Klart att Hedberg skall vara kvar nu.
Han hade uselt material att jobba med i SHL.
Laget 26/27
-
Einar Berg
Re: Laget 26/27
-
Eastis
Kan nån konkretisera vad Hedberg lyckats med som tränare under sin tränarkarriär? Å då inte enbart vad han inte lyckats med i Leksand. Fick han inte kicken från förra giget, å innan dess nån medioker placering i nått lag jag inte kommer ihåg.
Varför ska vi ha kvar en tränare som inte lyckats prestera som en framgångsrik sådan?
Men men allt sånt där kanske kvittar om vi ska slippa omstart i Långshyttan i div 3. Enbart ekonomi spelar roll å då kanske Hedberg är ett fantastiskt alternativ.
-
Masjavel_
Jag tycker självklart Hedberg ska vara kvar, både ekonomiskt sett och sportsligt. Nu får han och Ollas börja med ett blankt papper och bygga truppen som de vill och inte ärva något från tidigare år.
-
Einar Berg
"Leksands IF kan idag meddela att sex spelare och en ledare lämnar föreningen inför den kommande säsongen.
Det står nu klart att Anton Johansson, Peter Cehlárik, Joonas Lyytinen, Stefan Milosevic, Filip Larsson, Gabriel Fortier och David Printz inte blir en del av nästa års trupp
Sportchef Jesper Ollas:
– Vi är tacksamma för allt dessa spelare och ledare har bidragit med under sin tid i Leksands IF. Alla har på sitt sätt satt avtryck i föreningen och visat stort engagemang både på isen och utanför den. Vi önskar samtliga ett varmt lycka till i deras fortsatta karriärer, avslutar Jesper Ollas."
-
Eastis
Klart att följande lämnar alltså.
Printz
Anton J
Cehlarik
Lyytinen
Milosevic
Filip L
Fortier
Önskar samtliga lycka till men Kommer att sakna Anton mer än övriga. Anton lämnar ett stort hål efter sig som kommer vara svårt att fylla. Övriga anser jag är bra att dom lämnar, vi behöver bygga en ny stomme.
-
Sniper
- Intendent
Herkules
5 april 2026, 15:03Soffmasen skrev:
Oroande att inte caito och max står medDu kan vara lugn. De som står med är ju bara de som har fixat nytt kontrakt på annat ställe.
De andra har inte skrivit på något nytt någon annanstans än. Så det kommer....
- Fortier kan jag inte hitta nämnd någonstans, kopplad till ny klubbadress.
- Det där med Caito och Max är ju rent trams. Klart att vi skulle vilja se dem spela för Leksand i HOCKEYALLSVENSKAN. Om de vore villiga att göra det för bråkdelen av gångna säsongernas lön. Inte för att jag ser det hända...
- Cehlarik däremot hade vi inte haft någon glädje av ens i HA.
-
SteveY
Eastis skrev: sön 05 apr 2026, 15:02Klart att följande lämnar alltså.
Printz
Anton J
Cehlarik
Lyytinen
Milosevic
Filip L
FortierÖnskar samtliga lycka till men Kommer att sakna Anton mer än övriga. Anton lämnar ett stort hål efter sig som kommer vara svårt att fylla. Övriga anser jag är bra att dom lämnar, vi behöver bygga en ny stomme.
ingen Kaderli?
Ganska få namn på listan, många som fortfarande ”håller dörren öppen” för Lif, medan dom väntar på bättre alternativ.
-
Gösen
SteveY skrev: sön 05 apr 2026, 15:35Eastis skrev: sön 05 apr 2026, 15:02Klart att följande lämnar alltså.
Printz
Anton J
Cehlarik
Lyytinen
Milosevic
Filip L
FortierÖnskar samtliga lycka till men Kommer att sakna Anton mer än övriga. Anton lämnar ett stort hål efter sig som kommer vara svårt att fylla. Övriga anser jag är bra att dom lämnar, vi behöver bygga en ny stomme.
ingen Kaderli?
Ganska få namn på listan, många som fortfarande ”håller dörren öppen” för Lif, medan dom väntar på bättre alternativ.
Har vi inte redan vinkat av Kaderli till Schweiz?
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Sniper
- Intendent
Kullar och Dalar
5 april 2026, 15:25Soffmasen skrev:
Oroande att inte caito och max står medBåda har flickvänner som trivs här. Caitos är svenska och Max flickvän trivs bra med sin sysselsättning. De kanske erkänner sin karriärspeak ligga bakom dem och stannar. Jag är emot dem i SHL men i HA är dem givetvis superstarka kort
Track record viewtopic.php?p=35222&hilit=kullar+och+dalar#p35222
-
SteveY
Sniper skrev: sön 05 apr 2026, 15:45Kullar och Dalar
5 april 2026, 15:25Soffmasen skrev:
Oroande att inte caito och max står medBåda har flickvänner som trivs här. Caitos är svenska och Max flickvän trivs bra med sin sysselsättning. De kanske erkänner sin karriärspeak ligga bakom dem och stannar. Jag är emot dem i SHL men i HA är dem givetvis superstarka kort
Track record viewtopic.php?p=35222&hilit=kullar+och+dalar#p35222
Handlar väl mycket om att försöka skjuta på Signoff-bonusarna också.
Personligen så vill jag inte ha med Caito i HA, tror inte han skulle dominera som många tror.
Veronneau skulle vara spets.
-
Eastis
Jag är övertygad om att vi ska lämna så många rutinerade spelare bakom oss som möjligt. Det finns några undantag, exv Lang men Verrennå och Caito bör vi släppa.
-
Einar Berg
Hur kan Cehlarik tro att någon SHL-klubb vill ha honom efter denna säsong?!?
Snacka om dålig scouting ifall någon SHL-klubb värvar honom!
-
Lampa
Något jag tänkte på när jag såg BIK - Modo häromdagen när Karlskoga skulle försvara sin ledning, hade de som fjärdekedja mycket, med Gustaf Thorell, Gustaf Franzén, och Kalle Jellvert i det fallet. Kombinerat har de väl 1500 + matcher i HA och SHL kombinerat. De stängde ner Modo totalt, och har gjort i två matcher nu.
Dessa spelartyper behövs i laget, tveksam att Östman, Eljas är dessa spelare. Tänk fjärdekedjan för ett par år sen med Knuts, MK och FF2.
Ju mer jag tänker på det desto viktigare känns denna lagdelen.
-
Aggeman
Nu finns möjligheten till nybygge och jag vill se en förändring från grunden. Tjomme ville se ett "tuffare" Leksand. En linje som skulle inledas inför denna säsong, och sedan arbetas vidare med. En linje som aldrig började arbetas med. Jag tror att en tuffare backuppsättning och botten-6 skulle göra oss gott i slutspelet. Luckor i laget ska fyllas och jag hoppas att Ollas förstår att det har varit för mjukt genom åren.
Detta är en linje man även kan arbeta efter i juniorleden. Man kan inte bara fokusera på att få fram tvåvägsbackar och allroundbra forwards som sedermera hamnar in en checkingline och får sin utveckling hämmad. En junis ska inte primärt sättas i en checkline för att senare ta klivet till en producerande enheten. Den spelaren ska fylla den rollen, utvecklas i den och med tiden bli en viktig kugge i laget trots att den offensiva potentialen inte finns. En sådan spelare kan även troligtvis plockas upp tidigare om han är fysiskt mogen, jämfört med en Zaki Crookes-typ som ska spela ett högriskspel under stora minuter.
På så vis skulle Leksands IF kontinuerligt få fram juniorer till A-laget, både lirare och krigare.
-
SteveY
Lagbygget
LW - C - RW
LW - Eljas - RW
Lagerberg - Lissel - Crookes
LW - C - RW
Extra1: Altörn
Extra2:
D1 - D2
D3 - Langvardt