Silly season 24/25

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Kontraktsläget just nu:
Uppdateras löpande

Målvakter:
M1: Mantas Armalis - Kontrakt till 24/25
M2: Jakob Hellsten - Kontrakt till 25/26 - Ny från University of New Hampshire - Källa

Backar:
B1: Patrik Norén - Kontrakt till 24/25
B2: Anton Johansson - Kontrakt till 24/25
B3: Eddie Larsson - Kontrakt till 24/25
B4: Lucas Lagerberg - Kontrakt till 24/25
B5: Alexander Lundqvist - Kontrakt till 25/26 - Förlängning
B6: Fred Nilsson - Kontrakt till 25/26 - Förlängning
B7: Matt Caito - Kontrakt till 27/28 - Förlängning
B8: Joonas Lyytinen - Kontrakt till 25/26 - Ny från Timrå - Källa
B9: Axel Rindell - Kontrakt till 25/26 - Ny från Timrå - Källa

Forwards:
F1: Lucas Elvenes - Kontrakt till 24/25
F2: Arvid Eljas - Kontrakt till 24/25
F3: Justin Kloos - Kontrakt till 24/25
F4: Patrik Zackrisson - Kontrakt till 24/25
F5: Marek Hrivík - Kontrakt till 25/26
F6: Jon Knuts - Kontrakt till 25/26
F7: Oskar Lang - Kontrakt till 25/26
F8: Kalle Östman - Kontrakt till 24/25
F9: Peter Cehlárik - Kontrakt till 25/26
F10: Lukas Vejdemo - Kontrakt till 26/27
F11: Martin Karlsson - Kontrakt till 24/25
F12: Marcus Karlberg - Kontrakt till 24/25
F13: Hannes Hellberg - Kontrakt till 24/25
F14: Max Véronneau - Kontrakt till 26/27 (+1 optionsår) Förlängning

Tränare:
Head coach: Charles Berglund - Kontrakt till 24/25
Assistant coach: Mikael Karlberg - Kontrakt till 24/25
Assistant coach: David Printz - Kontrakt till 25/26


Klara att lämna:

Målvakter
Filip Larsson - Källa

Backar
Olle Alsing - Till HV71 - Källa 1 - Källa 2
Anton Lindholm - Källa

Forwards
Carter Ashton - Källa
Felix Unger Sörum - Till Carolina Hurricanes - Källa

Tränare:
Björn Hellkvist - Till Björklöven - Källa


Rykten ut:

Backar:

Forwards:

Tränare:


Rykten in:

Målvakter

Backar:
Adam Engström - Från Rögle - Källa

Forwards:

Tränare:
Senast redigerad av Wiborg den ons 26 jun 2024, 13:46, redigerad totalt 27 gånger.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Säg till om det är några felaktigheter, infon är hämtad rakt av från eliteprospects men det kan dels vara fel avskrivet och de har inte alltid 100% rätt med kontraktslängder.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Jag ser väldigt gärna att Ashton får förlängt kontrakt. En spelartyp som är väldigt nyttig för vårt lag, stor, stark, gör jobbet och har ändå skillsen för att producera poäng. Trist att han haft så otur med skador. Han verkar även genuint trivas i Leksand, då han valde att tillbringa hela sommaren där. Han känns som en karaktär som kan tänka sig att gå ner i lön också.

Gällande backsidan tror jag att Lagerberg kommer ha en given plats. Riktigt bra skridskoåkare som har en offensiv uppsida.
Senast redigerad av Aggeman den tor 30 nov 2023, 14:20, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 30 nov 2023, 14:15 Jag ser väldigt gärna att Ashton får förlängt kontrakt. En spelartyp som är väldigt nyttig för vårt lag, stor, stark, gör jobbet och har ändå skillsen för att producera poäng. Trist att han haft så otur med skador. Han verkar även genuint trivas i Leksand, då han valde att tillbringa hela sommaren där. Han känns som en karaktär som kan tänka sig att gå ner i lön också.
Håller helt med!

Jag avskriver Lindholm då det ju verkar vara väldigt starka rykten att han lämnar. Av övriga utan kontrakt vill jag absolut behålla Caito, Max och Lundquist. Alsing också om han inte kostar som en toppback. Jag har fått uppfattningen att han har en sån lön idag och för de pengarna borde TJ i så fall kunna hitta något bättre då han inte riktigt kommit upp i den nivå som jag hade hoppats. Han har inte varit dålig, men han hade höga förväntningar som inte riktigt infriats.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Är inte helt främmande för att förlänga med Nilsson heller till liknande roll och kostnad som jag antar att han har nu. Bra med billig bredd som är beredd på minimalt med istid. Dessutom fortfarande ung med chans till utveckling. Men antar att han söker sig någonstans för att få istid, typ HA.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 14:18
Aggeman skrev: tor 30 nov 2023, 14:15 Jag ser väldigt gärna att Ashton får förlängt kontrakt. En spelartyp som är väldigt nyttig för vårt lag, stor, stark, gör jobbet och har ändå skillsen för att producera poäng. Trist att han haft så otur med skador. Han verkar även genuint trivas i Leksand, då han valde att tillbringa hela sommaren där. Han känns som en karaktär som kan tänka sig att gå ner i lön också.
Håller helt med!

Jag avskriver Lindholm då det ju verkar vara väldigt starka rykten att han lämnar. Av övriga utan kontrakt vill jag absolut behålla Caito, Max och Lundquist. Alsing också om han inte kostar som en toppback. Jag har fått uppfattningen att han har en sån lön idag och för de pengarna borde TJ i så fall kunna hitta något bättre då han inte riktigt kommit upp i den nivå som jag hade hoppats. Han har inte varit dålig, men han hade höga förväntningar som inte riktigt infriats.
Håller med i det mesta. Jag är lite kluven angående Lundqvist, ibland ser han stabil ut, men ibland tycker jag han känns som en säkerhetsrisk. Han ger ett lite stressat intryck. Blir spännande hur han hanterar en eventuell slutspelsmiljö. Efter det kan man bilda sig en klarare uppfattning om hans framtid.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Sundsvalll »

Caito måste vi försöka få behålla.
Sen kanske vi måste försöka hitta några backar som inte har kontrakt med Rögle :d
Men broder quenville i Oskarshamn är en rätt bra back med hyfsat skott. Sen finns det ju lite gott i Oskarshamn om dom ramlar ner. Ahti Oksanen skulle jag gärna vilja se i Leksand
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 30 nov 2023, 14:25 Jag är lite kluven angående Lundqvist, ibland ser han stabil ut, men ibland tycker jag han känns som en säkerhetsrisk. Han ger ett lite stressat intryck. Blir spännande hur han hanterar en eventuell slutspelsmiljö. Efter det kan man bilda sig en klarare uppfattning om hans framtid.
Han är ung och gör första riktiga säsongen i SHL. Har näst bäst plus minus av backarna, bara Norén har bättre även om Caito lär gå om vilken omgång som helst. Han får mycket förtroende att döda tid när andra laget jagar, nej han är en nobrainer för mig och är någon som vi kan bygga på under lång tid framöver.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: tor 30 nov 2023, 15:05
Aggeman skrev: tor 30 nov 2023, 14:25 Jag är lite kluven angående Lundqvist, ibland ser han stabil ut, men ibland tycker jag han känns som en säkerhetsrisk. Han ger ett lite stressat intryck. Blir spännande hur han hanterar en eventuell slutspelsmiljö. Efter det kan man bilda sig en klarare uppfattning om hans framtid.
Han är ung och gör första riktiga säsongen i SHL. Har näst bäst plus minus av backarna, bara Norén har bättre även om Caito lär gå om vilken omgång som helst. Han får mycket förtroende att döda tid när andra laget jagar, nej han är en nobrainer för mig och är någon som vi kan bygga på under lång tid framöver.
Oavhängt + - så är han och Noren våra bästa backar hittills i år överlag . Caito är väl kanske på väg om där också iochmed sina PP egenskaper. Lindholm slår för många indianare (hittills) för att stå högst på min tron. Men vi har bara spelat lite mindre än en tredjedel ännu och tempo och intensitet och täthet mellan matcherna kommer skruvas upp men han är helt klart en no-brainer för mig med.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: Silly season 24/25

Inlägg av bjernagris »

Gösen skrev: tor 30 nov 2023, 15:20Oavhängt + - så är han och Noren våra bästa backar hittills i år överlag . Caito är väl kanske på väg om där också iochmed sina PP egenskaper. Lindholm slår för många indianare (hittills) för att stå högst på min tron. Men vi har bara spelat lite mindre än en tredjedel ännu och tempo och intensitet och täthet mellan matcherna kommer skruvas upp men han är helt klart en no-brainer för mig med.
Vadå mindre än en tredjedel? Vi har ju snart spelat hälften. 21/52 = 40%. Eller räknar du in slutspel med någon slags schablon?

I övrigt håller jag med. Lundqvist ska självklart erbjudas förlängning. Pengarna för Lindholm kan användas till Själin + någon till.

Ekman Larssons kontrakt går ut till sommaren, han går förvisso riktigt bra i Panthers så det är väl troligt att han vill köra på därborta ytterligare någon säsong.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: tor 30 nov 2023, 15:27
Gösen skrev: tor 30 nov 2023, 15:20Oavhängt + - så är han och Noren våra bästa backar hittills i år överlag . Caito är väl kanske på väg om där också iochmed sina PP egenskaper. Lindholm slår för många indianare (hittills) för att stå högst på min tron. Men vi har bara spelat lite mindre än en tredjedel ännu och tempo och intensitet och täthet mellan matcherna kommer skruvas upp men han är helt klart en no-brainer för mig med.
Vadå mindre än en tredjedel? Vi har ju snart spelat hälften. 21/52 = 40%. Eller räknar du in slutspel med någon slags schablon?

I övrigt håller jag med. Lundqvist ska självklart erbjudas förlängning. Pengarna för Lindholm kan användas till Själin + någon till.

Ekman Larssons kontrakt går ut till sommaren, han går förvisso riktigt bra i Panthers så det är väl troligt att han vill köra på därborta ytterligare någon säsong.
En sisådär 15 slutspelsmatcher. Eller tänker du att vi går rent? 10? 😉
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Silly season 24/25

Inlägg av SteveY »

Jag vill förlänga med:
Lundqvist, Caito och Max. (Lindholm känns förlorad)

Nya:

Unger Sörum <—> Hannes Hellberg
Ashton <—> Filip Cederqvist
Nilsson <—> Axel Bergqvist
Alsing <—> Calle Själin
Lindholm <—> En arg kanadensare
CMB
Inlägg: 496
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Silly season 24/25

Inlägg av CMB »

Alsing och Lundqvist ska självklart behållas. Alsing är 27 år och går antagligen in i sina bästa hockeyår nu. Han har en strålande offensiv potential som med det mer passningsinriktade spelet med lyft blick kommer generera framgång när han skapar 2 mot 1 och 3 mot 2 tack vare sin skridskoåkning och ger alternativ (som nu börjar utnyttjas!) t ex för pass snett bakåt. Och att han börjar skjuta slagskott med prioritet hårt och högt (gärna med ett par skär in mot mål).

Lundqvist är en prestationens aikodoutövare: han blir bättre ju bättre motståndet är. Jag var irriterad när LIF släppte honom till aik. Jag skulle få A+ av Klas för ordvalet i mitt inlägg om han skulle nobbas av LIF. Given!!!
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Aggeman »

Hoppas ni har rätt angående Lundqvist även när det hettar till i vår, jag hoppas min känsla är fel.

Rörande Lindholm håller jag med Gösen att han har slagit bort för mycket puckar. Han ser inte ut att ha samma skärpa i grejerna den här säsongen. Man får ju hoppas att han kan vara så professionell att hans tankar inte svävar iväg mot nästa säsongs äventyr redan nu.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 24/25

Inlägg av Gösen »

Aggeman skrev: tor 30 nov 2023, 16:23 Hoppas ni har rätt angående Lundqvist även när det hettar till i vår, jag hoppas min känsla är fel.

Rörande Lindholm håller jag med Gösen att han har slagit bort för mycket puckar. Han ser inte ut att ha samma skärpa i grejerna den här säsongen. Man får ju hoppas att han kan vara så professionell att hans tankar inte svävar iväg mot nästa säsongs äventyr redan nu.
Det tror jag inte är någon risk alls.
Byta lag har blivit norm och numer jobbar man som konsult på projektanställning som professionell hockeyspelare. Man fullföljer det uppdrag man har mot bra ersättning med sitt namn som varumärke.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.