Kul med ett konkret rykte!
Samtidig en intressant intervju på hockeysverige.se. Ollas trycker mycket på att spelarna ska vara utvecklingsbara, vilket jag gillar. Det talar emot Zacke, MK och Knuts. Den sistnämnde verkar också högst osäkert om han vill fortsätta pga skada och motivation.
Skulle Zacke och Örjan Lindmark ansluta så skulle det vara GULD.
Jag är nog en av få som inte vill ha tillbaka 39årige Zackrisson.
Rykten är trevligt, nu när man inte är så tålmodig, utan snarare behöver råda bot på stigande blodtryck och intag av prozac. Jag vill ju ha den där första-femman på plats snarast så att jag kan andas ut lite. Gidlöf är fortfarande en tröst och ger lite hopp.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Nu blir det Hockeyallsvenskan, var lägger du grunden i det lagbygget?
– Vi vill gärna bygga en grund och stomme med spelare som fanns här förra säsongen. Det finns både hockeyspelare och karaktärer som skulle betyda mycket för oss om dom ville fortsätta och som vi har jobbat på. Några av dom har skrivit på redan medan vi fortfarande sitter och diskuterar med några andra.
– Där har vi en bra stomme med svenska spelare som vi känner att vi vill bygga runt. Gärna med någon förankring med Leksand, vilket vi tycker vi är viktigt då det kommer till karaktären.
Svenska spelare (och dit hör inte Max, Nolan, Caito).
– Vi vill gärna bygga en grund och stomme med spelare som fanns här förra säsongen. Det finns både hockeyspelare och karaktärer som skulle betyda mycket för oss om dom ville fortsätta och som vi har jobbat på. Några av dom har skrivit på redan medan vi fortfarande sitter och diskuterar med några andra.
– Där har vi en bra stomme med svenska spelare som vi känner att vi vill bygga runt. Gärna med någon förankring med Leksand, vilket vi tycker vi är viktigt då det kommer till karaktären.
Luktar förlängning av Olle Strandell lång väg. Karlberg också? Det som talar emot är att Hedberg bänkade honom titt som tätt.
Luktar förlängning av Olle Strandell lång väg. Karlberg också? Det som talar emot är att Hedberg bänkade honom titt som tätt.
Karlberg vill förlänga har jag för mig, Olle kan bli svår, men Ollas & co försöker väl.
Samtidig en intressant intervju på hockeysverige.se. Ollas trycker mycket på att spelarna ska vara utvecklingsbara, vilket jag gillar. Det talar emot Zacke, MK och Knuts. Den sistnämnde verkar också högst osäkert om han vill fortsätta pga skada och motivation.
Eller för? Skulle tro att de är en förutsättning för att kunna utveckla yngre spelare. Dock inte alla tre.. Jag väljer Zacke (och hoppas han drar med sig Max).
Kim känns zzzzzz. Ännu en snäll 80kg-back, som inte ens i finska ligan presterar imponerande siffror. -14. Inte bättre än våra juniorer. Precis den typen av meningslösa breddspelare man inte vill se värvas. Nej tack.
Kim känns zzzzzz. Ännu en snäll 80kg-back, som inte ens i finska ligan presterar imponerande siffror. -14. Inte bättre än våra juniorer. Precis den typen av meningslösa breddspelare man inte vill se värvas. Nej tack.
Jag är beredd att hålla med. Såg honom en del när han var i Västervik, men det var några år sedan. En back som inte sticker ut på något sätt.
oliver77
21 april 2026, 19:30
Mattias Persson (kollega till mrmadhawk) ger svaret ”snart så!” när han fick frågan om leksand silly.
Så bör troligtvis komma ut något idag/imorgon