Demontränaren….som alla flyr ifrån….
Och ingen vill spela för….
Victor Johansson lämnade Leksand för Brynäs efter att ha tappat förtroendet för ledarstaben.
Nu svarar Johan Hedberg på kritiken: "Det är mig han syftar på i och med att det är jag som satt i det samtalet."
I vilken annan klubb som helst…hade Hedberg fått lämnat redan lång tid innan kvalet… Men i vår klubb fick han stanna resan ut trots att laget spelade så uselt….och aldrig vann matcher.
”Alla såg ju att spelarna hade fullt förtroende för Hedberg och älskade på sättet hur de spelade….och krigade som fasen för sin tränare” Honom ska vi ha…
——————
Min känsla kommer fortsatt vara att Gidlöf…
INTE… Spelar för Leksand nästa säsong…
(Alla som tror 100% på det , riskerar att bli så rejält chock-besvikna)
Det är faktiskt en ”taktisk enkel bra lösning” som han gjort…
Att har ett skrivet kontrakt med Leksand…
Men han kommer att åka över sen på campen i Augusti…
Och det i kombination med det lag vi sen ställer på benen nästa år…gör valet lätt för honom sen…
Det kommer inte ens låta särskilt dramatiskt…
Gidlöf har imponerat på organisationen och de vill se att han fortsätter sin utveckling här… Han har blivit lovad bra med istid i deras AHL lag under säsongen… För att visa att de vill ge han chansen och satsa på han… Och han valt att ta den chansen och sätter därmed Leksand lite i en situation att de sent tappar sin tilltänkte målvakt.
Alla står där sen med ”lång näsa” kring Leksand…
Helst fansen… Som inte alls såg detta komma…
Oj vilken chock…vilken oflyt att Gidlöf imponerade och spelade så bra på campen…
Vad ingen ser mellan raderna…att detta kan redan vara mer el mindre utstuderat och planerat och klart…
För NHL-laget är det bra om han nu fortsätter och tränar med sin nuvarande klubb…under sommaren.
På så vis garanteras även Gidlöf att lön tickar in under sommaren.
Gidlöf själv sagt tidigare att om han får chansen att spela
i ett lag på andra sidan efter camperna… Så kommer han ta den chansen och göra det… (Och det sa han alltså redan om vi hade haft SHL-status)
Men jag skulle aldrig lita på att Gidlöf spelar för då Leksand nästa säsong… Först man ser att det verkligen händer….