Silly season 26/27

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wittgenstein »

PellePaltnacke skrev: Igår, 12:28
Lampa skrev: Igår, 12:23

Lang förlänger med tre år!

Snyggt.

https://www.leksandsif.se/article/240atem-30ead/view

Imponerande inställning! Blir ändå lite rörd av att se (kan ana) hans hjärta för Leksands IF.

Det var dock ett jävla tjat om att tröjan är vitblå. Den är väl gul också. Eller en indikation på vad som komma skall? :(

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Jjax

Inlägg av Jjax »

Goda goda nyheter.
Lang gör massor av nytta i det tysta!

Jojjeerik

Inlägg av Jojjeerik »

Högfors skrev: Igår, 12:01

Denna kille har börjat följa Leksand på Instagram.
[url][https://www.eliteprospects.com/player/5 ... ranath/url]

Han har väl kontrakt med Sport i Liiga nästa säsong?

Sisu

Inlägg av Sisu »

Jojjeerik skrev: Igår, 12:59

Han har väl kontrakt med Sport i Liiga nästa säsong?

Sport har en horribel ekonomi, Granath samt många andra gick gå ut på lån/lämna mitt under brinnande säsong för att klara elitlicensen. Kan tänka mig de släpper han om någon tar över hans kontrakt.

Går att läsa mer om detta här för er som är nyfikna: https://yle.fi/a/7-10091733

Vore spännande nyförvärv på HA nivå. Alltid gillat norrmän, Satan vad Olimb kunde vara bra.

Kul med Lang! Den man verkligen ville ha kvar. Lang och Kelleher, nu blir det underhållning i HA 😎

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Då räknar vi in Langen också. Hoppas på en nytändning och att han kan stäppa upp lite efter föregående säsong.

Kelleher, 168cm
Lang, 170cm
Karlberg, 173cm :?:
Philip Granath, 170cm :?:

Smurfdisco i Tegera i höst! Säkra din plats redan nu.

https://www.leksandsif.se/article/mnlatei-30ead/view

Högfors

Inlägg av Högfors »

PellePaltnacke skrev: Igår, 12:12

Menar inte att ifrågasätta något av det du skriver utan undrar av genuint intresse.
Hur kan man se att någon har börjat följa Leksands IF på instagram?
LIF har 67 500 följare och vilken funktion finns som visar på om just Philip Granath nyligen börjat följa Leksand...?
Alltså, hur vet man att PG börjat nu och inte följt LIF i 5-10 år...?

Bra fråga faktiskt. För ett par år sen var det inte svårt alls fär då stod alla följare i kronologisk ordning. Alltså den som senast började följa stod först när man kollar på följare. Sen gjorde de om helt plötsligt så det är inte helt hundra att han är ny men jag kollar rätt ofta och ser ändå någon typ av mönster. Exempelvis har de under de senaste dagarna dykt upp några vänner/släktingar till Kelleher bland de första 100 på listan. Så lite halvt kronologisk är det fortfarande så jag är rätt säker på att Granath är ny som följare.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Utgår man från Ollas kommentar angående Kelleher, vore inte A.J Vanderbeck en profil som platsar in klockrent i laget?

126 matcher i HA med Kalmar och Södertälje. Gjort 108 poäng under dessa matcher som ger ett snitt på 0.86p per match.

Men det är inte den statistiken som gör att jag tror Ollas kan gilla denna spelare. På 19 slutspelsmatcher i HA har han gjort 15p. Ett snitt på 0.79p när det är som tuffast. Ollas sa väl någon snarlikt detta ”Kelleher har visat förmågan att vara som bäst när det gäller med en super bra poängskörd i slutspel” (Kelleher har ett snitt på magiska 1.12p i HA slutspel) AJ levererar också när det krävs som mest.

Och är det någon vet om hur bra han är/kan vara är det Zacke som var kapten i Södertälje, Kan man få en bättre referens? AJ och Zacke som duo paket? Silly season har börjat för oss på riktigt 😎

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: Igår, 14:42

Utgår man från Ollas kommentar angående Kelleher, vore inte A.J Vanderbeck en profil som platsar in klockrent i laget?

126 matcher i HA med Kalmar och Södertälje. Gjort 108 poäng under dessa matcher som ger ett snitt på 0.86p per match.

Men det är inte den statistiken som gör att jag tror Ollas kan gilla denna spelare. På 19 slutspelsmatcher i HA har han gjort 15p. Ett snitt på 0.79p när det är som tuffast. Ollas sa väl någon snarlikt detta ”Kelleher har visat förmågan att vara som bäst när det gäller med en super bra poängskörd i slutspel” (Kelleher har ett snitt på magiska 1.12p i HA slutspel) AJ levererar också när det krävs som mest.

Och är det någon vet om hur bra han är/kan vara är det Zacke som var kapten i Södertälje, Kan man få en bättre referens? AJ och Zacke som duo paket? Silly season har börjat för oss på riktigt 😎

Vanderbeck vore asbra, men tror han blir för dyr.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Igår, 14:32

Då räknar vi in Langen också. Hoppas på en nytändning och att han kan stäppa upp lite efter föregående säsong.

Kelleher, 168cm
Lang, 170cm
Karlberg, 173cm :?:
Philip Granath, 170cm :?:

Smurfdisco i Tegera i höst! Säkra din plats redan nu.

https://www.leksandsif.se/article/mnlatei-30ead/view

Granath ryktas väl inte?

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Jjax skrev: Igår, 12:58

Goda goda nyheter.
Lang gör massor av nytta i det tysta!

Kanske framförallt också en kärnspelare som i det tysta (ingen kan övertyga mig om att han håller låda i omklädningsrummet) föregår med gott exempel och visar vägen genom sitt handlande varje dag. Vi börjar få en riktigt bra stomme med hjärta i Eljas och Lang, drömmen är även en backgeneral i Lunkan med hjärta. Strandell är också en dröm om än inte samma historik i Leksand på honom. Utan Lunkan så kan jag faktiskt även tänka mig Caito, tror han kan bli en riktigt bra tvåvägsback i HA och verkar fått ett leksandshjärta efter många år i föreningen och har väl även en kulla till flickvän?

Pain is temporary, glory is forever
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Lang är en legend. Rocket Lang!! ❤️

Synd på Koblar och Kaderli.
WN hade säkert kunna bidra i HA. Kanske jag hellre sett honom kvar istället för MK, men MK har ju ett enormt hjärta för LIF så det kan ju bli en bra switch. Om så blir fallet alltså.

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Stort Lang!

Lika bra att plocka in MK så gör vi en 2019.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Aggeman skrev: Igår, 17:07

Stort Lang!

Lika bra att plocka in MK så gör vi en 2019.

Helt upp till Ollas, MK har ju iprincip sagt att han vill.

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

På något sätt så ömmar jag lite för Lang, tycker synd om karln. Till skillnad från Knuts och Karlsson tror jag Lang kunnat vara en riktigt habil SHL-spelare över karriären om han varit någon annanstans, nosat lite på landslaget till och från. Istället får han spendera en massa år i Allsvenskan, troligen något underbetald. Han är dessutom ursprungligen utsocknes. Jag håller hans lojalitet högre än Knuts.

Senast redigerad av Wittgenstein den ons 06 maj 2026, 19:20, redigerad totalt 1 gång.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Att segra är banalt.

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Back presenteras inom kort.

Källa: Ollas