Gösen skrev: lör 04 apr 2026, 13:41Sniper skrev: lör 04 apr 2026, 13:14Börjar bli dags att hålla koll på slutspelet i hockeyettan. Ett av dessa fyra lag spelar i hockeyallsvenskan 26/27:
- Karlskrona
- Visby/Roma
- Hudiksvall
- Lindlöven
Match 1 mellan Karlskrona-Visby/Roma idag 16:00
https://www.hockeyettan.se/2026/03/01/s ... aren-2026/Då får vi väl hålla på Lindlöven alternativt Hudiksvall där varken flyg eller övernattning behövs.
Jag tror ju tyvärr Hudiksvall tar det, totalt dominanta i Norra serien och tror inte Lindlöven har något alls att sätta emot. Jag tror inte heller Visby/Roma har något att sätta emot även om Södra serien säkerligen är något starkare än Norra.
Sniper skrev: mån 06 apr 2026, 16:39Jag hade ingen koll alls på Lindlöven, i vilken division de spelar osv.
Tänkte att det var där Wiborg och Klas spelar.
Något man också skulle kunna tro när Hudiksvall gick fram till 2-0 inom loppet av en minut.
Framför allt nu när det står 6-1 i tredje.
Det är ju inte så att jag och Klas spelar i förstafemman, så lite motstånd ska nog kunna bjudas på i returen idag. Färskt i minne dessutom så hade man 0-2 i matcher mot Boden, totalt överkörda i första matchen även då, men ändå vände man den serien när det vände hem till Lindehov. Speciellt i match fyra där man dessutom låg under med 0-2 med tre minuter kvar och sedan vände och vann i förlängning och sedan kontrollerade match 5 totalt. Så jag tänker inte kasta in handsken innan det är kört med det här laget, men Hudiksvall är i en klass för sig.