelaren som verkar bry sig att vi åkte ur eller?

Jag tycker på intervjuerna efteråt att även Vejdemo men framförallt Östman bryr sig väldigt mycket.

bender skrev: Igår, 22:00

Vi har ett långt anfall, med trötta HV-spelare. Tappar ut pucken helt oprovocerat. HV biter sig fast i vår zon som följd. De avgör istället. Så talande för hela den här säsongen och det här laget. Man kan inte bygga ett hockeylag utan skills. RIP.

Vi hade en liknande situation i andra perioden också, vi hade väldigt trötta HV-spelare och möjlighet att byta in nya fräscha spelare när Fortier tar ett onödigt avslut i inte allt för bra läge rätt i magen på Sandström som kunde blockera och ett enkelt byte för dem. Man har verkligen haft svårt under säsongen att utnyttja den typen av övertag och som verkligen drogs till sin spets i den här matchserien. Har man ingen plan för andra-perioderna att man har tillåtelse att hålla sig utanför och spela runt för att trötta ut motståndarna för att sedan byta in fräscha spelare och först då sätta in trycket in mot kassen och söka de lite svårare passen/avsluten? Jag skulle inte kalla det på brist på skills utan kanske mer brist på speluppfattning. Det kanske du räknar in i skills visserligen men jag vill gärna särskilja skills till att vara det man utför med kroppen, tacklingar, klubbteknik, skott osv. medan speluppfattning är mer övergripande att se vilka skills som ska användas i vilka situationer.

syd b. skrev: Igår, 22:15
Stjärnan skrev: Igår, 22:14
Klas skrev: Igår, 22:07

Gärdsback tårögd….

Men med ett flin ändå, antar jag?

Verkar rätt nöjd med att spela i Allsvenskan, som att man nästan väntat på det.

Det var inte den uppfattningen jag fick. Han var tårögd och stod och skakade och klarade knappt att hålla i micken men försökte ändå hålla skenet uppe att framtiden inte är körd. Tuff, men inte körd. Jag är inget fan av Gärdsback men tycker det är helt fel man att kritisera. Han hade kunnat köra på som tidigare styrelser och sopa allt under mattan, mörka och bara köra på och hoppas på det bästa. Nu har han ändå påbörjat ett arbete med mer transparens (om än mycket att förbättra) som vi inte sett tillstymmelse till tidigare och försöker verkligen reda ut den skit han fick i knät när han tillsattes. Jag tycker inte att han duckar för ansvaret heller och är givetvis missnöjd men ser ändå möjligheten och utmaningen med att ta oss upp igen. Det är en jäkla skillnad på att vara nöjd jämfört med att anta utmaningen.

leksluthor skrev: Igår, 22:50

I samband med första punkten måste vi sluta med det som måste ha skadat ekonomin och sporten ganska mycket vilket är att värva tillbaka spelare som haft en kanonsäsong i Leksand som Hrivik och Verennau och Cehlarik. Finns väl iofs inte fler såna nu men det känns som vi har öst alla våra pengar över dessa spelare.

Jag har egentligen inga problem med den typen av värvningar. När de värvningarna gjordes var de flesta av oss lyriska och vi hade kastat skit på TJ ifall han "låtit" dem skriva på för andra klubbar i SHL. Hrivík och Max var MVP-spelare senaste säsongen de spelade hos oss innan de kom tillbaka, det är klart att man vill ha tillbaka dessa spelare. Tyvärr kom de aldrig upp i närheten av samma nivå som när de lämnade och det är väl kanske analysen av varför de inte gjorde det som är det man behöver se över. Annars kommer vi fortsätta få se spelare vi går miste om och som gör succé i andra lag bara för att man inte vill ha tillbaka spelare som testat lyckan på högre nivå.

Låt säga att Koblar åker över till nordamerika i höst och testar lyckan där borta i två-tre säsonger men inte lyckas slå igenom. Ska vi då tacka nej till honom om han vill tillbaka bara för att vi inte vill ha någon ny Véronneau? Eller skulle vi tackat nej till Filip Larsson av samma anledning?

Jag säger inte emot dig att det är värvningar som slagit väldigt fel och kostat väldigt mycket pengar och med facit i hand skulle vi inte gjort de värvningarna. Men att dissa återvändare bara på grund av att det blivit fel tidigare gånger tycker jag är fel, däremot kanske man behöver vara noggrannare och kolla upp dem ordentligt igen även om man känner till dem sedan tidigare precis som med andra spelare.

Klas skrev: Igår, 22:58

Nu har jag sörjt klart.
Nu jävlar kan SHL dra åt helvete.
Och alla jävla kukhuvuden som försatt oss i den här situationen, ingen nämnd ingen glömd. Ska bli ”kul” att se vad spelare som Caito och Max tar vägen… dom drar med sina miljoner till nästa äventyr. Ett missat skott är oxå ett skott osv…
En eloge till Anton Blomkvist för övrigt. En gentleman, stor i både med och motgång.
Jag tar en öl, i ett tyst hus.
Och försöker att hålla sorgen borta, går rätt OK, eftersom den här jävla sorgeprocessen hållt på sedan oktober typ. Man är ju alldeles uppenbart dum i huvudet som utsätter sig för det här, men va fan….

Oj, glömde det viktigaste, en analys av säsongen 25-26:

Kukballepenisstjärtjävelsfjong.

Så, nu känns det bättre.

Jag kan hålla med i det mesta. Jag ska inte säga att jag håller sorgen borta, men den är inte lika intensiv som förra gången. Kanske har jag bearbetat det längre, kanske har jag blivit äldre eller kanske har jag bara blivit mindre engagerad. Det som är tuffast för mig är dock tankarna på barnens förhållande till Leksand. Ska de börja hålla på något annat lag nu efter press från kompisar som håller på Brynäs, Färjestad och Örebro? Jag kommer ha ett hårt jobb framför mig att försöka lotsa dem till rätt val i livet om vi inte kan ta oss tillbaka relativt snabbt.

Håller även helt med angående Blomqvist, en av få motståndartränare jag hyser en stor respekt för som människa. Laget han förfogat över har ju underpresterat flera resor värre än oss så coachmässigt är jag väl inte lika imponerad, men han har aldrig haft några bortförklaringar och alltid tagit på sig sin del av ansvaret och försvarat sitt lag. Så all respekt från mig där.

8mars73 skrev: Idag, 10:14

Då får det väl vara så och man nästa år bygger på nya unga spelare tills vi tar oss upp så vi har en stomme att bygga framtid den dagen vi förhoppningsvis tar oss upp. Jag ser gärna ett lag med 90% av spelarna under 24 år och sedan några enstaka i spannet 25-30 år.

Det är tungt idag och det kommer vara det några gånger. Jag har under säsongen funderat på vad som händer ifall vi åker ur och tänkt att mitt intresse för Leksand kanske kommer minska, kanske till och med försvinna helt. Jag inser idag att jag bara lurat mig själv, kanske för att skydda mig själv från besvikelsen om det blir verklighet. Idag känner jag fortfarande sorg men känner ändå en liten gnista i början till revanschlusta. Känslan just nu är att jag kommer följa Leksand på precis samma sätt nästa säsong med att se varenda match på TV och några enstaka matcher på plats när möjlighet i familjens schema finns. Vi kommer köpa 50/50 lotter då och då även när vi inte kan vara på plats och vi kommer fortsätta köpa souvenirer. Barnen ska få möjlighet att finna nya hjältar i Leksand.

Pain is temporary, glory is forever
leksluthor

Inlägg av leksluthor »

Wiborg skrev: Idag, 10:31
leksluthor skrev: Igår, 22:50

I samband med första punkten måste vi sluta med det som måste ha skadat ekonomin och sporten ganska mycket vilket är att värva tillbaka spelare som haft en kanonsäsong i Leksand som Hrivik och Verennau och Cehlarik. Finns väl iofs inte fler såna nu men det känns som vi har öst alla våra pengar över dessa spelare.

Jag har egentligen inga problem med den typen av värvningar. När de värvningarna gjordes var de flesta av oss lyriska och vi hade kastat skit på TJ ifall han "låtit" dem skriva på för andra klubbar i SHL. Hrivík och Max var MVP-spelare senaste säsongen de spelade hos oss innan de kom tillbaka, det är klart att man vill ha tillbaka dessa spelare. Tyvärr kom de aldrig upp i närheten av samma nivå som när de lämnade och det är väl kanske analysen av varför de inte gjorde det som är det man behöver se över. Annars kommer vi fortsätta få se spelare vi går miste om och som gör succé i andra lag bara för att man inte vill ha tillbaka spelare som testat lyckan på högre nivå.

Låt säga att Koblar åker över till nordamerika i höst och testar lyckan där borta i två-tre säsonger men inte lyckas slå igenom. Ska vi då tacka nej till honom om han vill tillbaka bara för att vi inte vill ha någon ny Véronneau? Eller skulle vi tackat nej till Filip Larsson av samma anledning?

Jag säger inte emot dig att det är värvningar som slagit väldigt fel och kostat väldigt mycket pengar och med facit i hand skulle vi inte gjort de värvningarna. Men att dissa återvändare bara på grund av att det blivit fel tidigare gånger tycker jag är fel, däremot kanske man behöver vara noggrannare och kolla upp dem ordentligt igen även om man känner till dem sedan tidigare precis som med andra spelare.

Så klart hade vi det. Vad jag kanske egentligen vill säga är att en kanonsäsong i Leksand inte borde värderas så högt som jag gissar att den gjorts. Jag hade haft förståelse om vi inte tagit in dessa spelare om man hade gått ut och sagt "Vi ville jättegärna få tillbaka Max, men vi kunde tyvärr inte mötas på en för oss rimlig nivå i löneförhandlingarna. Hade det varit en spelare som vi vet har en hög prestation säsong efter säsong vart han än spelat så hade vi kanske varit beredda att riskera mer kapital för att få hem honom men vi kan inte betala vad som helst för en spelare som egentligen bara haft en bra säsong här".
Ibland har ju Tjomme gett någon liknande förklaring och då är det något som åtminstone jag kan köpa.

Sammanfattningsvis menar jag bara att det är helt rätt att ta hem spelare som presterat bra här innan. Men att inte övervärdera en bra säsong. I så fall kanske någon kravbaserad lön där man får någon bonus när man uppnår någon viss poäng. Men jag vet inte, det kanske inte är någon bra idé heller.
Jag fick lite lärdom när Hersley kom tillbaka till Sverige och jag kände besvikelse över att han kom till Malmö istället för oss. I efterhand är jag inte besviken.

Chegr

Inlägg av Chegr »

Uffe88 skrev: Igår, 22:01
Chegr skrev: Igår, 21:59
Uffe88 skrev: Igår, 21:59

Tillägnar detta haveri till alla dom profiler som förstörde för etableringen av en professionell och speglad styrelse.

Erat äckliga smuts

Lägg ner

Det är deras förtjänst

Är det du som är trollet Svesse.fallgren på twitter eller? Skyller allt på att stadgar följdes?