Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Aggeman »

IMG_9460.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Aggeman »

Carnbro är kvar.

Förhandlingar har pågått med Lunkan, Strandell, Max och Caito. Några har runnit ut i sanden, några inte.

Lät som Ollas har något på gång där!

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Aggeman »

Wiklund låter lite bitter…

Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Aggeman »

Wiklund lyfter nu att värdegrundsarbetet har fortlöpt bra. De har nu en egen HR-ansvarig.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Davemaster
6 maj 2026, 20:11
Positivt medlemsmöte idag eller?

Hör rapporter att vi har 28 miljoner kvar av 40 miljoner i sign off-kostnader. Kriminellt av de som satt oss i den här sitsen.

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: ons 06 maj 2026, 20:21

Davemaster
6 maj 2026, 20:11
Positivt medlemsmöte idag eller?

Hör rapporter att vi har 28 miljoner kvar av 40 miljoner i sign off-kostnader. Kriminellt av de som satt oss i den här sitsen.

Man väljer alltså en spelarbudget på 23,5m, vilket innebär att vi måste gå upp direkt. För hur ska vi annars betala av dom 28miljonerna?
Alternativ 2 är att sätta en spelarbudget på ca 10miljoner, och betala av hälften av skulderna, men man väljer alltså att satsa allt på rött!

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1953
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Wittgenstein »

Inte ett pip om Hitachi förmodar jag?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef
Inlägg: 1576
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön/Karlstad

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Pastis »

Wittgenstein skrev: ons 06 maj 2026, 19:21

Medlemsmöte idag? Någon medlem och tillika medresenär som kan rapportera?

Hade anmält mig, men glömde bort att titta!

Bild
deatknut
Inlägg: 69
Blev medlem: sön 20 apr 2025, 11:03

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av deatknut »

tror ni dom tog med nhl miljonerna dom fick nu från unger sörrum och viking i 25/26 års budget eller för 26/27

Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 1212
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av SteveY »

Pastis skrev: ons 06 maj 2026, 22:59
Wittgenstein skrev: ons 06 maj 2026, 19:21

Medlemsmöte idag? Någon medlem och tillika medresenär som kan rapportera?

Hade anmält mig, men glömde bort att titta!

Ändå stort att du anmälde dig ;)

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: ons 06 maj 2026, 22:39

Inte ett pip om Hitachi förmodar jag?

It's pending.
Får man hoppas.

AI-översikt
"It's pending" means that a matter is currently in progress, awaiting approval, or waiting for a final decision before it is completed. It signifies that something is not yet finished or finalized but is usually expected in the near future.

Användarens profilbild
Pastis
Maskinchef
Inlägg: 1576
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 18:22
Ort: Grövelsjön/Karlstad

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Pastis »

SteveY skrev: tor 07 maj 2026, 07:04
Pastis skrev: ons 06 maj 2026, 22:59
Wittgenstein skrev: ons 06 maj 2026, 19:21

Medlemsmöte idag? Någon medlem och tillika medresenär som kan rapportera?

Hade anmält mig, men glömde bort att titta!

Ändå stort att du anmälde dig ;)

Tack! :lol:

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Avsnittsbeskrivning

Det har varit medlemsmöte, Langtidskontrakt och spelaravsked som svidit. Cirkus Leksand försöker sammanfatta en bergochdalbanevecka med:

  • 11 procent
  • Poänggarantin
  • Budgetbeskedet
  • Därför det svider
  • 40 miljoner

deatknut
Inlägg: 69
Blev medlem: sön 20 apr 2025, 11:03

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av deatknut »

nån som tog kort på fler saker från presentationen igår?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent
Inlägg: 4224
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

Man får ingen känsla av att det är glada Hitachi-nyheter runt hörnet när man läser sånt här:

Efter degraderingen – så många sparkas från LIF-kontoret

Degraderingen från SHL får konsekvenser på Leksands IF kansli.

Nu säger bolaget upp flera anställda.

– Vi behöver anpassa kostymen, säger ordförande Andreas Gärdsback.
https://www.falukuriren.se/leksand-if-s ... -kansliet/