Silly season 26/27

Användarens profilbild
Aggeman

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

VonGustaf skrev: Igår, 00:20
Aggeman skrev: mån 13 apr 2026, 21:54

En målskytt måste givetvis in. En sådan i HA-kaliber kan man hitta i en obskyr liga i Nordamerika men det är säkrare att gå på något ordentligt scoutat. Oavsett utgång mellan Löven och Bobcats måste vi gå för Forsberg.

Att någon spelare under förra säsongens trupp ska hitta tillbaka till någon form av målsinne är inte osannolikt men Ollas kan inte göra samma misstag som Tjomme- att räkna med det.

Varför skulle Fredrik Forsberg vilja bryta kontraktet med Björklöven??? Om de dessutom går upp till SHL varför skulle Björklöven vilja bryta kontraktet med en dokumenterad målskytt??

Man vet inte hur individen eller klubben tänker, frågan bör dock ställas. Troligtvis är FF sugen på SHL-spel, men det kan vara andra faktorer som spelar in också.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Kelleher och Fitzgerald känns som ganska ”säkra” kort i hockeyallsvenskan. Dom kommer göra sina knappa 1p/match. Men, är det rätt spelare att satsa pengarna på, kan vi hitta något bättre?
Dom kommer vara 31 respektive 33 år när säsongen drar igång. Det är ju inga spelare man vill ha med sig upp i Shl direkt..

Vad säger ni?

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Eller såhär..
Ni måste välja, förlänga med Lang och Stevens eller värva Kelleher och Fitzgerald?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: Igår, 12:47

Eller såhär..
Ni måste välja, förlänga med Lang och Stevens eller värva Kelleher och Fitzgerald?

Lang och Stevens.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Igår, 12:49

Eller såhär..

Lang och Stevens.

Insåg nu att det kanske blev för enkelt val. Lang och Karlberg är svårare

Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

SteveY skrev: Igår, 13:02
Sniper skrev: Igår, 12:49

Eller såhär..

Lang och Stevens.

Insåg nu att det kanske blev för enkelt val. Lang och Karlberg är svårare

Nä, det blev enklare ;).
Kör en bättre variant: Stevens o Kelleher. Åtminstone i HA där vi ju hamnat.

PellePaltnacke

Inlägg av PellePaltnacke »

Aggeman skrev: Igår, 10:24
VonGustaf skrev: Igår, 00:20
Aggeman skrev: mån 13 apr 2026, 21:54

En målskytt måste givetvis in. En sådan i HA-kaliber kan man hitta i en obskyr liga i Nordamerika men det är säkrare att gå på något ordentligt scoutat. Oavsett utgång mellan Löven och Bobcats måste vi gå för Forsberg.

Att någon spelare under förra säsongens trupp ska hitta tillbaka till någon form av målsinne är inte osannolikt men Ollas kan inte göra samma misstag som Tjomme- att räkna med det.

Varför skulle Fredrik Forsberg vilja bryta kontraktet med Björklöven??? Om de dessutom går upp till SHL varför skulle Björklöven vilja bryta kontraktet med en dokumenterad målskytt??

Man vet inte hur individen eller klubben tänker, frågan bör dock ställas. Troligtvis är FF sugen på SHL-spel, men det kan vara andra faktorer som spelar in också.

För Frediks skull hoppas jag verkligen att han får chansen med Löven i SHL, om dom nu klarar detta. Vilket jag både hoppas och tror.
Däremot så finns det väl en liten risk för att han blir bortpetad från en förväntat topp-6 roll om Löven går upp vilket kanske gör att en öppning för oss finns. Men tror veklingen inte det. Fredrik kritade ju på ett tre-årskontrakt vilket gör att han har ett år kvar efter denna säsong. Så känns orimligt att Löven bryter det kontraktet.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

HA-silly:

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Är Petter Carnbro kvar, någon som läst något?

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

SteveY skrev: Igår, 21:12

Vågar inte riktigt säga men jag kan inte hitta honom listad på hemsidan längre? Har för mig att han fanns under personal eller om det var laget?

Framåt Masar!

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

lil'masen skrev: Igår, 21:25

Vågar inte riktigt säga men jag kan inte hitta honom listad på hemsidan längre? Har för mig att han fanns under personal eller om det var laget?

I min bok så har han gjort sitt och är en kostnad vi borde kunna dra ner på. Åtminstone när det kommer till att scouta spelare som borde kunna bli bra/målgörare. Men han kanske är viktig i andra sammanhang, vad vet jag.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Hoppas inte.
Om han nu är så duktig som Tjomme babblade om, så borde han har hittat fler fynd.