Sniper skrev: tor 14 maj 2026, 08:56Cirkus Leksand tyckte/befarade att det skulle bli en artist för mycket i laget om Tarun Fizer kommer in utöver Kelleher.
Jag säger så här: vi behöver varenda artist vi kan få. Laget måste innehålla roliga spelare och spela attraktivt för att locka den publik vi behöver.
Sen är frågan hur Fizer ser ut när det INTE leder till highlights. Lätt att låta sig luras av hans breakaway-mål på Youtube. Men jag skulle älska en spelare i Leksand som faktiskt gör mål när han kommer fri. Inte som Max exempelvis.
Om han inte vill ha 1 miljard så absolut
Wiktor Nilsson ryktas alltså skriva på för Kärpät. Lite oväntat måste man säga, han har ju två högst mediokra säsonger bakom sig.
Oavtackade:
Nolan Stevens
Max Veronneau
Matt Caito
Marcus Karlberg
Rehab och osäker framtid:
Yoon Knuts
Sniper skrev: tor 14 maj 2026, 12:22Oavtackade:
Nolan Stevens
Max Veronneau
Matt Caito
Marcus KarlbergRehab och osäker framtid:
Yoon Knuts
Behåll i prioordning:
Karlberg
Caito
Nej tack:
Max och Nolan
Sniper skrev: tor 14 maj 2026, 12:22Oavtackade:
Nolan Stevens
Max Veronneau
Matt Caito
Marcus KarlbergRehab och osäker framtid:
Yoon Knuts
Oavlönade:
Max Veronneau
Matt Caito
Peter Cehlarik
Vad tror ni om Emil Sylvegård till LIF?
Ful och jobbig men som även kan göra poäng ibland.
Skulle definitivt ge tyngd och erfarenhet till ett annars lugnt lag.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -sylvegard
Har utgående kontrakt och har precis vunnit Finska ligan.
Håller inte med. Karlberg kan vi behålla för billig peng i 3e kedjan. Caito kan vi behålla enbart om vi vet anledning till att han var klappkass förra säsongen. Annars är han slut och ska inte spela här mer.
Nolan vill jag väldigt gärna ha kvar.
Max vill jag också ha kvar men då ska prislappen vara i paritet med prestation - vilket jag tror blir svårt att få till.
"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill
SteelSky skrev: tor 14 maj 2026, 16:05Håller inte med. Karlberg kan vi behålla för billig peng i 3e kedjan. Caito kan vi behålla enbart om vi vet anledning till att han var klappkass förra säsongen. Annars är han slut och ska inte spela här mer.
Nolan vill jag väldigt gärna ha kvar.
Max vill jag också ha kvar men då ska prislappen vara i paritet med prestation - vilket jag tror blir svårt att få till.
Och jag håller inte med dig. Eller. Inte I allt.
Förvånansvärt många som vill ha Nolan kvar. Antagligen bygger det resonemanget på att han var bra producerande i HA året innan. "Han fungerar i hockeyallsvenskan ".
I min mening var samtliga andra på listan ovan bättre än honom förra säsongen. På olika sätt men ändock överlag. Prio vore då att gå för honom sist. Som trea var han dessutom högst medioker. Kanske för att han inte behärskade tempot. Däremot kanske han är vass som poänggörare i lägre tempo. Om det vet jag inget. Och det (om det var han som byggde chanserna senast) är såklart en bra anledning.
Annars väljer jag en ettrig kulturbärare alla darrar i veckan.
Och Caito. Var han verkligen klappkass. Kanske om man väger in lön och förväntningar. Vilket man ska göra. Men naturligtvis håller han en riktig hög HA nivå. Men på tok för dyr.
Så för min del behåller vi en lojal, avig, ettrig frampuschare som enda alternativ om vi ska välja någon av dem.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
Gösen skrev: tor 14 maj 2026, 18:27Så för min del behåller vi en lojal, avig, ettrig frampuschare som enda alternativ om vi ska välja någon av dem.
Någon i Masugnen skrev:
alaget
14 maj 2026, 15:11
Nästa vecka kommer Karlberg presenteras!
...men inte en enda person frågar om det blott är en förhoppning eller något användaren hört https://www.svenskafans.com/ishockey/lag/lif/forum
* * *
Högfors gjorde jobbet nu:
Högfors
14 maj 2026, 18:38alaget skrev:
Nästa vecka kommer Karlberg presenteras!Något du vet eller hoppas på?
Karlberg borde ha skrivit på för länge sen.
Antingen har han fått ett skambud på bordet, och överväger därför andra alternativ. Eller så har han inte fått något alls på bordet. Det är min analys.
Jag tror det blir Modo.
För mig är det vilket som.
Men av de namnen värderar jag Karlbergs kvaliteer högst. Om nu inte Max skulle hitta nån slags livsglädje som han uppenbarligen inte fann i SHL.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer

Södertälje Sportklubb 1 d ·
Sponsorerna har lagt ribban, nu är det vår tur!För varje krona supportrarna samlar in lägger företagspartnerna på 3,2x extra - pengar som går direkt till att stärka spelartruppen.
Det här är ett supporterinitiativ där kraften runt SSK gör skillnad tillsammans.
Fyll på insamlingen, utmana polarna och dela vidare. Nu visar vi vad SSK-familjen kan göra tillsammans
Ett dygn senare:

Leksand? Knappt 200 000 på...vad är det, två veckor? https://clubs.clubmate.se/tusenbroder/? ... RGdBwrLqew
Sniper skrev: tor 14 maj 2026, 19:13
Södertälje Sportklubb 1 d ·
Sponsorerna har lagt ribban, nu är det vår tur!För varje krona supportrarna samlar in lägger företagspartnerna på 3,2x extra - pengar som går direkt till att stärka spelartruppen.
Det här är ett supporterinitiativ där kraften runt SSK gör skillnad tillsammans.
Fyll på insamlingen, utmana polarna och dela vidare. Nu visar vi vad SSK-familjen kan göra tillsammans
Ett dygn senare:
Leksand? Knappt 200 000 på...vad är det, två veckor? https://clubs.clubmate.se/tusenbroder/? ... RGdBwrLqew
Eftersom superstars är med i initiativet så blir det inte en spänn till detta. Och om det hypas en styrelsekandidat i en pod ledd av vissa personer, så kommer iallafall jag rösta nej på medlemsmötet. Simple as that.