Jag hade span på Hudiksvall-Visby igår
och olyckskorpen var beredd att kraxa
när Visby reducerade till 4-2 och 4-3.
Idag finns ännu större skäl
när det står 1-3 efter två perioder.
Vårtecken: avancemangsfrossa i Hudik!
Jag hade span på Hudiksvall-Visby igår
när Visby reducerade till 4-2 och 4-3.
Idag finns ännu större skäl
Sniper skrev: lör 18 apr 2026, 17:03Jag hade span på Hudiksvall-Visby igår
när Visby reducerade till 4-2 och 4-3.Idag finns ännu större skäl
Jag har också lite span på den kampen. Blir dyrt om nu Visby/Roma skulle ta hem det! Leksand => Hudiksvall är bara dryga 21 mil och buss.

Pastis skrev: lör 18 apr 2026, 17:08Sniper skrev: lör 18 apr 2026, 17:03Jag hade span på Hudiksvall-Visby igår
när Visby reducerade till 4-2 och 4-3.Idag finns ännu större skäl
Vårtecken: avancemangsfrossa i Hudik!Jag har också lite span på den kampen. Blir dyrt om nu Visby/Roma skulle ta hem det! Leksand => Hudiksvall är bara dryga 21 mil och buss.
2-4 nu, verkar irriterat på isen!
Hattrick av Joel Wahlgren
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... l-wahlgren
Daniel Gunnarsson är kapten i Visby/Roma, hade jag helt missat..
3-4 nu
Va, är det en period till? Trodde 1-4 var mål i öppen bur, varpå jag stängde ner sidan och blickade fram emot match 3 och 4 i Visby tisdag-onsdag ![]()
Nu har Visby avgjort - igen.
3-6.
Sniper skrev: lör 18 apr 2026, 18:21Va, är det en period till? Trodde 1-4 var mål i öppen bur, varpå jag stängde ner sidan och blickade fram emot match 3 och 4 i Visby tisdag-onsdag
Nu har Visby avgjort - igen.
3-6.
Oj, får se efter nästa två matcher på Gotland!

Har extremt svårt att se Visby vinna, men det hade varit bra mycket roligare än Hudiksvall.
1-0 Visby/Roma. Slut.
Visby ser ut att göra det omöjliga.
Måste vara mental kollaps, för hur många gånger har inte Hudiksvall varit nära nu?
Dom spelar alltså bäst av 5, och match 4 är redan ikväll. Visby/Roma har alltså chansen att gå upp idag, på hemmais.
Är Andreas Thelander förlorad? Nej, på den här nivån är vi en attraktiv förening, till skillnad mot shl. Om Ollas vill ha Thelander så måste han kunna lösa det. Står 2026+1 på kontraktet (enligt EP), vilket brukar vara optionsår. Med andra ord, Thelander väljer själv om han vill fullfölja kontraktet eller göra något annat.
Vad är det som är det omöjliga?
SteveY skrev: Idag, 06:53Måste vara mental kollaps, för hur många gånger har inte Hudiksvall varit nära nu?
Två matcher i rad har Visby gjort första målet, verkar som att då får ett rejält mentalt övertag på Hudiksvall som de inte lyckas vända tillbaka. Hudiksvall har inte legat i underläge en enda gång tidigare i slutspelet, kanske har det gjort att man blir stressade om det väl händer. Nu har man även underläge i matcher och kniven mot strupen, jag vete fasen om de klarar av att vända på det.
Det är klart att en pjäs som Daniel Gunnarsson med sina närapå 500 SHL-matcher och gedigen allsvensk erfarenhet står ut. Han är lagets härförare och en elak pjäs som bara växt i slutspelet och spelar en stor roll så väl offensivt som defensivt. Men faktum är att Visby överlag har en ganska mångfacetterad och framförallt rejäl backsida. Andreas Thelander är den imponerande speldosan som fått ett riktigt stort genombrott den här säsongen (...) https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-finalen
Avancemangskväll x2 - Visby & Björklöven?
Wiborg skrev: Idag, 07:41Vad är det som är det omöjliga?
SteveY skrev: Idag, 06:53Måste vara mental kollaps, för hur många gånger har inte Hudiksvall varit nära nu?
Två matcher i rad har Visby gjort första målet, verkar som att då får ett rejält mentalt övertag på Hudiksvall som de inte lyckas vända tillbaka. Hudiksvall har inte legat i underläge en enda gång tidigare i slutspelet, kanske har det gjort att man blir stressade om det väl händer. Nu har man även underläge i matcher och kniven mot strupen, jag vete fasen om de klarar av att vända på det.
Tänkte mer på att Hudiksvall förlorade finalen både 2024 och 2025, blir tredje finalförlusten på tre år om dom förlorar ikväll.