Fattar inte att folk räknar Langvardt som 6-7 back. Såg ni inte honom spela i slutet av förra säsongen?! Det gjorde Hedberg, och han kommer sätta Rocky i 1a / 2a backpar. Vilket han gör helt rätt i. Ska vi gå upp så kommer det krävas att vi hittar nya ”Koblar”. Det är en resa Rocky definitivt kan göra under en säsong i HA.
Håller med.
Argumentet att unga spelare inte håller en hel säsong utan ska ha begränsad speltid skjuter jag gärna ner med motargumentet att det som hämmar dem är just begränsad speltid. Ger man Koblar och Kaderli bra med speltid i rätt omgivning så levererar de också under en hel säsong. Så kommer även Rocky göra.
Ja plus på den.
Eljas var också en av de bättre spelarna under sluttampen, är också ett material högre upp.
Brukar vara mycket bättre att låta juniorer starta i mindre roller för att sedan låta de växa in i kostymen. Håller det inte alls som omöjligt att Rocky kan spela 20 min/match i omgång 15. Men att pressa in juniorer för högt upp från start har sällan önskad effekt.
Hellre då peta undan någon mer rutinerad, som just faktiskt Koblar och Kaderli gjorde.
Det var ingen som såg dom som del i de tre första kedjorna innan september/oktober.
Brukar vara mycket bättre att låta juniorer starta i mindre roller för att sedan låta de växa in i kostymen. Håller det inte alls som omöjligt att Rocky kan spela 20 min/match i omgång 15. Men att pressa in juniorer för högt upp från start har sällan önskad effekt.
Hellre då peta undan någon mer rutinerad, som just faktiskt Koblar och Kaderli gjorde.
Det var ingen som såg dom som del i de tre första kedjorna innan september/oktober.
Man får ju också väga in hur mycket resurser vi har att röra oss med. Alternativkostnaden för att värva en 1a/2a back är långt ifrån obetydlig.
Visst, det KAN vara så att det blir för mycket och han helt faller igenom av ansvaret och rollen. Eller så tar han det helhjärtat och blir en av HAs bästa backar. Av förra säsongen att döma så tror jag mer på det senare, speciellt om man är tydlig med honom redan nu att han kommer få en stor roll.
Vi har inte råd att linda in väldigt lovande ynglingar i bomull och vadd. Vi måste tro och hoppas på att de ger oss extremt hög ROI (varsågod gösen). Då blir det desto mer resurser över till toptop (vilket också dubblerar som stöd till talangerna). Win-win!
Fattar inte att folk räknar Langvardt som 6-7 back. Såg ni inte honom spela i slutet av förra säsongen?! Det gjorde Hedberg, och han kommer sätta Rocky i 1a / 2a backpar. Vilket han gör helt rätt i. Ska vi gå upp så kommer det krävas att vi hittar nya ”Koblar”. Det är en resa Rocky definitivt kan göra under en säsong i HA.
En som är väldigt lik Koblar (fysiskt alltså) är Carter Ashton.
Trivdes jättebra sist han var i Leksand, spelade riktigt bra i Södertälje, har utgående kontrakt. Men då måste Ollas agera NU, om han inte blir för dyr såklart.
Ashton har varit skadad under lång period nu. Jag vet inte riktigt om den chansningen skulle slå väl ut….
Ash har haft strul med hjärnskakningar så han tror jag vi kan räkna bort
Vi har inte råd att linda in väldigt lovande ynglingar i bomull och vadd. Vi måste tro och hoppas på att de ger oss extremt hög ROI (varsågod gösen). Då blir det desto mer resurser över till toptop (vilket också dubblerar som stöd till talangerna). Win-win!
Om budgeten är bra med HA mått mätt som Ollas säger kanske det är en lyx vi kan unna oss. Jag ser Rocky som en väldigt stor del kommande säsong, men kanske att man får skynda lite långsamt ändå, ser hellre att han är på topp efter nyår än innan.
Man ska ha med sig också att i HA så finns det mer utrymme för att rädda upp misstag om man är rädd att juniorer typ Rocky kommer ”överspela” sin förmåga/kapacitet och istid ibland.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---