Silly season 26/27

lil'masen

Re: Silly season 26/27

Inlägg av lil'masen »

Check out Niklas Nilsson on https://eliteprospects.com/player/568901/niklas-nilsson

https://hockeynews.se/nyheter/backen-ef ... ustrerande

Vad tror ni? Något billigt för sista backpar som Hedberg kanske kan få utveckling på?

Framåt Masar!

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Idag, 09:38
Gösen skrev: Idag, 06:11

Se där.
Byfighten är redan igång.
Allt som krävdes för att förstå problemet var 50 miljoner extra.

Fast blir det så mycket till fight när man kommer med en stor säck pengar. Klagade folk så mycket på Ejendal? Jag tycker nog det är ett större problem när man ska in och peta utan att ha något att riktigt tillföra, varken i kapital eller bra idéer.

Så tycker du. Och du tycker du har rätt.
Men så tycker inte andra. Som också tycker att de har rätt.

Det är ju här hela skon klämmer.
Ska man få köpa sig makt i en förening.
Och är man mer lämpad uppgiften för att man har mycket pengar?

-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

lil'masen skrev: Idag, 09:51

Check out Niklas Nilsson on https://eliteprospects.com/player/568901/niklas-nilsson

https://hockeynews.se/nyheter/backen-ef ... ustrerande

Vad tror ni? Något billigt för sista backpar som Hedberg kanske kan få utveckling på?

– Just nu kollar jag bara på vad som är bäst för mig och min utveckling snarare än pengar eller något annat. Jag måste få en bra säsong där jag kan få utvecklas.

Detta citat får det att vattnas i munnen på Ollas

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: Idag, 10:10
Wittgenstein skrev: Idag, 09:38
Gösen skrev: Idag, 06:11

Se där.
Byfighten är redan igång.
Allt som krävdes för att förstå problemet var 50 miljoner extra.

Fast blir det så mycket till fight när man kommer med en stor säck pengar. Klagade folk så mycket på Ejendal? Jag tycker nog det är ett större problem när man ska in och peta utan att ha något att riktigt tillföra, varken i kapital eller bra idéer.

Nej, men heller inte mindre.

SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Sniper skrev: Idag, 09:35

Max:

Det är en tuff situation för alla inblandade, för vi vill få betalt och klubben vill också betala oss för att inte hamna i dålig dager hos agenter eller spelare som vill komma hit i framtiden.

Samma sak som Kolan tog upp häromveckan - det allvarliga i att Leksand inte betalar för sig.

Det är ju den delen av intervjun som är mest skrämmande. Extremt skrämmande dessutom. Inte Max vara eller icke vara. Han var kass förra säsongen och kommer inte stanna för pengar han faktiskt är värd. Han kommer vilja ha mer än så pga gamla meriter. Släpp och gå vidare.
Men, här får man svart på vitt bekräftat att orosmolnen kring ekonomin är sanna. Det är väl därför det tar tid och kommer att ta mer tid innan vi kan få in nya spelare.
Nära konken..

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

SteelSky skrev: Idag, 10:22

Max:

Det är en tuff situation för alla inblandade, för vi vill få betalt och klubben vill också betala oss för att inte hamna i dålig dager hos agenter eller spelare som vill komma hit i framtiden.

Samma sak som Kolan tog upp häromveckan - det allvarliga i att Leksand inte betalar för sig.

Det är ju den delen av intervjun som är mest skrämmande. Extremt skrämmande dessutom. Inte Max vara eller icke vara. Han var kass förra säsongen och kommer inte stanna för pengar han faktiskt är värd. Han kommer vilja ha mer än så pga gamla meriter. Släpp och gå vidare.
Men, här får man svart på vitt bekräftat att orosmolnen kring ekonomin är sanna. Det är väl därför det tar tid och kommer att ta mer tid innan vi kan få in nya spelare.
Nära konken..

Ja, och det är just därför man hittills enbart förlängt med billiga spelare. Vi har dessutom läst om spelare som fått förslag av Leksand men valt andra alternativ, vilket också vittnar om låga summor.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Idag, 10:47

Max:

Nära konken..

Ja, och det är just därför man hittills enbart förlängt med billiga spelare. Vi har dessutom läst om spelare som fått förslag av Leksand men valt andra alternativ, vilket också vittnar om låga summor.

Så varför skriver vissa att Leksand kommer ha HA’s högsta budget?

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

yohnxd skrev: Idag, 11:01
SteveY skrev: Idag, 10:47

Nära konken..

Så varför skriver vissa att Leksand kommer ha HA’s högsta budget?

För att behålla/locka sponsorer.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Idag, 10:10

Nej, inte nödvändigtvis. Men man har något att tillföra. Något som Leksands IF är i desperat behov av.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Skulle vi få se Max eller Caito en säsong till, så skulle det bara kännas som ett misslyckande, det är min känsla just nu.

Lös det, bort med dom bara!!!

Jag tittar mycket hellre på ett lag bestående av 19-24åringar + fyra shl-lån, bara den ekonomiska biten blir löst.
Vi får väl harva i nedre delen av tabellen ett eller två år, fine! Jag kommer ändå titta på varenda jävla match precis som vanligt..

Lampa

Inlägg av Lampa »

Jag hade gärna fått in Marcus Nordmark på ett säsongslån från DIF. De fick ju låna Gidlöf (visserligen av Tjomme) så de borde återgälda tjänsten.

Linus Nässén (den som spelat i Frölunda) letar ny klubb efter skadefylld säsong i Finland, helt rehabiliterad skulle nog en omstart i HA vara bra.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

SteveY skrev: Idag, 11:56

Skulle vi få se Max eller Caito en säsong till, så skulle det bara kännas som ett misslyckande, det är min känsla just nu.

Lös det, bort med dom bara!!!

Jag tittar mycket hellre på ett lag bestående av 19-24åringar + fyra shl-lån, bara den ekonomiska biten blir löst.
Vi får väl harva i nedre delen av tabellen ett eller två år, fine! Jag kommer ändå titta på varenda jävla match precis som vanligt..

Bland det klokaste som skrivits här på den här sidan nedflyttningen. Jag instämmer till fullo. Betala av alla skulder, se till att få verksamheten att vara hållbar i Allsvenskan, sen kan vi gå upp. Trist men sant. Veronneau behöver vi inte sörja, han dansade en sommar. Skulle lika gärna kunna floppa i Allsvenskan också.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.