Lunkan!!! ![]()
Till och med bättre nyhet än Cartier Bergér tbh. I paritet med Lang. ![]()
Lunkan!!! ![]()
Till och med bättre nyhet än Cartier Bergér tbh. I paritet med Lang. ![]()
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Sisu skrev: Igår, 16:39.
Det är väl bara kolla här inne, hur många trodde vi skulle ha HA’s högsta budget för 2 veckor sedan?
Ändå sedan vi åkte ur har man pratat om 20 miljoner.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Bara man har koll på och tar höjd för framtida bonusar.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
Ollas nämnde under mötet att dom kommer köra med 13 forwards och 7 backar från start. Det man är nyfiken på då, är om Adam Andersson och Vilgot Lidén är inkluderade eller om dom räknas preliminärt som j20-spelare
Jag gissar på alternativ 2, och om det stämmer så behöver vi signa ytterligare tre backar och sex forwards (varav minst 2 centrar).
Jag tror inte att vi ska förvänta oss att Ollas bara kommer fylla på laget uppifrån, utan det kommer bli några breddspelare också. (Han var ju t.ex med och budade på Jesper Emanuelsson). Men visst borde det finnas kapital kvar till några riktiga spetsar?!
Blir spännande att följa fortsättningen.
Sjukt oväntat men kul med Lunkan! Han o Lang ska ha stort cred att de stannar för jag hade haft förståelse om de lämnat. Strandell däremot hade jag förväntat mig stanna. Snacket om stolt att återkomma till sin klubb i hjärtat mm. En säsong sen lockade finska pajas-ligan mer. Han hoppas jag har dragit på sig Leksandströjan för sista ggn.
Elias Rosén svider dock lite att han gick till Modo.
Jag läste in med option för två år till, önsketänkande
Lillgud skrev: lör 02 maj 2026, 09:18Demontränaren….som alla flyr ifrån….
Och ingen vill spela för….
Bara för att påminna om tongångarna nån vecka sedan. Inte för att någon kommer lära sig någonting till nästa år. Men ändå.
Fyra månader till säsongsstart.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Sniper skrev: Igår, 16:30In case you couldn’t tell from his goals scored, Lagerberg Hoen is a high volume and quality shooter as it is his best attribute. He has a tremendous release and accuracy and does a great job to instantly find those shooting lanes and opportunities. Even if he doesn’t have control of the puck, he has a great sense to find open ice and get into position to tee up a powerful one timer or get a quick snap shot off.
https://thehockeywriters.com/jonas-lage ... t-profile/
Mysigt. Då ska vi självklart räkna in Lagerberg i PP. Vi kommer att behöva unga spelare som blommar ut om det här ska gå vägen, och för att göra det måste de få förtroende.
Han är dock rightare, så kanske passar bättre på vänsterkanten.. Har fortfarande plats för Kopacka med andra ord. ![]()
Jag vill så gärna vara positiv och är verkligen det vad gäller Lunkan, Lang och Kelleher!
Men - vårt svagaste kort är tränaren! Det är tråkigt, tycker han verkar vara en högst sympatisk person men tyvärr helt utan framgångar som tränare. Han var tydlig inför kvalspelet att vi skulle vinna nånting i år. Vi vann väl inte ens en match så även där underpresterade han brutalt. Ger han som sagt till lucia, sen har vi ny tränare.
Skulle tex då redan nu kunna sticka ut hakan och säga…
Att Elias Rosén kommer att då prestera bättre i Allsvenskan än vad Carter Berger kommer att prestera…
Så Elias hade alltså vart en vassare bättre värvning om man skulle valt mellan dom 2st…?
Svar = Ja.
Eastis skrev: Igår, 20:53Jag vill så gärna vara positiv och är verkligen det vad gäller Lunkan, Lang och Kelleher!
Men - vårt svagaste kort är tränaren! Det är tråkigt, tycker han verkar vara en högst sympatisk person men tyvärr helt utan framgångar som tränare. Han var tydlig inför kvalspelet att vi skulle vinna nånting i år. Vi vann väl inte ens en match så även där underpresterade han brutalt. Ger han som sagt till lucia, sen har vi ny tränare.
Hans substitut i Mora vann SM-guld i år utan att ha presterat bättre i Mora än vad Johan gjorde. Vad betyder ens det där "aldrig vunnit något ".
Lillgud skrev: Igår, 21:03Skulle tex då redan nu kunna sticka ut hakan och säga…
Att Elias Rosén kommer att då prestera bättre i Allsvenskan än vad Carter Berger kommer att prestera…Så Elias hade alltså vart en vassare bättre värvning om man skulle valt mellan dom 2st…?
Svar = Ja.
Prestera bättre på "vadå?"
Det handlar väl om vilka brister vi har, och vilka behov vi har att fylla.
Vi har saknat en point sedan vi gick upp i SHL. Är Rosen en mycket bättre point än vad Berger är? Kanske, men hans 0+6 på 47 matcher i SHL förra säsongen får det inte direkt att vattnas i munnen. Utifrån vad man läst och sett av Berger så känns det iaf som ett mycket offensivare och intressantare val på förhand, vilket jag gillar efter att sett ett ängsligt och litet Leksand åka ur SHL.
Skulle snarare jämföra Rosen med Lunkan, och har hellre kvar Lunkan i det fallet. Om jag måste välja. Hade helst sett alla 3 såklart..
Lillgud skrev: Igår, 21:03Skulle tex då redan nu kunna sticka ut hakan och säga…
Att Elias Rosén kommer att då prestera bättre i Allsvenskan än vad Carter Berger kommer att prestera…Så Elias hade alltså vart en vassare bättre värvning om man skulle valt mellan dom 2st…?
Svar = Ja.
Möjligt. Elias har dock heller inte gjort en enda match i HA så här långt, trots sina 27år.
Jag hoppas istället på Lucas Lagerberg (om Hv släpper honom). Skulle välja honom före Elias Rosén. Lucas och t.ex Lunkan skulle kunna bli ett av dom bättre backparen i ligan.
Sniper skrev: tis 24 mar 2026, 22:16Jag har tryckt in Fredrik Forsberg i laget. Han är leksing och gör det alltid bra i Hockeyallsvenskan. Men inte i SHL. Går Björklöven upp så kanske en övergång till Hockeyallsvenskan är rimlig (annars har han gällande kontrakt med Löven). Många degraderade lag kikar på spelare som är lite för dåliga för SHL, men gör avtryck i Hockeyallsvenskan. Därför så petar jag in Modos Tyler Kelleher och Brynäs Jack Kopacka i laget (båda med utgående kontrakt). Simon Åkerström öser in poäng från blålinjen i AIK och har utgående avtal.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -2026-2027Lycka till.
Då: orealistisk namedropping.
Nu: allt är möjligt!