Ge mig Gidlöf, Strandell, VJ, Fred, Stevens, Kaderli, Max o Östman (och Koblar som bonus
). Då har vi stommen o kan fylla på med billiga välscoutade fynd. Då börjar t om jag tro på en småspännande säsong. Kommer knappast att ske men några kanske?
Max(med sänkt lön såklart) o Stevens kommer va toppspelare i HA. Östman duger bra där också o kan nog skrapa ihop bra m poäng o står för kulturbärande. Kaderli finns det fortfarande inget bekräftat om flytt, så hoppet finns. Och kan Koblar övertalas att vara ledande spelare m mkt speltid i en toppkedja istället för att centra fjärde typ i kaffeklubben? Önsketänkande ja. Men kanske egentligen vore bättre för hans utveckling.
Silly season 26/27
-
svepet
Re: Silly season 26/27
-
Sniper
- Intendent
svepet skrev: Igår, 18:19Östman duger bra där också o kan nog skrapa ihop bra m poäng o står för kulturbärande.
Östman måste förmås att skjuta också i spel fem mot fem. Slagskott naturligtvis och från alla möjliga vinklar. Säsongens första var väl ett vådaskott från vänsterkanten. Allt måste inte vara direktskott i pp och från samma tekningscirkel.
-
PellePaltnacke
Riktigt skönt att se en förlängning med Eljas. Tycker han var rejäl och en av våra bättre spelare sista delen av säsongen.
Tror kanske inte han någonsin kommer bli någon enorm poängspelare, men förhoppningsvis en riktigt bra allround center som med rätt matchning och hjälp att nå sin potential kan bli en för oss vad tex Linus Johansson fått betyda för FBK.
Når han 20-25 poäng i HA så tror jag inte vi ska ha förhoppning om mer.
Däremot så sitter jag och klurar på om det skulle gå att skriva något "high risk- high reward" kontrakt med Nils Åman?! Att han får en skaplig HA-lön men en rejäl bonus om vi går upp till SHL.
Tror han skulle vara en perfekt första center för oss. Få chansen att lira PP, och vara ankaret i en lina som ska producera mycket poäng. Utan att han heller för den delen nödvändigtvis behöver vara e, 1,5p/match spelare.
Vad tror ni? Är det bara en orealistisk önskedröm om att få hem Nils?
https://www.eliteprospects.com/player/343876/nils-aman
-
Sniper
- Intendent
På återvändarspåret finns också Nolan Stevens. Enligt Expressen var Södertälje nära en trade med Leksand före deadline, Stevens mot Zackrisson, men centern satte stopp själv.
Nu, med Leksand ute, känns det högst osannolikt att han blir kvar. Plötsligt är dörren på glänt igen.
Och som om det inte räcker finns det ytterligare en koppling. Stevens tillhör Bartlett Hockey, som samarbetar med Andreas Johanssons agentfirma Super-10. Den typen av trådar brukar sällan vara en slump. Och vem vet, kanske kan han locka över sin bror John Stevens också. Centern har utgående kontrakt med Kiekko-Espoo och har snittat en halv poäng per match i den finska ligan. Två Stevens i samma lag? Det hade kunnat bli en rätt intressant historia.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong
-
VonGustaf
Kan Eljas bli starkare i närkamperna kan han göra en del assister men målgörare är han fortfarande för långt ifrån att vara än så länge.
Altörn och Lissel två brunkare för fjärdekedja.
Zaki kan bli vad som helst egentligen.
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
SteveY
PellePaltnacke skrev: Igår, 21:03Riktigt skönt att se en förlängning med Eljas. Tycker han var rejäl och en av våra bättre spelare sista delen av säsongen.
Tror kanske inte han någonsin kommer bli någon enorm poängspelare, men förhoppningsvis en riktigt bra allround center som med rätt matchning och hjälp att nå sin potential kan bli en för oss vad tex Linus Johansson fått betyda för FBK.
Når han 20-25 poäng i HA så tror jag inte vi ska ha förhoppning om mer.Däremot så sitter jag och klurar på om det skulle gå att skriva något "high risk- high reward" kontrakt med Nils Åman?! Att han får en skaplig HA-lön men en rejäl bonus om vi går upp till SHL.
Tror han skulle vara en perfekt första center för oss. Få chansen att lira PP, och vara ankaret i en lina som ska producera mycket poäng. Utan att han heller för den delen nödvändigtvis behöver vara e, 1,5p/match spelare.
Vad tror ni? Är det bara en orealistisk önskedröm om att få hem Nils?
https://www.eliteprospects.com/player/343876/nils-aman
Han har varit på gränsen till NHL under fyra säsonger nu, presterat riktigt bra i Ahl med mycket poäng.
Han kommer säkert få kontraktsförslag från flera shl klubbar, gissar på 200000-250000/mån på bordet. Men frågan är om han inte hamnar i Schweiz ändå.
Jag tror inte att spel i HA är aktuellt, han är 26år och drömmen om NHL lever.
-
SteveY
-
Sisu
Karlsson, Ahnelöv och Zacke tillbaka? Sa någon rutin? spelare som skulle möjliggöra spets värvningar, gammalt och ungt fyller truppen. Skulle behöva spets för fylla de platser som blir kvar.
-
Lampa
Ett möjligt lag (ja jag har inget bättre för mig) med lite återvändare och några som stannar:
E.Alba (FBK) - Ljungman (AIK) - Veronneau
Lang - Östman - Degerstedt (Mora)
W.Nilsson/Karlberg - Eljas - Crookes
Altörn - Zackrisson - MK
Lissel, C.Karlsson (Borlänge)
Strandell - E.Rosén (Växjö)
Hammarlund (AIS) - Anderberg (ÖIK)
Nordsäter (Löven) - Nilsson
Langvardt - Thelander (Visby)
Gidlöf, Christoffersson
-
Sniper
- Intendent
Efter en kullerbyttans dag - med uppspelthet över Eljas och Hedberg - är det nu dags för Wittgenstein att reagera på Martin Karlssons eventuella återkomst.
Själv tycker jag gott att han kunnat spela i Leksand redan gångna säsongen istället för oskillade plattfotsavslutaren Fortier. Åka fort kan förvirrade Karlberg också. Är fortfarande förundrad över att man kunde gå över ån efter vatten och värva en brunkare. "Men han var ju nyttig". Det är MK också. Och dessutom billigare.
-
SteveY
Värvar man MK så kommer man också förlänga med Knuts, ej spelbart odds på det
-
Sniper
- Intendent
SteveY skrev: Idag, 09:48Värvar man MK så kommer man också förlänga med Knuts, ej spelbart odds på det
Är det någon du lider lite extra med?
– Det är många, men såklart en kompis som jag är tajt med i Jon (Knuts), som också åkt på en skada och inte kunnat vara med och hjälpa laget i slutet. (...)
https://hockeysverige.se/intervju/leksa ... r-framtid/
-
SteveY
Leksand Legends Edition (Gösens lag)
Ashton - Zackrisson - Östman
Lang - Eljas - Karlberg
Nilsson - Lissel - Crookes
Altörn - Knuts - MK
Norén - Strandell
Langvardt - Ahnelöv
V. Johansson - Nordsäter
Nilsson
Gidlöv
Christoffersson
-
PellePaltnacke
Skulle vi värva tillbaka Martin Karlsson för att få in rutin och "få jobbet gjort" spelare så vet jag inte riktigt vad jag gör.
Äter fortfarande magsårsmedicin efter hans två sista år i Leksand. Tror på allvar att jag aldrig sett en spelare så konsekvent ligga en halvmeter fel i sin press och skott-täckningar som MK. Och då har jag inte ens nämnt hans totala oförmåga att få pucken ut ur zon.
Känner hur det rycker i blodkärlen i ena ögat av stress bara av tanken på att se han i LIF igen.
-
Sniper
- Intendent
̶A̶l̶t̶ö̶r̶n̶ - Knuts - MK
FF2 - Knuts - MK
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... k-forsberg
Skicka Altörn till Mora.