Lampa skrev: Igår, 21:31Så AIK jobbar för att få Tyler Vesel.
Kovacs - Vesel - Pooley blir svårslaget.
Trodde Pooley skulle till shl?
Trodde Pooley skulle till shl?
Inte en aning vilka de är.
Men.
Om uppfattningen är så hos gemene så är jag villig att satsa stort emot. Riktigt stort.
Av 12 viktiga faktorer som behöver sammanfalla utgör deras eventuella skills tre totalt.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Nej blir kvar i AIK.
Gösen skrev: Igår, 21:41Lampa skrev: Igår, 21:31Så AIK jobbar för att få Tyler Vesel.
Men.
Om uppfattningen är så hos gemene så är jag villig att satsa stort emot. Riktigt stort.
Av 12 viktiga faktorer som behöver sammanfalla utgör deras eventuella skills tre totalt.
Ok, det kommer iallafall mest sannolikt bli HAs vassaste kedja.
Gösen skrev: Igår, 21:41Lampa skrev: Igår, 21:31Så AIK jobbar för att få Tyler Vesel.
Men.
En konträr i sann anda. (Inget illa menat).
Jag ser gärna att vi har HAs vassaste 1a kedja/femma på papperet inför säsongsstarten. Gärna HAs vassaste trupp. Sen är det upp till tränare att förvalta materialet på bästa sätt.
Det får gärna vara en mix med utvecklingsbara spelare med hög potential (dvs det enda vi har i laget i dag), blandat med redan utvecklade kompletta bra spelare. Samt någon äldre pappa i laget.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
SteelSky skrev: Idag, 00:43Gösen skrev: Igår, 21:41Lampa skrev: Igår, 21:31Så AIK jobbar för att få Tyler Vesel.
Men.
Av 12 viktiga faktorer som behöver sammanfalla utgör deras eventuella skills tre totalt.En konträr i sann anda. (Inget illa menat).
Jag ser gärna att vi har HAs vassaste 1a kedja/femma på papperet inför säsongsstarten. Gärna HAs vassaste trupp. Sen är det upp till tränare att förvalta materialet på bästa sätt.
Det får gärna vara en mix med utvecklingsbara spelare med hög potential (dvs det enda vi har i laget i dag), blandat med redan utvecklade kompletta bra spelare. Samt någon äldre pappa i laget.
Ungefär så jag tänker, och för att kunna köpa HAs vassaste första-femma så kan vi inte lasta 100k+ på ”pappan” i laget, dvs Zacke.
SteveY skrev: Idag, 05:56SteelSky skrev: Idag, 00:43Gösen skrev: Igår, 21:41Inte en aning vilka de är.
Men.
Av 12 viktiga faktorer som behöver sammanfalla utgör deras eventuella skills tre totalt.En konträr i sann anda. (Inget illa menat).
Det får gärna vara en mix med utvecklingsbara spelare med hög potential (dvs det enda vi har i laget i dag), blandat med redan utvecklade kompletta bra spelare. Samt någon äldre pappa i laget.Ungefär så jag tänker, och för att kunna köpa HAs vassaste första-femma så kan vi inte lasta 100k+ på ”pappan” i laget, dvs Zacke.
Hellre lasta dom på Max om han ens skulle kunna tänka sig att stanna. Han skulle vara absolut topp i HA. Skulle man kunna landa till exempel Fitzgerald då så hade man ju lätt kunnat köra Crookes/Lagerberg där som tredjelänk i början för att testa.
SteveY skrev: Igår, 21:06SteelSky skrev: Igår, 19:21Klart man vill se några förlängningar. Men i detta läge behöver klubben jobba parallellt med förlängningar och nyförvärv.
Jag trodde att det skulle dyka upp ett namn denna veckan, men icke sa Nicke och Jeppe.Det vet vi att man gör. Ollas har huggit på Kim Johansson, Jesper Emanuelsson och Daniel Ljungman. Podden nämnde även Charlie Forslund.
Lär vara fler än så..
Ljungman köper jag till 100%, skulle nog vara bra för oss. Men Emanuelsson? Stort NEJ tack.
Maxs flickväns Instagram vittnar om att hon är på semester. Bilder har lagts ut på drycker för 2 personer, men Max har hittills inte synts till.
Aggeman skrev: Idag, 08:34Maxs frus Instagram vittnar om att hon är på semester. Bilder har lagts ut på drycker för 2 personer, men Max har hittills inte synts till.
Då har dom väl löst hans sign-off.
Oh well, då går dom väl snart ut med att Olle har lämnat och är klar för en ny klubb.
Aggeman skrev: Idag, 08:34Maxs flickväns Instagram vittnar om att hon är på semester. Bilder har lagts ut på drycker för 2 personer, men Max har hittills inte synts till.
Ser drinkarna dyra ut?
Bara som en motpol mot allt snack om Allsvenskans bästa kedja och trupp.
De senaste två gångerna vi gått upp så har vi inte haft det. Då var det spelare som
2015-2016
Amner
Jari
Ytterell
Paakkolanvaara
Robin Jacobsson
Monpetit
2018-2019
Linus Persson
Valkve Olsen
Porsberger
Lang och Daniel Rundqvist
Knuts
Det gick bevisligen bättre än alla år med Belfour, Vopat, Peter Nordström, Pelle Prestberg, Thomas Rhodin, de två tyskarna och ett otaligt "namnkunniga" spelare från världens alla hörn.
Så för min del så behöver vi inte hade där "Kända" allsvenska spelarna utan ett lag som tillsammans är mycket starkare än om du plussar alla individers kunskap. Tycker vi har en lovande grund för det. Lang, Karlberg, Strandell, Lundkvist hade varit guld.
Givetvis även Max.
Jjax skrev: Idag, 09:10Bara som en motpol mot allt snack om Allsvenskans bästa kedja och trupp.
De senaste två gångerna vi gått upp så har vi inte haft det. Då var det spelare som
2015-2016
Amner
Jari
Ytterell
Paakkolanvaara
Robin Jacobsson
Monpetit2018-2019
Linus Persson
Valkve Olsen
Porsberger
KnutsDet gick bevisligen bättre än alla år med Belfour, Vopat, Peter Nordström, Pelle Prestberg, Thomas Rhodin, de två tyskarna och ett otaligt "namnkunniga" spelare från världens alla hörn.
Så för min del så behöver vi inte hade där "Kända" allsvenska spelarna utan ett lag som tillsammans är mycket starkare än om du plussar alla individers kunskap. Tycker vi har en lovande grund för det. Lang, Karlberg, Strandell, Lundkvist hade varit guld.
Givetvis även Max.
Lunkan ska till SHL
Olle klar för ny klubb
Lang oklar, men förmodligen SHL
Karlberg förlängt
Jjax skrev: Idag, 09:10Bara som en motpol mot allt snack om Allsvenskans bästa kedja och trupp.
2015-2016
Amner
Jari
Ytterell
Paakkolanvaara
Robin Jacobsson
Monpetit2018-2019
Linus Persson
Valkve Olsen
Porsberger
KnutsDet gick bevisligen bättre än alla år med Belfour, Vopat, Peter Nordström, Pelle Prestberg, Thomas Rhodin, de två tyskarna och ett otaligt "namnkunniga" spelare från världens alla hörn.
Givetvis även Max.
Givetvis behöver vi få ihop ett lag som gör det tillsammans, annars är det i princip omöjligt att ta sig upp. Men vi måste hitta spelare som kan styra upp vårt bedrövliga pp-spel också, det kanske är nyckeln till avancemang!?
Målvakterna har vi redan på plats.
Sen kan ju faktiskt flera av dom spelarna du nämner ingå i en femma som på sikt anses som allsvenskans bästa..
yohnxd skrev: Idag, 09:14Jjax skrev: Idag, 09:10Bara som en motpol mot allt snack om Allsvenskans bästa kedja och trupp.
2015-2016
Amner
Jari
Ytterell
Paakkolanvaara
Robin Jacobsson
Monpetit2018-2019
Linus Persson
Valkve Olsen
Porsberger
Givetvis även Max.Lunkan ska till SHL
Olle klar för ny klubb
Lang oklar, men förmodligen SHL
Karlberg förlängt
Källor på det eller bara dina egna teorier?
Framåt Masar!