Livet i Hockeyallsvenskan

Pellefant

Livet i Hockeyallsvenskan

Inlägg av Pellefant »

Är det någon som vet vad omkostnaderna för en genomsnittlig klubb i Hockeyallsvenskan ligger på? Jag menar kostnader för löner truppen, löner övrig organisation, resor och arena och då inte för Leksand utan en genomsnittlig klubb?

Användarens profilbild
Gösen

Re: Livet i Hockeyallsvenskan

Inlägg av Gösen »

Pellefant skrev: Igår, 15:55

Är det någon som vet vad omkostnaderna för en genomsnittlig klubb i Hockeyallsvenskan ligger på? Jag menar kostnader för löner truppen, löner övrig organisation, resor och arena och då inte för Leksand utan en genomsnittlig klubb?

AIK och Björklöven omsatte ca 60 miljoner senaste bokslutet vid en snabb koll på Allabolag.se

Södertälje 81 miljoner
Bik Karlskoga, Mora ca 30 miljoner

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Pellefant

Re: Livet i Hockeyallsvenskan

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: Igår, 16:24
Pellefant skrev: Igår, 15:55

AIK och Björklöven omsatte ca 60 miljoner senaste bokslutet vid en snabb koll på Allabolag.se

Södertälje 81 miljoner
Bik Karlskoga, Mora ca 30 miljoner

Ja går dom plus minus 0 i vinst så är det ju vad det kostar då kan man säga. Det låter grymt mycket för lag i allsvenskan som bara får 5-6 miljoner från TV-avtalet, OM det nu stämmer, frågade AI om just TV-pengarna.