Silly season 23/24

Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 23/24

Inlägg av bjernagris »

Sundsvalll skrev: ons 29 nov 2023, 15:41Men en back som jag funderar över är quenneville tycker han spelar bra skulle vara bra utfyllnad och kanske utvecklas?
Verkligen! Han kan ju höra med brorsan, John lämnar säkert goda vitsord.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Silly season 23/24

Inlägg av harfager »

SteveY skrev: ons 29 nov 2023, 16:27 Skitsnack. Väljer han Rögle så är det enbart för pengarna.
Ja och det är inget fel med det. Var därför han kom till Leksand från första början.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Tycker inte han varit lika dominant den här säsongen som ifjol (bland annat har ju poängmakandet avstannat). Hade känts värre om han varit i samma slag.

Alla säger att han är oersättlig. Ingen är oersättlig. Och hittar man ingen på samma nivå får man kombinera spelartyper och bygga en backbesättning där summan är likvärdig i slagkraft.

Problemet är bara att TJ senaste 1-2 åren varit så saktfärdig. Men har han hittat Caito en gång så kan han väl lyckas igen.

Gäller att vara på hugget redan närmaste månaderna (få saker långt gångna som med Caito https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hl-klubben). Vill inte uppleva en sommar till där inget händer. Där det ska sittas lugnt i båtar med is i magen.

Avslutningsvis: Att han eventuellt hamnar just i Rögle är väl inte ägnat att förvåna. De verkar VILJA bli så hatade som möjligt av leksingar.
Senast redigerad av Sniper den ons 29 nov 2023, 17:36, redigerad totalt 2 gånger.
harfager
Inlägg: 96
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:27

Re: Silly season 23/24

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: ons 29 nov 2023, 17:22 Tycker inte han varit lika dominant den här säsongen som ifjol (bland annat har ju poängmakandet avstannat). Hade känts värre om han varit i samma slag.

Alla säger att han är oersättlig. Ingen är oersättlig. Och hittar man ingen på samma nivå får man kombinera spelartyper och bygga en backbesättning där summan är likvärdig i slagkraft.

Problemet är bara att TJ senaste 1-2 åren varit så saktfärdig. Men har han hittat Caito en gång så kan han väl lyckas igen.

Gäller att vara på hugget redan närmaste månaderna (få saker långt gångna som med Caito https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... hl-klubben). Vill inte uppleva en sommar till där inget händer. Där det ska sittas lugnt i båtar med is i magen.

Avslutningsvis: Att han eventuellt hamnar just i Rögle är väl inte ägnat att förvåna. De verkar VILJA att bli så hatade som möjligt av leksingar.
Håller med i allt och han får gärna vara långt gången med Caito igen. Förhoppningsvis är ett kontrakt på plats innan klubbarna i Schweiz börjar höra av sig.
Bagarn
Inlägg: 159
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 21:57

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Bagarn »

Tycker faktiskt Lians agerande luktar lite illa. Om det inte är LIF som gett nobben.

Han fick kontinuerlig speltid i en säsong, som klart sämste back.
Han fick speltid i en halv säsong till, trots upprepade misstag och felbeslut.
Han gör sedan en ok sista halva av säsong 2, och avslutar riktigt bra.
Känns som det finns en givare och en tagare i det samarbetet.....

Tacken för detta förtroende och investering i speltid, är då att spela av en halvsäsong med Rögle innan det blir NHL.
Pengarna en icke-fråga när du ska bort till NHL efter.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Uffe88 »

Bagarn skrev: ons 29 nov 2023, 17:57 Tycker faktiskt Lians agerande luktar lite illa. Om det inte är LIF som gett nobben.

Han fick kontinuerlig speltid i en säsong, som klart sämste back.
Han fick speltid i en halv säsong till, trots upprepade misstag och felbeslut.
Han gör sedan en ok sista halva av säsong 2, och avslutar riktigt bra.
Känns som det finns en givare och en tagare i det samarbetet.....

Tacken för detta förtroende och investering i speltid, är då att spela av en halvsäsong med Rögle innan det blir NHL.
Pengarna en icke-fråga när du ska bort till NHL efter.
Tycker det är viktigt att också vara självkritisk.

Man måste fråga sig: Varför väljer Lian RBK före oss, i synnerhet när han hade haft en garanterad topp 4 roll hos oss.

Nu har vi inga detaljer så vi har ingen aning men som sagt, viktigare att kika hos sig själv först
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Uffe88 skrev: tor 30 nov 2023, 09:15

Tycker det är viktigt att också vara självkritisk.

Man måste fråga sig: Varför väljer Lian RBK före oss, i synnerhet när han hade haft en garanterad topp 4 roll hos oss.

Nu har vi inga detaljer så vi har ingen aning men som sagt, viktigare att kika hos sig själv först
Innan jag sett honom några matcher i år så går han inte före någon av dem vi har i uppställningen.
Och vi letar som sagts tidigare inte efter någon back.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Är det någon som någonstans läst eller hört att Caito "vill röra på sig"?
Sigge C
30 november 2023, 09:41
(...)
Ett 3 års kontrakt på Caito borde man verkligen försöka få till. Dock lät det i en intervju, med tjomme i början av säsongen, att MC kanske vill röra på sig. Trist i så fall.
(...)
Det har inte jag. Men Rögle kanske kan få honom på sådana tankar? De ska ju ha alla backar.
Senast redigerad av Sniper den tor 30 nov 2023, 10:36, redigerad totalt 2 gånger.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 30 nov 2023, 10:27 Är det någon som någonstans läst eller hört att Caito "kanske vill röra på sig"?
Sigge C
30 november 2023, 09:41
(...)
Ett 3 års kontrakt på Caito borde man verkligen försöka få till. Dock lät det i en intervju, med tjomme i början av säsongen, att MC kanske vill röra på sig. Trist i så fall.
(...)
Enligt studion för någon match sedan så hade han frågat TJ om han fick flytta till någon håla mitt emellan Falun och Leksand. Men jag tolkade det inte som att han ville spela i något lag där i närheten utan vara kvar i LIF men pendla ;)

Jag vet inte hur länge han varit tillsammans med tjejen, men känslan är ju att hon är ganska rotad i Falun och då måste ju Leksand vara bästa alternativet rent socialt i alla fall. Sedan kan det vara att både han och tjejen vill röra sig på grund av hennes utmaningar också, men det är inget jag hört i alla fall.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 10:35 Sedan kan det vara att både han och tjejen vill röra sig på grund av hennes utmaningar också, men det är inget jag hört i alla fall.
Mm, hon är sugen på en utbildning som bara finns i Ängelholm. Hon såg om den på nätet. Men vad hon inte vet är att det är fejk. Utbildningen existerar inte. Däremot ett swish-nummer där man betalar in den stora avgiften. Den går till backar och bakom numret döljer sig två tvillingbröder.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Aggeman »

Einar Berg skrev: ons 29 nov 2023, 14:53 Då man insett att det är backsidan som är den stora svagheten denna säsong, så kommer inga fingrar att läggas emellan där, utan man ska vara med på de bästa.
Intressant hur ”experterna” dreglade över Rögles backuppställning i början av säsongen. Har ett minne efter vår vinst mot dem hemma i Tegera att Sanny sa något i stil med ”de har en fantastiskt bred backsida när alla är friska” och var närmast lyrisk.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 23/24

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 10:35Enligt studion för någon match sedan så hade han frågat TJ om han fick flytta till någon håla mitt emellan Falun och Leksand. Men jag tolkade det inte som att han ville spela i något lag där i närheten utan vara kvar i LIF men pendla ;)

Jag vet inte hur länge han varit tillsammans med tjejen, men känslan är ju att hon är ganska rotad i Falun och då måste ju Leksand vara bästa alternativet rent socialt i alla fall. Sedan kan det vara att både han och tjejen vill röra sig på grund av hennes utmaningar också, men det är inget jag hört i alla fall.
Ja, det var Sågmyra han ville flytta till. Jag kan väl tycka att om det innebär att han bestämmer sig för att stanna så kan han lika gärna få bo inne i Falun som i Sågmyra.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Gösen »

Varför skulle han inte få bo i en förort 25 minuter utanför Leksand?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Sniper »

- Klart är i alla fall att "Han har ju en kulla!" inte gör mig helt lugn. Som om kulla är något slags träd som alltid blir kvar där det står.
- Det finns så många teorier om vem Kullamannen var https://sv.wikipedia.org/wiki/Kullamannen. Leksandsfärjan kan nu avslöja att det är Matt Caito.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 23/24

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tor 30 nov 2023, 11:34 Varför skulle han inte få bo i en förort 25 minuter utanför Leksand?
Jag tror inte att TJ sa nej, de tyckte bara att det var en rolig anekdot att han ens bad om lov.
Pain is temporary, glory is forever