Wiborg skrev: Idag, 09:52Wittgenstein skrev: Idag, 08:002. Är det inte lite VÄL konspiratoriska? De krafter som verkar i det dolda har man ju hört om under alla år, men det går aldrig aldrig att tala någon typ av klarspråk. Mest hjärnspöken hos herrarna?
Nu har jag inte lyssnat på denna men det är ju också ganska spännande hur de talar om den där transparensen som lyser med sin frånvaro. Vilken transparens kör man själv med? Jag väntar fortfarande på del två angående Rosén... Dessutom så vurmar de så hårt för föreningsdemokratin och att föreningen hela tiden försöker runda demokratin osv. Men det är ju föreningsdemokratin som satt oss i den position vi är i, det är medlemmarna som röstat fram varenda styrelse någonsin, det är ju ingen som helt plötsligt bara ploppat upp utan alla har röstats in. Det blir ju lite att man sågar sin egen filosofi eftersom det uppenbarligen inte fungerar i deras ögon. Jag har så extremt svårt för den här inställningen att någon gör fel, men man har ingen som helst förslag på lösning. Det är bara någon annan som ska fixa så att man får som man vill.
Exakt, bästa resonemanget om denna sörja någonsin. Vi har ju fått de styrelser vi förtjänat pga. föreningsdemokratin. Alltså ligger felet hos oss som är medlemmar. Antingen har man nyttjat sin röst eller inte, det är ju så de som vurmar för detta vill ha det.
Så inget mer klagande på styrelser, klaga på oss medlemmar istället, det är ju vi med vår stora kunskaper om vilka kompetenser som behövs i styrelser som i föreningsdemokratisk anda valt dem. 10000 medlemmar med expertkunskaper om styrelsekompetenser kan ju inte ha fel