Silly season 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Rasmus Näsman:

Kan Michael Lindqvist tänka sig att följa med Leksand ner till HockeyAllsvenskan? Med rätt roll, lekkamrater och helhetsplan ser jag det inte som helt omöjligt. Skulle bli lagets stora stjärna, kanske rentav en av lagkaptenerna. Frågan är hur attraktiv ”Linkan” är bland SHL-klubbarna samt hur relationen till nygamla seriekollegan AIK ser ut?

Mårthen Bergman:

Michael Lindqvist vore förstås en dröm att ha med sig ner i allsvenskan. Han skulle kunna vara stjärnan att bygga både förstakedjan och PP kring. Men jag tror att såväl den klubben som tar steget upp i SHL, toppklubbar i Tyskland/Finland och AIK ligger före i kön.

Varför inte lite mer smärta när vi ändå håller på? Förlora ledande spelare till lag i samma serie skulle ta förnedringen till ny nivå.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: Idag, 10:17

Rasmus Näsman:

Kan Michael Lindqvist tänka sig att följa med Leksand ner till HockeyAllsvenskan? Med rätt roll, lekkamrater och helhetsplan ser jag det inte som helt omöjligt. Skulle bli lagets stora stjärna, kanske rentav en av lagkaptenerna. Frågan är hur attraktiv ”Linkan” är bland SHL-klubbarna samt hur relationen till nygamla seriekollegan AIK ser ut?

Mårthen Bergman:

Michael Lindqvist vore förstås en dröm att ha med sig ner i allsvenskan. Han skulle kunna vara stjärnan att bygga både förstakedjan och PP kring. Men jag tror att såväl den klubben som tar steget upp i SHL, toppklubbar i Tyskland/Finland och AIK ligger före i kön.

Varför inte lite mer smärta när vi ändå håller på? Förlora ledande spelare till lag i samma serie skulle ta förnedringen till ny nivå.

Fredrik F, Lillis och Linkan, det vore väl en första-lina som skulle leverera i HA.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Lindqvist är inte gammal, levererade bra i SHL, tror inte han kliver ner i HA, han kan få fina pengar i många år framöver i Tyskland/Finland/Tjeckien.

Västerås succécenter från förra året, Jacob Hayhurst, lämnar sin tyska klubb, det vore något att bygga kring?

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... b-hayhurst

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Lampa skrev: Idag, 11:01

Lindqvist är inte gammal, levererade bra i SHL, tror inte han kliver ner i HA, han kan få fina pengar i många år framöver i Tyskland/Finland/Tjeckien.

Nä, det tror inte jag heller. Mest en önskedröm…

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Någon icke förväntad förlängning lär nog komma, frågan är vem

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

SteveY skrev: Idag, 11:54

Man är ju stort behov av nån slags nyhet i alla fall. Ett livstecken …

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: Idag, 10:01
Wiborg skrev: Idag, 06:50
Granen skrev: Igår, 14:59

Tror också både Östman och Karlberg kan lämna, men Östman med ungar på förskolan känns mer trolig än Karlberg. Ska han lämna för något nytt är de väll nu.

Karlberg utomlands i så fall. Jag tror annars att toppkedja i Leksand i HA lockar mer än 13:e forward i SHL. För större roll än så kan jag aldrig tänka mig att han kan få på förhand.

Rensfeldt? Nej tack!

Cehlárik, ja om han vill stanna för en femtedel av lönen så absolut! Skulle även skjuta en del på sign offen så att smällen första säsongen inte blir riktigt lika hård. Men är det att skjuta problemen på framtiden bara i så fall?

Det är väl precis det vi gjort tidigare med flera förlängningar som annars hade frigjort kapital till billigare och bättre? Värvningar.

Jag tänkte mest på att vi har ganska många signoffer att hantera redan som det är, att skjuta Cehláriks en säsong till kanske kan vara skillnaden mellan konkurs och överlevnad. Samma pengar ska givetvis ut, men med lite längre tid att samla medel. Och Cehlárik ska ju då givetvis ha en lön som gör att man inte kan hitta billigare och bättre utan den ska vara i övre delen av medellönerna, inte mer än så. Sedan kommer ju givetvis inte Cehlárik stanna kvar till de summorna utan kommer spela i något annat land.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: Idag, 13:45
SteveY skrev: Idag, 11:54

Man är ju stort behov av nån slags nyhet i alla fall. Ett livstecken …

Borde vara nyheter var och varannan dag framöver.

• Spelare ut
  • Spelare förlänger
  • Spelare in
  • Assisterande tränare ut och in (huvudtränare ut och in lär inte ske)
  • Ny VD
  • Andra organisatoriska förändringar
  • Uppdateringar kring ekonomin
  • Annat
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: Idag, 14:03

Jag tänkte mest på att vi har ganska många signoffer att hantera redan som det är, att skjuta Cehláriks en säsong till kanske kan vara skillnaden mellan konkurs och överlevnad. Samma pengar ska givetvis ut, men med lite längre tid att samla medel. Och Cehlárik ska ju då givetvis ha en lön som gör att man inte kan hitta billigare och bättre utan den ska vara i övre delen av medellönerna, inte mer än så. Sedan kommer ju givetvis inte Cehlárik stanna kvar till de summorna utan kommer spela i något annat land.

Jo. Jag förstod vad du menade.

Det jag menade är att vi nog tidigare gjort så just för att skjuta på sign offer där spelarna riskerat hamnat utomlands. Även om vi önskat byta ett kontrakt mot ett billigare så har vi inte haft råd. I stället har vi gjort oss av med spelare som Zackrisson, Noren och Alsing.

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Sisu

Inlägg av Sisu »

Frågan är hur Cehlarik själv ser på denna situation. Lämna Sverige och Leksand efter detta slut? Eller brinner det av revansch och en lust att spela upp Leksand? Han inser nog själv vilken börda hans kontrakt är för Leksand, det skulle underlätta om vi gick upp innan den behövde betalas.

Faktiskt aldrig tänkt i dessa banor tidigare men ni har nog rätt, finns nog en chans han kan bli kvar. Även om spel utomlands lockar och slippa tänka på det som hänt.

Imorgon får vi någon nyhet, säkert alla som får gå.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Gidlöf gläntar lite på dörren, i dagens Siljan News. Törs knappt hoppas…. :shock:

PellePaltnacke

Inlägg av PellePaltnacke »

Klas skrev: Idag, 20:27

Gidlöf gläntar lite på dörren, i dagens Siljan News. Törs knappt hoppas…. :shock:

Hoppas kan man ju alltid. Men man kan ju lite cyniskt undra vad han annars skulle ha sagt?
”Nej, jag känner att jag behöver lira på så hög nivå som möjligt för att en dag kunna få chansen i NHL.”
Hade förmodligen varit den enda realistiska sanningen att säga. Vill tillägga att MG säkert har stort hjärta för klubben och att han säkert lider över situationen.