Avtal på 3 år. Lite långt kan jag tycka för en helt oprövad förmåga som Jesper. Nu kan det ju bli bra men med Leksands historia med fel person på fel plats och för långa kontrakt….
Man blir lätt negativ i dessa tidevarv med föreningen.
Silly season 26/27
-
VonGustaf
Re: Silly season 26/27
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Gösen
VonGustaf skrev: Igår, 20:12Avtal på 3 år. Lite långt kan jag tycka för en helt oprövad förmåga som Jesper. Nu kan det ju bli bra men med Leksands historia med fel person på fel plats och för långa kontrakt….
Man blir lätt negativ i dessa tidevarv med föreningen.
Han har antagligen väldigt bra koll på juniorer och allsvenska spelare upp till 25 års ålder.
Vilken koll har han och vilken hjälp har han om vi går upp och behöver mönstra något slags SHL- lag?
En budgetlösning såklart.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Sisu
Har inget emot att Ollas får chansen, vem skulle det annars bli? Pajen? Får hoppas på en Brynäs variant här efter Alcen tog över.
Frågan är väl inte om det då är klart att Hedberg blir kvar som huvudtränare? Annars hade väl Hedberg fått gå under kvalet är känslan. Lite kontinuitet skulle nog inte skada i dessa tider ändå.
Blir Bemström och Ritola hans vapendragare? Eller tar vi in Prestberg för att träna skott varje dag, en ny tränare ska iaf in men vem får äran…
Men kom igen nu, någon har väl ett rykte kring lagbygget
-
Sniper
- Intendent
Är det ingen som ska föreslå Ludvig Rensfeldt snart?
Okej på mycket men inte riktigt bra på något - och kanske Sveriges tråkigaste hockeyspelare.
-
Lampa
Sniper skrev: Idag, 10:59Är det ingen som ska föreslå Ludvig Rensfeldt snart?
Okej på mycket men inte riktigt bra på något - och kanske Sveriges tråkigaste hockeyspelare.
Inte Rensfeldt nivå, men jag är rätt sugen på att se Muzito Bagenda i LIF. Fysisk, grym tekare, bidrar framåt och bakåt. Perfekt andracenter bakom en mer renodlad offensiv förstacenter.
-
Sniper
- Intendent
Lampa skrev: Idag, 13:35Sniper skrev: Idag, 10:59Är det ingen som ska föreslå Ludvig Rensfeldt snart?
Okej på mycket men inte riktigt bra på något - och kanske Sveriges tråkigaste hockeyspelare.Inte Rensfeldt nivå, men jag är rätt sugen på att se Muzito Bagenda i LIF. Fysisk, grym tekare, bidrar framåt och bakåt. Perfekt andracenter bakom en mer renodlad offensiv förstacenter.
Där håller jag med dig. Gillar honom.
-
Klas
Sniper skrev: Idag, 14:05Lampa skrev: Idag, 13:35Sniper skrev: Idag, 10:59Är det ingen som ska föreslå Ludvig Rensfeldt snart?
Okej på mycket men inte riktigt bra på något - och kanske Sveriges tråkigaste hockeyspelare.Inte Rensfeldt nivå, men jag är rätt sugen på att se Muzito Bagenda i LIF. Fysisk, grym tekare, bidrar framåt och bakåt. Perfekt andracenter bakom en mer renodlad offensiv förstacenter.
Där håller jag med dig. Gillar honom.
Äh vadå? En riktig ögontjänare. Efterslängar, förstärkningar….nej tack säger jag. I min bok sorteras han under samma flik som Ekorren, Bromé och andra. För evigt dömda, utan möjlighet till benådning.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Sniper
- Intendent
Klas skrev: Idag, 14:18Äh vadå? En riktig ögontjänare. Efterslängar, förstärkningar….nej tack säger jag. I min bok sorteras han under samma flik som Ekorren, Bromé och andra. För evigt dömda, utan möjlighet till benådning.
Du ser, han väcker känslor i alla fall
Inte som Rensfeldt. Han väcker ingenting.
-
VonGustaf
Jag skulle vilja se en duo bli värvad. Många ggr så ser man en spelare som gör många mål/poäng (kan väl ta Stevens som ett exempel) men det finns alltid någon som spelar fram till dessa. Jag skulle vilja se ett par spelare som presterar bra tillsammans…. Kanske t.o.m en trio nu när vi måste fylla upp truppen.
Så frågan till alla er… Finns det någon duo/trio som ni skulle kunna tänka er??
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Klas
VonGustaf skrev: Idag, 15:14Jag skulle vilja se en duo bli värvad. Många ggr så ser man en spelare som gör många mål/poäng (kan väl ta Stevens som ett exempel) men det finns alltid någon som spelar fram till dessa. Jag skulle vilja se ett par spelare som presterar bra tillsammans…. Kanske t.o.m en trio nu när vi måste fylla upp truppen.
Heinz Ehlers & Burra var ju ett fint exempel på det. Dom gjorde avtryck både på isen och utanför vill jag minnas.
-
Klas
Sniper skrev: Idag, 14:22Du ser, han väcker känslor i alla fall
![]()
Inte som Rensfeldt. Han väcker ingenting.
Sant ![]()
-
harfager
VonGustaf skrev: Idag, 15:14Jag skulle vilja se en duo bli värvad. Många ggr så ser man en spelare som gör många mål/poäng (kan väl ta Stevens som ett exempel) men det finns alltid någon som spelar fram till dessa. Jag skulle vilja se ett par spelare som presterar bra tillsammans…. Kanske t.o.m en trio nu när vi måste fylla upp truppen.
Lex David Rundqvist- Tor Immo.
-
Lampa
Marcus Nilsson och Fredrik Forsberg närmast till hands då om Löven går upp och inte satsar vidare på dom..
-
Sisu
Pelle Prestberg var iaf sugen på assisterande tränar jobb igen, statistiken påpekar det han sa i periodpausen på 4an stämmer, det blev mer mål med honom. Är väl det vi behöver? Har 2 travhästar i Borlänge också då nog skulle Leksand locka…
-
CMB
Sisu skrev: Idag, 16:16Pelle Prestberg var iaf sugen på assisterande tränar jobb igen, statistiken påpekar det han sa i periodpausen på 4an stämmer, det blev mer mål med honom. Är väl det vi behöver? Har 2 travhästar i Borlänge också då nog skulle Leksand locka…
Vad vi behöver är en huvudtränare som inte heter Hedberg.