Övrig sport påskafton:
Leksand-Leksand
De vi är mot dem vi vill bli
Hammarby-Mjällby
Väderprognos under förmiddagen:
1°
Vid avspark något bättre:
3°
Övrig sport påskafton:
Leksand-Leksand
De vi är mot dem vi vill bli
Hammarby-Mjällby
Väderprognos under förmiddagen:
1°
Vid avspark något bättre:
3°
Red Sox Vs Padres 22:10 viaplay. Det är dags se hur kroppen och hjärnan klarar av sport så sent inför VM.
Håller Sisu möjligtvis också på Bajen? ![]()
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.
Ostadigt väder och ungefärliga starttider.
Man går i trebollar från 1a och 10e.
Åberg i ledarboll med MacIntyre och Roy ca 18:10 svensk tid. Nyholm tappade igår och missade cuten men Noren klättrade till T23 -5.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Jag hoppas inte några aikare eller djurgårdare hittar hit. De hade garvat läppen av sig.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.
Wittgenstein skrev: Igår, 18:06Jag hoppas inte några aikare eller djurgårdare hittar hit. De hade garvat läppen av sig.
Första gången en djurgårdare frågade mig om jag var Bajjare fattade jag ingenting. När han förtydligande frågan om jag höll på Hammarby så var jag nog minst ett lika stort frågetecken.
Varför skulle jag bry mig om fotboll överhuvudtaget. Hålla på Hammarby än mer konstigt. Brage hade väl varit mer rimligt.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Less than two weeks ago, as he was turning 30 with 122 Major League plate appearances to his name, Tristan Gray and his wife Madelyn had a frank conversation. It was time to start talking contingencies if Gray was faced with another year in the Minor Leagues.
After nine years of pro ball, retirement was at least somewhere in the picture for Gray. It’s safe to say that possibility has been put off for at least a while.
The next day, Gray was informed he’d made his first Opening Day roster. On Friday, the utility man got to experience the kind of hero moment he’d waited all those years for. He hit his first career grand slam, capping a seven-run seventh inning and securing a 10-4 win for the Twins over the Rays in their home opener.
“You try to fight off the tough thoughts, the doubt, all of that,” Gray said. “It just grows and grows. Especially when you don’t get the opportunity or when you get a little opportunity and it doesn’t work. You just, honestly, have to just compartmentalize, and throw that to the side and think about the opportunity that’s in front of you. And thankfully today I get to sit on this one for a little bit.”
https://www.mlb.com/news/tristan-gray-h ... er-vs-rays
Sötpotatis och golf. Mathörnan eller här? Får bli här:
Shaaban unnade sig till och med en golfresa till landet för några veckor sedan.
Den gamle målvaktsikonen hittade till den hobbyn förra sommaren. Han har redan lagt en del av fruktmiljonerna på ett exklusivt golfset.
– Vilken jävla materialsport det är alltså. Jag har snöat in mig på det där totalt. Köpt på mig grejer så det bara sjunger om det.
Järnklubborna kommer från det japanska märket Miura.
– Jag lägger hellre pengar på ett japanskt familjeföretag än multinationella, massproducerande märken. Jag är lite anti dem.
Vad kostar klubborna?
– Det vill du inte veta.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... smiljonar/
Golf är verkligen inte en materialsport om man nu inte är svagsint förstås.
Dyr investering absolut.
Själv köpte jag samna järnset jag fortfarande använder 2001. Provat andra men vill för allt I livet inte byta. Nån driver har köpts men kör fortfarande med en gammal bladputter.
Total investering ca 10 tusen över 25 år.
Jesus ut, Göken in.
Och sedan dröjde det inte länge förrän Göken utjämnade för Arsenal.
Annars kan jag inte låta bli att tänka på om han hetat Gyöseres istället för Gyökeres.
"Det är Gösen! Det är Gösen!" hade det låtit när Sverige gjorde 3-2.