Kanske är det paketet.
Köp en, betala för fyra.
Ler och långhalm.
Dessutom verkar även Patrik och Jonas gilla varandra.
Silly season 26/27
-
Gösen
Re: Silly season 26/27
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Sniper
- Intendent
Här är en fyra år yngre veteran:
Totalt lämnar tio spelare klubben och flera framtidsfrågor är fortfarande öppna. En av spelarna som ser ut att försvinna är den SHL-meriterade backen Daniel Gunnarsson.
– Vi ser gärna att han stannar, men det är inte troligt. Han älskar det här, men har svårt att få ihop livspusslet med barn och så vidare. Jag räknar inte med Gunnarsson, tyvärr, säger Lundholm till Helagotland.
https://hockeynews.se/nyheter/de-vill-h ... ltid-fraga
-
bender
Gunnarsson checkar onekligen i massa boxar. Kan inte kosta överdrivet mycket heller, så blir deg över till en toptopback efter det? Eller forward.
-
Sniper
- Intendent
Emil berättade i Cirkus Leksand att de är ett komikerpar
(i LIF-sammanhang finns ju redan W & W och Klas & Gös)
Munnen går i ett när de är tillsammans
och rolig på riktigt är tydligen PZ.
-
VonGustaf
bender skrev: Igår, 19:36Gunnarsson checkar onekligen i massa boxar. Kan inte kosta överdrivet mycket heller, så blir deg över till en toptopback efter det? Eller forward.
Gunnarsson lirade ett antal matcher i min hemstads lag och där var det rätt mycket glidande och lirande mest på rutin… helt annorlunda i hockey allsvenskan
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Lampa
Grymt nöjd med Sjöholm! Bra Ollas.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Sniper skrev: Igår, 17:13Wittgenstein skrev: ons 06 maj 2026, 12:55https://www.leksandsif.se/article/240atem-30ead/view
Det var dock ett jävla tjat om att tröjan är vitblå. Den är väl gul också. Eller en indikation på vad som komma skall?https://www.leksandsif.se/article/xhqatf2-30ead/view
Victor Sjöholm som därmed ansluter till den vitblå truppen
![]()
![]()
![]()
![]()
Den gula delen av truppen kanske är anfallet. Spetsen som ska sätta dit pucken. Solen på vår LIF-himmel osv. Kanske kommer Ollas säga, när förstacentern är värvad:
X utgör det gula stråket i truppen. På samma sätt som de gula inslagen i tröjorna sätter guldkant på vårt visuella yttre så kommer X sätta guldkant på vår offensiv.
Jo, så måste det vara, och så måste det bli.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Gösen
SteveY skrev: Igår, 19:02Gösen skrev: Igår, 18:23SteveY skrev: Igår, 18:19Ollas har berättat att man kommer starta säsongen med 13 forwards och 7 backar. Adam Andersson och Vilgot Lidén spelade nyligen j18-vm och kommer tävla för att spela i A-laget, men dom är troligen inte inräknade där.
Så inget konkret utan mer halvkvalifierade gissningar.
Ja, det är precis vad vi håller på med i den här tråden
Så är det nog.
Själv finner jag denna tråd rätt ointressant och skummar det mesta. Speciellt inlägg där folk ställer upp en hittepåuppställning med hälften hittepåspelare. Missförstå mig rätt. Jag förstår varför folk tycker om det. Lite som att välja hästar i v75.
För mig är det däremot rätt ointressant. Dels för att jag inte känner till 95% av spelarna som det finns förhoppningar om men främst för att hockey är ett lagspel där vilka spelare vi har knappt ens är sekundärt. Med alla stjärnor i rätt position hade vi kunnat vinna guld förra året. Om än odds på 1-8%.
Karaktärer och mix. Rätt man på rätt plats, frejdigt, rutin, ungdomligt, ettrigt, hårt, kravställande, spetsigt. m.m. däremot är intressant och jag vill påstå att silly i HA är väldigt mycket mer intressant än i SHL.
-Golf handlar om centimetrar. De viktigaste är de där 15 mellan dina öron- Arnold Palmer
-
Gösen
Wittgenstein skrev: Igår, 20:09X utgör det gula stråket i truppen. På samma sätt som de gula inslagen i tröjorna sätter guldkant på vårt visuella yttre så kommer X sätta guldkant på vår offensiv.
Jo, så måste det vara, och så måste det bli.
Skrev en drapa tillägnad dig Wittgenstein efter ett av dina mörka inlägg. Postade den aldrig då av någon anledning. Men här kommer den..
Gul Maskrosa
Vilse i mörkrets brandstation
Där larmet ständigt klingar
Du flaxar, vill upp, iväg
Men du har bränt dina vingar
Din eld är flammande gul
ditt hjärta jobbar tungt i vitt och blått
Men ditt sinne rör sig i skuggan
I mörkret blir allt till grått
Du är brandmästare Sauron
i en utbränd ruin
Helt utan hopp eller framtidstro
Dränk dina sorger i maskrosvin
-
SteveY
Gösen skrev: Igår, 20:16Så är det nog.
Själv finner jag denna tråd rätt ointressant och skummar det mesta. Speciellt inlägg där folk ställer upp en hittepåuppställning med hälften hittepåspelare. Missförstå mig rätt. Jag förstår varför folk tycker om det. Lite som att välja hästar i v75.För mig är det däremot rätt ointressant. Dels för att jag inte känner till 95% av spelarna som det finns förhoppningar om men främst för att hockey är ett lagspel där vilka spelare vi har knappt ens är sekundärt. Med alla stjärnor i rätt position hade vi kunnat vinna guld förra året. Om än odds på 1-8%.
Karaktärer och mix. Rätt man på rätt plats, frejdigt, rutin, ungdomligt, ettrigt, hårt, kravställande, spetsigt. m.m. däremot är intressant och jag vill påstå att silly i HA är väldigt mycket mer intressant än i SHL.
Inget nytt Gösen. Efter X antal år tillsammans på ett forum så vet dom flesta vad du tycker är intressant eller inte ![]()
-
Gösen
SteveY skrev: Igår, 20:31.
Inget nytt Gösen. Efter X antal år tillsammans på ett forum så vet dom flesta vad du tycker är intressant eller inte
Så är det.
Lite som en ständig släktträff där man i grund och botten värnar om alla och accepterar olika åsikter trots den där senila rasistiska farbrorn som alltid nallar för mycket på avecbordet. ![]()
Och missförstå mig rätt. Älskar engagemanget.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
Gösen skrev: Igår, 20:24Skrev en drapa tillägnad dig Wittgenstein efter ett av dina mörka inlägg. Postade den aldrig då av någon anledning.
Den ena i komikerparet Klas & Gös verkar satsa på en solokarriär.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Sniper
- Intendent
Är det Claes "Kullerbyttans dag" Tirus som valt GIF? Sjöholm känns som en bra värvning - åtminstone för oss som visste vem han var före presentationen - men det är inte direkt Hitachi eller Åman.
-
yohnxd
Sjöholm är en svinbra värvning.
Påtal om värvningar så har vi ett nyförvärv till U20!
-
SteveY
yohnxd skrev: Igår, 21:22Sjöholm är en svinbra värvning.
Påtal om värvningar så har vi ett nyförvärv till U20!
Who?