Vet inte om jag någonsin ätit citronmajonnäs (jag är ingen majonnäs-kille överhuvudtaget).
Trodde att det bara skulle vara en lättare dimension av citron - men smaken dominerar fullständigt.
Vilket var idealiskt i sammanhanget.
Det var ju en chansning eftersom jag inte alls visste vilken dressing jag skulle använda.
Pommes hemma (i ugn) är inte så upphetsande - men dressingen nedan får en att känna att man är tillbaka på Chickens i Leksand. Strips med dressing och flipperspel.
Pommes hemma (i ugn) är inte så upphetsande - men dressingen nedan får en att känna att man är tillbaka på Chickens i Leksand. Strips med dressing och flipperspel.
Sen köpte jag dessa också:
Får fyra sibyllor av fem (som grillkorven).
Sibyllan i Delfi, Michelangelo
Arkadspel stal en hel generations fickpengar: GAME OVER
I slutet av 1970-talet och början av 1980-talet strömmade barn och spelare till arkadhallarna. Arkadspel var en miljardaffär, men en bomb under industrin fick bubblan att spricka.
Sen köpte jag dessa också:
Får fyra sibyllor av fem (som grillkorven).
Sibyllan i Delfi, Michelangelo
Arkadspel stal en hel generations fickpengar: GAME OVER
I slutet av 1970-talet och början av 1980-talet strömmade barn och spelare till arkadhallarna. Arkadspel var en miljardaffär, men en bomb under industrin fick bubblan att spricka.
Snarare så att vi stal av föräldrarnas matpengar för att finansiera pommesbricka och flipper...
Svänger bilarna direkt ner till höger hamnar de vid aktuella gatuköket:
Snarare så att vi stal av föräldrarnas matpengar för att finansiera pommesbricka och flipper...
Svänger bilarna direkt ner till höger hamnar de vid aktuella gatuköket:
Visste inte att "förbifarten" förbi Leksand inkl bron, alltså nya riksväg 70, invigdes så sent som 1985! Det var bättre förr!
Egentligen vill jag ha pasta, Keldas fyra ostar-sås och tonfisk idag, men jag vet inte om jag får igenom det - de har snöat in på Sibylla-burgare här. Om de dessutom får Lindströms crispy wings - som igår - blir det svårt att argumentera för pasta.
En sås på grytbitar - eller motsvarande - med kawunga är en favorit. Ska försöka bana väg för det senare i veckan (men måste då ta mig till Matdax HÖKARÄNGEN för vettigt pris på kött).
I Leksand är Triple Carter särskilt populär.
Men fr.o.m. i höst är det främst Carter Burger som gäller.
Godast tillsammans med silly seasoned fries.
Favä. Trodde jag väl aldrig på ett närmare släktskap mer än att båda är amerikaner med tyskt ursprung. Märkligt nog lyckades jag fråga AI om saken. Nåväl. Google. Men AI svarade.
"Based on recent news, Daniel Berger (the American golfer) and Carter Berger (the Canadian hockey player) are two separate athletes currently competing in different sports."