Silly season 26/27

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4225
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Det mesta talar väl för att man kommer att tappa spetsbacken Andreas Thelander (det har till exempel ryktats om Vimmerby) efter den mäktiga genombrottssäsong han haft, men finns möjligheten är det klart att han ska vara kvar. Han har spelskickligheten och rörligheten för att kunna vara en producerande spelare även på allsvensk nivå.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong

Får vi en repris på Jesper Emanuelsson ("Enligt Hockeynews var Leksand med och jagade AIKs Jesper Emanuelsson, som dock väljer Karlskoga").

Enligt Hockeynews var Leksand med och jagade Visby/Romas Andreas Thelander, som dock väljer Vimmerby.

yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Wiborg skrev: fre 24 apr 2026, 11:50
yohnxd skrev: fre 24 apr 2026, 09:44

Timrå: Gick precis ut att dom har värvat Lucas Forsell.

AIK: 14:00 presenterar dom Kovacs.

Leksand: ” Du har väl inte glömt auktionen? ”

🤣

Man kan raljera hur mycket man vill, men jag tar ju hellre arbete i tystnad och noggrannhet än lägga 350 000 kronor + arbetsgivaravgifter i månaden på Kovacs. Det fanns en gång i tiden då jag också ville ha såna bomber konstant, men vi har testat det X-antal gånger och jag tycker ju inte att det blivit skitbra alla gånger. Börjar vi närma oss midsommar och fortfarande inte har mer än typ 10 spelare kontrakterade, ja då börjar jag också bli orolig på riktigt. Men vi har fortfarande en säsong som pågår i stora delar av hockeyvärlden och det finns fortfarande gott om tid. Som jag frågat tidigare, tålamod är en sedan länge utdöd konstform?

Ja jo, men idag har det gått precis 1 månad vi åkte ur, inga nyförvärv, förlängt med Eljas, Fred, Robin C, Gidlöf. Dom första tre var rätt obvious, att Gidlöf stannar är ju riktigt bra.

Men på riktigt, 1 månad….

yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: fre 24 apr 2026, 13:26

Det mesta talar väl för att man kommer att tappa spetsbacken Andreas Thelander (det har till exempel ryktats om Vimmerby) efter den mäktiga genombrottssäsong han haft, men finns möjligheten är det klart att han ska vara kvar. Han har spelskickligheten och rörligheten för att kunna vara en producerande spelare även på allsvensk nivå.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sta-sasong

Får vi en repris på Jesper Emanuelsson ("Enligt Hockeynews var Leksand med och jagade AIKs Jesper Emanuelsson, som dock väljer Karlskoga").

Enligt Hockeynews var Leksand med och jagade Visby/Romas Andreas Thelander, som dock väljer Vimmerby.

Aldrig att dedär stämmer, om Leksand skulle ha jagat Thelander så skulle nog Thelander ha valt Leksand före vimmerby.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4225
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Leksand gav Wiktor Nilsson ett kontraktsförslag - men Nilsson har enligt uppgift bestämt sig för Oskarshamn.

Olle Strandell återvänder till Mora, som han spelade för 22/23.

Osv.

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 1667
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wiborg »

yohnxd skrev: fre 24 apr 2026, 13:31
Wiborg skrev: fre 24 apr 2026, 11:50
yohnxd skrev: fre 24 apr 2026, 09:44

Timrå: Gick precis ut att dom har värvat Lucas Forsell.

AIK: 14:00 presenterar dom Kovacs.

Leksand: ” Du har väl inte glömt auktionen? ”

🤣

Man kan raljera hur mycket man vill, men jag tar ju hellre arbete i tystnad och noggrannhet än lägga 350 000 kronor + arbetsgivaravgifter i månaden på Kovacs. Det fanns en gång i tiden då jag också ville ha såna bomber konstant, men vi har testat det X-antal gånger och jag tycker ju inte att det blivit skitbra alla gånger. Börjar vi närma oss midsommar och fortfarande inte har mer än typ 10 spelare kontrakterade, ja då börjar jag också bli orolig på riktigt. Men vi har fortfarande en säsong som pågår i stora delar av hockeyvärlden och det finns fortfarande gott om tid. Som jag frågat tidigare, tålamod är en sedan länge utdöd konstform?

Ja jo, men idag har det gått precis 1 månad vi åkte ur, inga nyförvärv, förlängt med Eljas, Fred, Robin C, Gidlöf. Dom första tre var rätt obvious, att Gidlöf stannar är ju riktigt bra.

Men på riktigt, 1 månad….

Nästan 5 månader kvar till seriepremiär...

Pain is temporary, glory is forever
Lampa
Inlägg: 1540
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:24

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: fre 24 apr 2026, 13:48

Leksand gav Wiktor Nilsson ett kontraktsförslag - men Nilsson har enligt uppgift bestämt sig för Oskarshamn.

Olle Strandell återvänder till Mora, som han spelade för 22/23.

Osv.

Vad fan händer?

yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: fre 24 apr 2026, 13:54
Sniper skrev: fre 24 apr 2026, 13:48

Leksand gav Wiktor Nilsson ett kontraktsförslag - men Nilsson har enligt uppgift bestämt sig för Oskarshamn.

Olle Strandell återvänder till Mora, som han spelade för 22/23.

Osv.

Vad fan händer?

Aldrig.

yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Wiborg skrev: fre 24 apr 2026, 13:51
yohnxd skrev: fre 24 apr 2026, 13:31
Wiborg skrev: fre 24 apr 2026, 11:50

Man kan raljera hur mycket man vill, men jag tar ju hellre arbete i tystnad och noggrannhet än lägga 350 000 kronor + arbetsgivaravgifter i månaden på Kovacs. Det fanns en gång i tiden då jag också ville ha såna bomber konstant, men vi har testat det X-antal gånger och jag tycker ju inte att det blivit skitbra alla gånger. Börjar vi närma oss midsommar och fortfarande inte har mer än typ 10 spelare kontrakterade, ja då börjar jag också bli orolig på riktigt. Men vi har fortfarande en säsong som pågår i stora delar av hockeyvärlden och det finns fortfarande gott om tid. Som jag frågat tidigare, tålamod är en sedan länge utdöd konstform?

Ja jo, men idag har det gått precis 1 månad vi åkte ur, inga nyförvärv, förlängt med Eljas, Fred, Robin C, Gidlöf. Dom första tre var rätt obvious, att Gidlöf stannar är ju riktigt bra.

Men på riktigt, 1 månad….

Nästan 5 månader kvar till seriepremiär...

Det har du helt rätt i, och jag är väldigt förvånad om vi ens har ett top8 lag tills dess :)

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1954
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: fre 24 apr 2026, 13:48

Leksand gav Wiktor Nilsson ett kontraktsförslag - men Nilsson har enligt uppgift bestämt sig för Oskarshamn.

Olle Strandell återvänder till Mora, som han spelade för 22/23.

Osv.

Källa? Eller befinner du dig i en "mörk stund"?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4225
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: fre 24 apr 2026, 14:02
Sniper skrev: fre 24 apr 2026, 13:48

Leksand gav Wiktor Nilsson ett kontraktsförslag - men Nilsson har enligt uppgift bestämt sig för Oskarshamn.

Olle Strandell återvänder till Mora, som han spelade för 22/23.

Osv.

Källa? Eller befinner du dig i en "mörk stund"?

https://www.svenskakyrkan.se/veddige-ku ... blad-april
(1 april hela månaden)


Befinner mig konstant i mörker.

VonGustaf
Inlägg: 228
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: Silly season 26/27

Inlägg av VonGustaf »

Man kan undra varför att efter en månad ha så lite nyheter om läget. Antingen väntar vissa spelare på vad Leksand ska göra på fronten av nyförvärv.. dvs vilken inriktning ska Leksand ta ( försöker satsa för att gå upp direkt eller tar den längre vägen för att bygga laget. Det andra alternativet gör att många år av deras karriär vaskas)

Eller så håller man dörren vidöppen för andra klubbar.
Man kan nog ta det så långt att många spelare kanske inte vill spela för Hedberg. De bästa spelarna har redan lämnat och mellanskiktet förhandlar för fullt med andra klubbar.

De potentiella nyförvärven väljer kanske andra klubbar pga att man vet att lönen kommer in på kontot. Man väljer hellre det än chansar med Leksand som antingen blir fågel eller fisk nästa säsong.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

VonGustaf skrev: fre 24 apr 2026, 14:22

Man kan undra varför att efter en månad ha så lite nyheter om läget. Antingen väntar vissa spelare på vad Leksand ska göra på fronten av nyförvärv.. dvs vilken inriktning ska Leksand ta ( försöker satsa för att gå upp direkt eller tar den längre vägen för att bygga laget. Det andra alternativet gör att många år av deras karriär vaskas)

Eller så håller man dörren vidöppen för andra klubbar.
Man kan nog ta det så långt att många spelare kanske inte vill spela för Hedberg. De bästa spelarna har redan lämnat och mellanskiktet förhandlar för fullt med andra klubbar.

De potentiella nyförvärven väljer kanske andra klubbar pga att man vet att lönen kommer in på kontot. Man väljer hellre det än chansar med Leksand som antingen blir fågel eller fisk nästa säsong.

Jadu.... lär väl komma nyförvärv i september, så har vi iaf 10 spelare på kontrakt.

yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Och där lämnade VJ, vet att han är klar för Brynäs, men tack för sådana positiva nyheter!

Vart FAN är laget påväg? Till div1 eller?

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 4620
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

Det kan ju vara klokt att göra klart förlängningar innan man ersätter dem med nya spelare?

I'm the man with a fork in a world of soup

yohnxd
Inlägg: 294
Blev medlem: tor 09 apr 2026, 09:47

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Gösen skrev: fre 24 apr 2026, 15:02

Det kan ju vara klokt att göra klart förlängningar innan man ersätter dem med nya spelare?

Som Wiktor Nilsson på 3 år?

Div1 incoming, om inte div50

Sån fucking pajasförening.