Silly season 26/27

CMB

Re: Silly season 26/27

Inlägg av CMB »

Satsa rejält på att behålla Koblar. Går han sen till NHL direkt från LIF så är det en knapp miljon per säsong tillbaka från NHL som han spelat i LIF istället för annan klubb.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

CMB skrev: ons 25 mar 2026, 16:56

Satsa rejält på att behålla Koblar. Går han sen till NHL direkt från LIF så är det en knapp miljon per säsong tillbaka från NHL som han spelat i LIF istället för annan klubb.

Koblar är alldeles för dålig defensivt för att kasta massor med pengar på…

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
syd b.

Inlägg av syd b. »

Klas skrev: ons 25 mar 2026, 15:34
Lampa skrev: ons 25 mar 2026, 15:32

Örebro har lagt bud på Filip Larsson

Fy fan, jag spyr...
Alltså, jag hajjar att spelare lämnar, vi får ju skylla oss själva liksom. Men till Sockermunkens och Ekorrens Örebroooo?
Helvete, jag tycker icke om den klubben. :evil:

Nu ska kadavret rensas av rovdjuren, någon saftig och frisk bit finns ju trots allt. Enig! Fy fan vad tragiskt att se Filip Larsson i Örebro.

Sisu

Inlägg av Sisu »

SteveY skrev: ons 25 mar 2026, 16:53
Sisu skrev: ons 25 mar 2026, 16:11

Har inget emot att vi tappar en som Larsson, får tacka honom för att givit oss en chans att klara oss kvar. Tackar Filip och lycka till!

Måste vi värva en massa kanadicker? De kostar något otroligt mycket. Finns isåfall kanadicker i HA som presterat bra, som kan ligan, som nu vet vart Bofors ligger och kan mentalt hantera Asplöven away.

Importer borde vara ren spets, som det ska vara. Juniorer där vi behöver fylla laget (finns bra hockeyettan spelare också).

Det enda jag hoppas är att vi får besked snabbt, ska Hedberg vara kvar så ge oss det och främst han det beskedet denna vecka. Låt laget få hela sommaren på sig att svetsa ihop sig.

Det enda bra med åka ut i 4 raka matcher är att vi är först av storlagen (?) i HA 2026/2027 att veta vart man spelar nästa säsong. Utnyttja det.

Mina kanadicker är säkra kort ;), och inte alls så dyra. Etablerade Ahl-spelare är dyra.

Jag är såld, dags få in dig som ny sportchef! Vi kör en Kenttä på det, du får köra ismaskinen och bussen. Kiosken när matchen är igång? 💪🏼😜

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Finns ju Europeiska spelare som man kan titta på.
Ett ex Dylan Fabre 🇪🇬 från finska ligan.
Även lettiska Oskars Batna.
Sedan är det ju alltid en chansning som med allt annat när man kollar utländska spelare.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

VonGustaf skrev: ons 25 mar 2026, 17:03

Dålig defensivt? Han är 18 år.. Finns det minsta chans att behålla honom (vilket det såklart inte gör) så är det bara att gå all in. Det är en 1a center för oss i HA nästa år, av samma typ som Vejdemo var i år.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sisu skrev: ons 25 mar 2026, 17:08
SteveY skrev: ons 25 mar 2026, 16:53
Sisu skrev: ons 25 mar 2026, 16:11

Har inget emot att vi tappar en som Larsson, får tacka honom för att givit oss en chans att klara oss kvar. Tackar Filip och lycka till!

Måste vi värva en massa kanadicker? De kostar något otroligt mycket. Finns isåfall kanadicker i HA som presterat bra, som kan ligan, som nu vet vart Bofors ligger och kan mentalt hantera Asplöven away.

Importer borde vara ren spets, som det ska vara. Juniorer där vi behöver fylla laget (finns bra hockeyettan spelare också).

Det enda jag hoppas är att vi får besked snabbt, ska Hedberg vara kvar så ge oss det och främst han det beskedet denna vecka. Låt laget få hela sommaren på sig att svetsa ihop sig.

Det enda bra med åka ut i 4 raka matcher är att vi är först av storlagen (?) i HA 2026/2027 att veta vart man spelar nästa säsong. Utnyttja det.

Mina kanadicker är säkra kort ;), och inte alls så dyra. Etablerade Ahl-spelare är dyra.

Jag är såld, dags få in dig som ny sportchef! Vi kör en Kenttä på det, du får köra ismaskinen och bussen. Kiosken när matchen är igång? 💪🏼😜

Äntligen!! :YMHUG:

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bender skrev: ons 25 mar 2026, 17:19

Dålig defensivt? Han är 18 år.. Finns det minsta chans att behålla honom (vilket det såklart inte gör) så är det bara att gå all in. Det är en 1a center för oss i HA nästa år, av samma typ som Vejdemo var i år.

Toronto lär väl plocka över honom. Han gjorde ju stort intryck på campen redan i somras, lär inte sätta mindre avtryck i år. Sen är det väl upp till dom, ett år i AHL eller ett i SHL. Att dom skulle sätta honom i HA är väl uteslutet.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Nä men seriöst, alltid kul att spåna i silly, blir någon form av terapi. Sen har man ju aldrig ett rätt. Nu släpper jag silly ett tag, Jeppe får ta över.

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

Check out Simon Hjalmarsson on https://eliteprospects.com/player/5009/ ... jalmarsson
Lämnat Vaasa.. kan vara en bra veteran att ha i HA?

Check out Jhonas Enroth on https://eliteprospects.com/player/3688/jhonas-enroth
Kanske?

Check out Juuso Vainio on https://eliteprospects.com/player/60915/juuso-vainio
Kanske?

Check out Kalle Miketinac on https://eliteprospects.com/player/26583 ... -miketinac
Återförening med Hedberg?

Check out Jeremy Boyce on https://eliteprospects.com/player/22021/jeremy-boyce
Lär nog inte få något erbjudande i utlandet eller i SHL.. Leksand kan vara ett alternativ.

Framåt Masar!

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Klas skrev: ons 25 mar 2026, 15:34
Lampa skrev: ons 25 mar 2026, 15:32

Örebro har lagt bud på Filip Larsson

Fy fan, jag spyr...
Alltså, jag hajjar att spelare lämnar, vi får ju skylla oss själva liksom. Men till Sockermunkens och Ekorrens Örebroooo?
Helvete, jag tycker icke om den klubben. :evil:

Först Arntzen, som oftast stod mot oss och oftast spikade igen.
Nu Filip? Samma resa igen..

Nej. Gå all in på Filip så kan vi slänga ut vad tusan som helst på planen. Men de måste ha attityd. Ungefär som igår när hv spelaren steppade in i vårt kontor. 8-)

Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Vet vi om Millner hänger med ner i HA?

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

bender skrev: ons 25 mar 2026, 17:19

Våra två bästa spelare genomgående säsongen som var: Koblar och Vejdemo.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Kanske postats någon annanstans, men här är Tommy Salos take:

https://hockeysverige.se/kronikor/tommy ... ksands-if/

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Håller med Salo meeeeen Challe in som huvudtränare? Måste det alltid vara någon från Leksand, Tjomme på ont och gott var brilliant för Leksand, vågade ta in andra. Hellkvist var grymt handplockad, vi snodde en av ligans bästa tränare!

Behåll Hedberg är nog bästa för ekonomin, han gjorde ett bra jobb i Mora. Jag har inget emot ge han en till säsong. Ritola fick igång PP, han ska vara kvar också.