1 Efter att ha slängt åt oss ett köttben i form av Kelleher kommer det nu dröja till nästa sportsliga nyhet
X Det kommer mera inom kort - värvning eller förlängning - men inget stort
2 Det kommer mera - och det är stort eller relativt stort
Sen kan man ju diskutera vad som är stort och mindre stort.
Delar inte uppfattningen om att Lang inte ska ha en plats i laget. Få spelare har den stabiliteten som Lang har, han gör sällan misstag och sällan en dålig match.
Hans kvaliteter kan nyttjas i större utsträckning i HA än i SHL. Vändningarna i hörnen, farten och passningsspelet.
Delar inte uppfattningen om att Lang inte ska ha en plats i laget. Få spelare har den stabiliteten som Lang har, han gör sällan misstag och sällan en dålig match.
Hans kvaliteter kan nyttjas i större utsträckning i HA än i SHL. Vändningarna i hörnen, farten och passningsspelet.
Lang behövs definitivt i laget!
Helt enig!
För att inte prata om BP en självklar förlängning
En annan spelare som finns på marknaden är kanadensaren Carter Berger. Den offensiva backen spelade i Slovakien den gångna säsongen och har tidigare erfarenhet från AHL. Flera toppklubbar i Hockeyallsvenskan ska ha visat intresse, och mycket talar enligt Expressen för att han hamnar i svensk hockey nästa säsong.
Vet inte hur ni andra tycker och tänker. Men gällande backsidan så skulle min dröm vara att ha Olle Strandell och Alexander Lundqvist som första backpar nästa år. De skulle ge stabilitet i och med att de känner föreningen och skulle ge trygghet i omklädningsrummet. (min teori).
Tror även att Lunkan skulle kunna bli vår backgeneral som skulle få chansen att lira 22-27 minuter per match och förhoppningsvis bli en spelare som kan ta ytterligare kliv i HA.
Olle skulle också kunna bli en given PP back och vara den som sätter igång spelet från egen zon.
Skulle bägge dessa herrar skriva på tror jag att det akuta behovet av "fynd" på backsidan skulle minska en hel del.
Vet inte hur ni andra tycker och tänker. Men gällande backsidan så skulle min dröm vara att ha Olle Strandell och Alexander Lundqvist som första backpar nästa år. De skulle ge stabilitet i och med att de känner föreningen och skulle ge trygghet i omklädningsrummet. (min teori).
Tror även att Lunkan skulle kunna bli vår backgeneral som skulle få chansen att lira 22-27 minuter per match och förhoppningsvis bli en spelare som kan ta ytterligare kliv i HA.
Olle skulle också kunna bli en given PP back och vara den som sätter igång spelet från egen zon.
Skulle bägge dessa herrar skriva på tror jag att det akuta behovet av "fynd" på backsidan skulle minska en hel del.
Vad tror ni andra?
Absolut, det är klart att man skulle vilja ha dom kvar, till en rimlig peng.
Det man önskar på backsidan är en som kan skjuta slagskott och en som kan hålla rent framför Gidlöv. Karaktärspelare. Backarna vi hade den gångna säsongen var lagom bra på allt.
Tycker Lang mest åker runt vid sargerna! In mot mål för tusan!
Håller väl i sak med. Men problemet förra säsongen va ju att han inte hade farten kvar. Varken på rak sträcka eller i vändningarna. Han hade inte heller sitt historiskt imponerande sargspel kvar. Det va som att han blivit gammal och klen över sommaren.. Lägg där till hans extremt dåliga sinne för mål. Jag är 50/50, men det ska definitivt inte lastas några stora resurser på Lang. Han kommer fortfarande ha lika dåligt målsinne även i HA, han kommer inte göra nämnvärt mer poäng där än i SHL. Definitivt inte ämne för 1a line.