Avsnittet har ena foten i sådant som rör den här tråden, och andra i sillytråden.
Bra avsnitt! Men jag förstår inte vad de menar när de säger att de försökte få in kompetens i samband med styrelsehärvan. Var det inte kompetensen de stoppade och istället röstade in ett gäng amatörer?
Så var det. Är så galet trött på att höra Emils svammel. Kolan är den enda som säger något vettigt(hela tiden) i den där podden. Kolan skulle behöva röstas in i styrelsen.
Avsnittet har ena foten i sådant som rör den här tråden, och andra i sillytråden.
Bra avsnitt! Men jag förstår inte vad de menar när de säger att de försökte få in kompetens i samband med styrelsehärvan. Var det inte kompetensen de stoppade och istället röstade in ett gäng amatörer?
Så var det. Är så galet trött på att höra Emils svammel. Kolan är den enda som säger något vettigt(hela tiden) i den där podden. Kolan skulle behöva röstas in i styrelsen.
Har lyssnat på halva nu. Vore bra med nåt filter som sållar bort två av tre talare i den där podden…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Med andra ord sket det sig med att kränga arenanamnet. Som regerande Tipp-mästare kanske man har lite förtur på Gösen Pimpelfiske Arena?
Sökte på hemsidan efter senaste förlängningen av arenanamnet (sökord "Ejendal" gav ingen träff i just den frågan och "Tegera" går inte att söka på, då det ger för många träffar). Jag minns att det var i samband med turbulens av något slag (antagligen Hannibal-gate) men är inte säker. När var det, och framför allt: när går avtalet ut?
En timme har gått sen nyheten släpptes - men for the record:
Med andra ord sket det sig med att kränga arenanamnet. Som regerande Tipp-mästare kanske man har lite förtur på Gösen Pimpelfiske Arena?
Sökte på hemsidan efter senaste förlängningen av arenanamnet (sökord "Ejendal" gav ingen träff i just den frågan och "Tegera" går inte att söka på, då det ger för många träffar). Jag minns att det var i samband med turbulens av något slag (antagligen Hannibal-gate) men är inte säker. När var det, och framför allt: när går avtalet ut?
Jag tänker, att vill man slå kullerbyttor så är det väl bara att rulla på. Orkar liksom inte bli förbannad på det, finns nog muycket djävulskap i vår omvärld som man kan bli både arg och ledsen över.
Det jag däremot kan ha synpunkter på är väl att det är det typ enda man kommunicerat från LIF´s håll. Förstår att det är turbulent på alla sätt och vis, men ge oss nåt, snälla?!
Jag tänker, att vill man slå kullerbyttor så är det väl bara att rulla på. Orkar liksom inte bli förbannad på det, finns nog muycket djävulskap i vår omvärld som man kan bli både arg och ledsen över.
Det jag däremot kan ha synpunkter på är väl att det är det typ enda man kommunicerat från LIF´s håll. Förstår att det är turbulent på alla sätt och vis, men ge oss nåt, snälla?!
Jag håller med om att man gärna vill ha nyheter om truppen. Men det här är ju också lite det jag skriver om i Silly-tråden. Det spelar nästan ingen roll vad och hur man kommunicerar, man får skit oavsett. Jag kunde inte bry mig mindre om kullerbyttans dag och tycker det är totalt ointressant att LIF uppmärksammar det, men måste man kritisera allt och alla bara för att man inte får de nyheter man vill ha? Bara för att man inte får positiva nyheter om truppen eller ekonomin så betyder det inte att det inte jobbas med det.
Jag antar att såhär långt finns det bara negativa nyheter att ge, spelare är klara för att lämna. De som eventuellt stannar har antagligen förhandling framför sig och jag kan inte tänka mig att åtminstone 90% av alla spelare som inte är klara vill fundera lite och även se över sina alternativ så det kan ta sin lilla tid. Att då bara matas med spelare som lämnar är kanske inte det man vill höra hela tiden. Bättre att vänta lite extra, skriva en artikel och tacka av flera samtidigt och kanske att man kan nämna att det är flera spelare man diskuterar en fortsättning med. För att kunna bygga in något positivt i negativa nyheter. Jag ser inga problem med att man väntar lite med besked även om man gärna vill ha nyheter om att man har truppen spikad och alla man vill ha kvar stannar.
Det framkom alltså i Cirkus Leksand nyligen att det var Peter Wiklund det syftades på här (vilket inte var svårt att gissa):
Tre möten har jag varit på. Tre bra möten. Men det som sagts där har antingen inte gått in eller så har jag helt enkelt haft fel. Det har i alla fall inte hjälpt så då lägger jag tiden på att skriva här, måla en eller ett par flaggor och podda i Cirkus Leksand.
Dessutom hävdar en av de riktiga höjdarna i föreningen att ett av möten aldrig har ägt rum. Trots att de andra tre runt bordet både har minnesanteckningar och uppföljande mail. Samma person har också bett mig om åsikter men i nästa stund frågade han varför jag gnäller på saker som är fel.
Vidare diskuterades något som faktiskt ursprungligen var Kolans upplevelse: att folk i föreningen är så lättstötta.
"Det är för att det finns inget självförtroende. Ingenstans" (Emil)
"Man måste ju få lyfta saker. Det finns väl inga lyckosamma organisationer som inte har högt i tak" (Mårthen)
"Det kan jag säga - det har det inte varit" (Emil)
* * *
Hur var det då förr, fram t.o.m. 90-talet (när vi ännu inte åkt ur högstaligan)?
"Malliga Leksand", sa Leif Boork om föreningen i stort.
"Stöddig", sa en person i Västerås organisation om Olle Öst när LIF gästade Rocklunda.
Varför springer Emil på möten med Leksands IF? Vad är hans formella roll? Han har verkligen förvandlats till en sån dold makthavare.
Jag lyssnade oxå på denna podd i går. Det som Sniper citerar var intressant, men i övrigt….
Emil tar faktiskt upp den kritik som kommer om hans/superstars inblandning i styrelsegate, men avfärdar all kritik med en jävligt raljant ton. “ den kommer från personer med 7 följare på Twitter..” varpå Mårthen brister ut i skratt och verkar tycka att det var en riktigt skarp kommentar..
Tro fan att föreningen sitter fast i sina gamla cementerade skyttegravar när den del av den informella (?) makten öppet är precis lik jävla arrogant och ointresserad av andra perspektiv än sina egna som de man kritiserar, gubbarna på Siljan och liknande….
Kolans bidrag i podden var däremot bra.
Varför springer Emil på möten med Leksands IF? Vad är hans formella roll? Han har verkligen förvandlats till en sån dold makthavare.
Jag lyssnade oxå på denna podd i går. Det som Sniper citerar var intressant, men i övrigt….
Emil tar faktiskt upp den kritik som kommer om hans/superstars inblandning i styrelsegate, men avfärdar all kritik med en jävligt raljant ton. “ den kommer från personer med 7 följare på Twitter..” varpå Mårthen brister ut i skratt och verkar tycka att det var en riktigt skarp kommentar..
Tro fan att föreningen sitter fast i sina gamla cementerade skyttegravar när den del av den informella (?) makten öppet är precis lik jävla arrogant och ointresserad av andra perspektiv än sina egna som de man kritiserar, gubbarna på Siljan och liknande….
Kolan är den enda som är bra i podden. Emil snackar bara en massa skit och försöker vara klämkäckt rolig hela tiden. Pinsam.
Mårthen är bara trött…
Just ovanstående reagerade jag också på. Supporterprofilerna har verkligen utvecklats till den nya gubbligan. Självsäkra, övertygade om sin egna briljans och supersugna på att få så mycket makt som möjligt inom LIF.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.
Just ovanstående reagerade jag också på. Supporterprofilerna har verkligen utvecklats till den nya gubbligan. Självsäkra, övertygade om sin egna briljans och supersugna på att få så mycket makt som möjligt inom LIF.
Dom återkommer hela tiden till att man måste rensa ut fel folk och in med rätt. Men har svårare att svara på vad/vem som är rätt. Men det är klart, hur ska nån som jag, som har 7 följare på X, kunna förstå det…?