Förhoppningsvis går Leksand upp redan nästan säsong, men rimligtvis får vi se dom i SHL inom tre, fyra år.
är väl ändå en ganska tydlig indikation på att LIF inte är aktuellt i hans läge av karriären.
Nä, och det vore ju jävligt konstigt om så vore fallet, oavsett hans sympatier för föreningen. Vi får väl hoppas vi är på en plats och har fått ordning på verksamheten så vi är ett alternativ när den dagen kommer för spelare som Åhman, Heine m.fl.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Strandell säger till Siljan News att han vill spela på så hög nivå som möjligt, då undrar man ju varför han väljer spel i Finland som han "ryktas" vara påväg till. Jag har kollat lite på finalserien mellan KooKoo och Tappara och måste säga att det knappt håller mittennivå i HA. Känns som spelet går i slowmotion osv.
Det känns lite som de slänger med Leksand i alla rykten nu, allt för få clicks. Skulle Leksand vara intresserade skulle det vara en egen artikel. Men denna Yoon ser spännande ut. Bra namn också, kort och gott
Strandell säger till Siljan News att han vill spela på så hög nivå som möjligt, då undrar man ju varför han väljer spel i Finland som han "ryktas" vara påväg till. Jag har kollat lite på finalserien mellan KooKoo och Tappara och måste säga att det knappt håller mittennivå i HA. Känns som spelet går i slowmotion osv.
Finlands nya tv avtal kommer rädda den ligan, inte långt efter SHL nu. Men ja hockeyn är inget hänga i julgranen.
Nästa säsong är Jokerit tillbaka med (iaf fått licens för det) vilket kommer bli en enorm boost för ligan. Kan faktiskt förstå folk som åker dit och spelar. Kortare resor också kontra HA och SHL.
Det känns lite som de slänger med Leksand i alla rykten nu, allt för få clicks. Skulle Leksand vara intresserade skulle det vara en egen artikel. Men denna Yoon ser spännande ut. Bra namn också, kort och gott
Men något nyförvärv ska vi få in denna vecka
Yoon är väl sådär, onödigt o bränna pengar på honom när vi behöver 7 forwards minst.
Yoon är väl sådär, onödigt o bränna pengar på honom när vi behöver 7 forwards minst.
Hade gärna sett spelare som har varit dominant i HA nivå tidigare. David Bernhardt är ett namn som skulle gå in och dominera dag ett, men Modo lär hosta upp pengarna för få honom. Blir nog årets backvärvning om han går till Modo.
Hade gärna sett spelare som har varit dominant i HA nivå tidigare. David Bernhardt är ett namn som skulle gå in och dominera dag ett, men Modo lär hosta upp pengarna för få honom. Blir nog årets backvärvning om han går till Modo.
Absolut, men de är ingen garanti att han blir dominant i HA (Yoon alltså) Vet inte om de är värt att lägga nån miljon på en defensiv back.
Gerry Fitzgerald och Nolan Stevens som första två centrar hade varit mumma. Backmässigt har vi ju ändå ”stommen” med Lundqvist, Berger och Nilsson, med lovande juniorer i Langvardt och Lidén, så där känns de ”lugnare”.
William Wiå och Gustaf Westlund hoppas jag man tittar på för tredje och fjärdeline. Två tacklingsvilliga spelare.
Så länge Nolan inte avtackas kan han ju skenbart vara aktuell för förlängning
men hur tog han egentligen den där petningen (tillsammans med Max inför Timrå)?
Var det med sanningen överensstämmande att han var skadad i matcherna efteråt
och framför allt: hur glad i Leksand är han efter trejdförsöket med Södertälje?
Glöm Nolan (och glöm hans bror)
säger jag med risk att få äta upp det.
Gerry Fitzgerald och Nolan Stevens som första två centrar hade varit mumma. Backmässigt har vi ju ändå ”stommen” med Lundqvist, Berger och Nilsson, med lovande juniorer i Langvardt och Lidén, så där känns de ”lugnare”.
William Wiå och Gustaf Westlund hoppas jag man tittar på för tredje och fjärdeline. Två tacklingsvilliga spelare.
Håller med angående Wiå och Westlund, har dock för mig att Wiå ska till SHL.
Håller med angående Wiå och Westlund, har dock för mig att Wiå ska till SHL.
William Wiå har tagit nästa steg i utvecklingen den här säsongen och varit en väldigt tongivande forward i HockeyAllsvenskan med Södertälje.
Det har dessutom blivit en framgångsrik utlåningssejour i SHL (Djurgården).
Det kommer dock inte bli spel i den svenska högstaligan nästa säsong. Däremot en annan högstaliga.
Cirkus Leksand tyckte/befarade att det skulle bli en artist för mycket i laget om Tarun Fizer kommer in utöver Kelleher.
Jag säger så här: vi behöver varenda artist vi kan få. Laget måste innehålla roliga spelare och spela attraktivt för att locka den publik vi behöver.
Sen är frågan hur Fizer ser ut när det INTE leder till highlights. Lätt att låta sig luras av hans breakaway-mål på Youtube. Men jag skulle älska en spelare i Leksand som faktiskt gör mål när han kommer fri. Inte som Max exempelvis.