Jag kan ha fel, men FK har inte ens en liten notis om nya backen..
Styrelser samt ekonomi
-
Sniper
- Intendent
Re: Styrelser samt ekonomi
SteveY skrev: fre 08 maj 2026, 21:20Jag kan ha fel, men FK har inte ens en liten notis om nya backen..
De har ju sin publiceringsgång (källa: egna podden häromåret).
Nu var ju nedskärningsartikeln inplanerad - då får inte en värvning komma och störa.
Inte ens en Hitachi-bomb skulle få rubba planen att publicera "Leksands IF källsorterar inte: anställd hittade matrester bland pappersförpackningarna".
Men i morse fanns en liten notis om "ny Carter".
-
Wiborg
Sniper skrev: lör 09 maj 2026, 11:50SteveY skrev: fre 08 maj 2026, 21:20Jag kan ha fel, men FK har inte ens en liten notis om nya backen..
De har ju sin publiceringsgång (källa: egna podden häromåret).
Nu var ju nedskärningsartikeln inplanerad - då får inte en värvning komma och störa.
Inte ens en Hitachi-bomb skulle få rubba planen att publicera "Leksands IF källsorterar inte: anställd hittade matrester bland pappersförpackningarna".
Men i morse fanns en liten notis om "ny Carter".
Känslan är ju att FK vill ha sånt som säljer, positivt kan man läsa på Leksands egen hemsida så det är bara negativa rapporter som man jobbar med. Det är fantastiskt spännande att se hur det skiljer mellan rapporteringen av de lokala hockeylagen i FK jämfört med systertidningen NA. I NA läser man sällan ett ont ord om Örebro som enligt mig inte är den mest välskötta föreningen den heller. Känslan är att NA har run 99% bara positiva rapporteringar medan FK har 70% negativa.
-
Gösen
Angående säsongskort.
Antar att man vill sälja så många som möjligt i HA inte minst för likviditeten.
Jag hade lagt upp det som ett alternativ till TV-abonnemang. 8400 är mycket pengar. Kan man istället erbjuda en årsprenumeration för 699 kr i månaden får vi in samma pengar i ett jämnt flöde till vad som uppfattas som ett lägre pris.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Jjax
Gösen skrev: Igår, 08:00Angående säsongskort.
Antar att man vill sälja så många som möjligt i HA inte minst för likviditeten.Jag hade lagt upp det som ett alternativ till TV-abonnemang. 8400 är mycket pengar. Kan man istället erbjuda en årsprenumeration för 699 kr i månaden får vi in samma pengar i ett jämnt flöde till vad som uppfattas som ett lägre pris.
Låter som en toppen ide!
Då kan man också hoppa på allt eftersom om man kommer ihåg att när mörkret lägger sig så är det just LIF man behöver för att överleva vintern
-
Sniper
- Intendent
Medan vi väntar på fler sportsliga nyheter: en jublande glad Patric Skoglund skakar hand med en lika glad företagare.
-
deatknut
Gösen skrev: Igår, 08:00Angående säsongskort.
Antar att man vill sälja så många som möjligt i HA inte minst för likviditeten.Jag hade lagt upp det som ett alternativ till TV-abonnemang. 8400 är mycket pengar. Kan man istället erbjuda en årsprenumeration för 699 kr i månaden får vi in samma pengar i ett jämnt flöde till vad som uppfattas som ett lägre pris.
Satt och kollade på Sirius hemsida nyss eftersom jag planerar att gå på en av deras matcher, och jag såg att de erbjuder ett flexkort där man köper 26 biljetter till samma värde som ett säsongskort. Man kan använda biljetterna när man vill och även använda flera till samma match om man vill ta med sig folk. Jag tycker att det låter som ett väldigt bra alternativ för mig som bor i Uppsala och inte kan gå på varje match, men ändå vill köpa ett paket likt årskortet. Då kan man både ta med sig andra och gå själv, samtidigt som man slipper boka upp en plats till varje match som nån annan kanske kan tänka sig köpa till matcher inte jag kan gå på.
-
Wiborg
deatknut skrev: Igår, 21:01Gösen skrev: Igår, 08:00Angående säsongskort.
Satt och kollade på Sirius hemsida nyss eftersom jag planerar att gå på en av deras matcher, och jag såg att de erbjuder ett flexkort där man köper 26 biljetter till samma värde som ett säsongskort. Man kan använda biljetterna när man vill och även använda flera till samma match om man vill ta med sig folk. Jag tycker att det låter som ett väldigt bra alternativ för mig som bor i Uppsala och inte kan gå på varje match, men ändå vill köpa ett paket likt årskortet. Då kan man både ta med sig andra och gå själv, samtidigt som man slipper boka upp en plats till varje match som nån annan kanske kan tänka sig köpa till matcher inte jag kan gå på.
Nu vet jag inte hur det ser ut i Sirius hall men jag skulle inte vara förvånad ifall det är onumrerade platser och väldigt sällan fullsatt. Det krävs en del administration för att det skulle funka i Leksand. Det finns också en risk att det används för att få billigare biljetter till "stormatcherna" snarare än som ett flexiblet säsongskort. Jag är lite tveksam till det men kan ju bli bra med tydligt regelverk.
-
Gösen
En funktion som borde finnas i bokningssystemet är återköp.
Tar jag mig själv som exempel så skulle jag, med promenadavstånd, om än rätt så långt, kunna köpa två säsongskort istället för ett TV4 abonnemang. Men jag är i perioder borta en del och vet såklart inte redan i Maj hur många matcher jag kan se på plats. Det kan vara 24 men också bara 10.
Om man kan sälja tillbaka sina säsongsplatser inför varje match och dela 50/50 efter administrationskostnader med klubben om de blir sålda så blir det mer intressant.
Nu är väl det här mer en fråga för SHL då det kanske mest gäller slutsålda matcher. Klubben behöver sälja sina tomma platser först men det är ju ett sätt att fylla de där platserna som alltid gapar tomt även när vi är slutsålda.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
deatknut
Wiborg skrev: Idag, 06:32deatknut skrev: Igår, 21:01Gösen skrev: Igår, 08:00Angående säsongskort.
Nu vet jag inte hur det ser ut i Sirius hall men jag skulle inte vara förvånad ifall det är onumrerade platser och väldigt sällan fullsatt. Det krävs en del administration för att det skulle funka i Leksand. Det finns också en risk att det används för att få billigare biljetter till "stormatcherna" snarare än som ett flexiblet säsongskort. Jag är lite tveksam till det men kan ju bli bra med tydligt regelverk.
När det gäller Sirius i fotboll har jag också tänkt på att det kan missbrukas, till exempel på leksands matcher mit Mora och AIK. Samtidigt tänker jag ändå att 340 kr per biljett är ganska bra betalt. Särskilt med tanke på att de reade ut en hel del matcher förra året. Jag tänker också att ett så kallat flexkort inte gäller till slutspelet, så då måste man köpa flexkort igen som är anpassat till slutspelet . På så sätt tjänar man ju mer pengar på ett sådant kort än på ett säsongskort som även gäller under slutspelet.
-
Mats_ume
- Kapten
Gösen skrev: Idag, 07:56En funktion som borde finnas i bokningssystemet är återköp.
Tar jag mig själv som exempel så skulle jag, med promenadavstånd, om än rätt så långt, kunna köpa två säsongskort istället för ett TV4 abonnemang. Men jag är i perioder borta en del och vet såklart inte redan i Maj hur många matcher jag kan se på plats. Det kan vara 24 men också bara 10.
Om man kan sälja tillbaka sina säsongsplatser inför varje match och dela 50/50 efter administrationskostnader med klubben om de blir sålda så blir det mer intressant.
Nu är väl det här mer en fråga för SHL då det kanske mest gäller slutsålda matcher. Klubben behöver sälja sina tomma platser först men det är ju ett sätt att fylla de där platserna som alltid gapar tomt även när vi är slutsålda.
Har också tänkt denna tanke, det som i landet i väst går under termen "verified ticket resale". Tror vi (när vi spelar i SHL) skulle vara det lag som skulle tjäna allra mest på detta. Det enklaste är nog att sälja in konceptet till Leksands IF genom att säga att man gör såhär i USA.
-
Wiborg
deatknut skrev: Idag, 09:43Wiborg skrev: Idag, 06:32deatknut skrev: Igår, 21:01Satt och kollade på Sirius hemsida nyss eftersom jag planerar att gå på en av deras matcher, och jag såg att de erbjuder ett flexkort där man köper 26 biljetter till samma värde som ett säsongskort. Man kan använda biljetterna när man vill och även använda flera till samma match om man vill ta med sig folk. Jag tycker att det låter som ett väldigt bra alternativ för mig som bor i Uppsala och inte kan gå på varje match, men ändå vill köpa ett paket likt årskortet. Då kan man både ta med sig andra och gå själv, samtidigt som man slipper boka upp en plats till varje match som nån annan kanske kan tänka sig köpa till matcher inte jag kan gå på.
När det gäller Sirius i fotboll har jag också tänkt på att det kan missbrukas, till exempel på leksands matcher mit Mora och AIK. Samtidigt tänker jag ändå att 340 kr per biljett är ganska bra betalt. Särskilt med tanke på att de reade ut en hel del matcher förra året. Jag tänker också att ett så kallat flexkort inte gäller till slutspelet, så då måste man köpa flexkort igen som är anpassat till slutspelet . På så sätt tjänar man ju mer pengar på ett sådant kort än på ett säsongskort som även gäller under slutspelet.
Jag är med på tänket och är inte helt emot det, men då är jag mer inne på Gösens idé som även är en idé som vi diskuterat flera gånger tidigare. Återköp och dela på vinsten gör ju det till att man kan få mer än fullt pris för en del säsongsbiljetter. Dessutom skulle det låsa upp för att även engångsbesökare kan få de mest eftertraktade platserna ibland.