Silly season 26/27

Användarens profilbild
Aggeman

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Aggeman »

Jag tror att Lagerberg kommer bli ett utropstecken. Blir inte förvånad om han går in på topp 9.

PellePaltnacke

Inlägg av PellePaltnacke »

Gällande budgeten så känns det ju kittlande och spännande.
När vi åkte ur SHL var jag övertygad om att vi skulle konka. Verkar ju inte vara fallet. Åtminstone på kort sikt.
Men nog är den budget och satsning föreningen gör nu en ”vinna eller försvinna” satsning..!?

Går vi upp så är det ju lite rock-n-roll att lägga alla ägg i samma korg. Misslyckas vi så slipper vi ju dra ut på lidandet. Lika bra att rycka sladden till respiratorn direkt.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

PellePaltnacke skrev: Idag, 13:35

När vi åkte ur SHL var jag övertygad om att vi skulle konka. Verkar ju inte vara fallet. Åtminstone på kort sikt.
Men nog är den budget och satsning föreningen gör nu en ”vinna eller försvinna” satsning..!?

Går vi upp så är det ju lite rock-n-roll att lägga alla ägg i samma korg. Misslyckas vi så slipper vi ju dra ut på lidandet. Lika bra att rycka sladden till respiratorn direkt.

Så du tror att Leksand lägger all in på röd o hoppas på det bästa?

Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Lampa skrev: Idag, 11:19
Gösen skrev: Idag, 10:06
Lampa skrev: Idag, 09:22

Att han var förra årets bästa spelare hos oss stämmer inte och det vore inte en bedrift heller direkt, med tanke på att laget som sattes på isen visade sig vara ett av de sämre SHL lagen på senare år.
.

Det är ju såklart en subjektiv bedömning.
Personligen sätter jag honom som vår över hela säsongen sett klart bästa forward. Någon som kan ändra en matchbild och styra tempo.
Att vi hade ett dåligt lag (om vi nu hade det) gör det väl i så fall till en större bedrift att sticka ut.

Vart han än hamnar kommer han i rätt roll ta för sig och kunna vara den lilla skillnaden mellan förlust och vinst. Hockey handlar i högsta grad om och i huvudsak om självförtroende så har man även skills så går man långt.

Självklart. Men vidhåller fortfarande att han hade mått bäst av att spela i HA en säsong och vara första/andracenter, spela 20 min per match, PP och viktigast situationer än att gå på en kant i en tredje/fjärdeline i Rögle.

Håller helt med. Han var väl knappt påtänkt i A-laget ifjol men fick chansen pga skador. Och tog definitivt chansen. Men helt utan krav från någon o visst charmade han alla med sin härliga attityd och frejdiga spel.
Men var han bäst? Nej det tycker jag inte. Bäst i förhållande till förväntningarna definitivt. Men kravbilden på honom jämfört med de etablerade sk ”toppspelarna” går ju knappt att jämföra.

Nu höjs denna kravbild med typ 100%. Från nästan kravlöst till höga sådana. Och det har hänt förr att unga spelare slagit igenom direkt o charmat för att år två falla tillbaks när kraven är helt andra.

Så jag håller med om att en sejour med mkt speltid i HA högst troligt skulle vara bättre för hans utveckling än en osäker roll med mer begränsad speltid i ett topplag som Rögle.

PellePaltnacke

Inlägg av PellePaltnacke »

yohnxd skrev: Idag, 13:38
PellePaltnacke skrev: Idag, 13:35

Så du tror att Leksand lägger all in på röd o hoppas på det bästa?

Typ så, ja.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Både Kaderli och Koblar hade otroliga problem med det defensiva spelet. Framåt var de som sagt över sina förväntningar. Det är otroligt svårt att bli en bra och stabil spelare för SHL och där har Koblar bara börjat nosa… Vi får väl se om han har det i sig.

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---