Silly season 26/27

#Nemo

Re: Silly season 26/27

Inlägg av #Nemo »

Tror Ollas går för två tunga pjäser innan han stänger backsidan. Nordsäter vore inte alls fel då jag ser honom i kategorin stabil, rutinerad och fysisk. Men får jag önska hoppas jag på en riktig håll-käften värvning.. Visst vore en Petter Granberg en sådan, helt taget ur luften men har alla möjligheter att bli en Frögren-Timander-Lindholm general om han kan tänka sig ett par år i slutet av karriären här. 😊 Sen vore en riktigt offensiv pjäs som Joyaux vore klockren. Har sett att han nämnts här innan och var ruskigt bra i Oskarshamn för ett par år sedan.

Sisu

Inlägg av Sisu »

#Nemo skrev: lör 16 maj 2026, 22:45

Tror Ollas går för två tunga pjäser innan han stänger backsidan. Nordsäter vore inte alls fel då jag ser honom i kategorin stabil, rutinerad och fysisk. Men får jag önska hoppas jag på en riktig håll-käften värvning.. Visst vore en Petter Granberg en sådan, helt taget ur luften men har alla möjligheter att bli en Frögren-Timander-Lindholm general om han kan tänka sig ett par år i slutet av karriären här. 😊 Sen vore en riktigt offensiv pjäs som Joyaux vore klockren. Har sett att han nämnts här innan och var ruskigt bra i Oskarshamn för ett par år sedan.

Exakt så här, en spelare som är en magiker offensivt med en bössa samt en veteran som kan spela 20-25 minuter varje match. Då skulle vi ha en ruskigt bra backsida.

Vår äldsta back just nu är en kanadick som gjort mindre än 25 matcher i Europa 😳

Lampa

Inlägg av Lampa »

Rutin på forwardssidan kan vara viktigt med, blir det inte Zacke kanske Purre Carlsson är sugen på en säsong i HA?

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Lampa skrev: Igår, 10:43

Rutin på forwardssidan kan vara viktigt med, blir det inte Zacke kanske Purre Carlsson är sugen på en säsong i HA?

Ja rutin behövs nu minst sagt.

Lampa

Inlägg av Lampa »

yohnxd skrev: Igår, 11:09
Lampa skrev: Igår, 10:43

Ja rutin behövs nu minst sagt.

Johan Sundström?

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Gissar att vi har kvar ca 9 miljoner av spelarbudgeten, som ska fördelas på 8 spelare (2 backar & 6 forwards).

Jag hade lagt ca 6 miljoner på tre spetsforwards (varav två centrar), lånat en back och en forward från SHL, sedan fyllt på med 3 breddspelare/karaktärsspelare.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

SteveY skrev: Igår, 12:12

Gissar att vi har kvar ca 9 miljoner av spelarbudgeten, som ska fördelas på 8 spelare (2 backar & 6 forwards).

Jag hade lagt ca 6 miljoner på tre spetsforwards (varav två centrar), lånat en back och en forward från SHL, sedan fyllt på med 3 breddspelare/karaktärsspelare.

Enig!

#Nemo

Inlägg av #Nemo »

Tycker du resonerar klokt, viktigt dock att lånen inte går in topp 6. Har varit alldeles för mycket återkallelse på ”säsongslånen” för att bygga offensiv spets på detta sätt. Gissningsvis spelat Kelleher i första och Lang i andra vilket gör att jag helst ser 4 spetspelare på kontrakt och två lån helst.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Vilken spelare vill ni ska smällas upp på hemsidan?
Jag säger: Gerry Fitzgerald.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Sniper skrev: Igår, 13:56

Varför bara en vinnare? Kör en dagens dubbel. David Bernhardt och Gerry Firzgerald 💣💣

Senast redigerad av Sisu den sön 17 maj 2026, 14:47, redigerad totalt 1 gång.
yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Fitzgerald och Lucas Lagerberg!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det här är dock ett problem:

Kontraktet är skrivet över den kommande säsongen och på grund av skattetekniska skäl kommer han inte ansluta till laget förrän i början av november.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-till-shl

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Sniper skrev: Igår, 14:12

Det här är dock ett problem:

Kontraktet är skrivet över den kommande säsongen och på grund av skattetekniska skäl kommer han inte ansluta till laget förrän i början av november.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-till-shl

Då går han bort.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Jag är lite sugen på Tarun Fizer ändå, som center i andra med Lang till vänster.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

PellePaltnacke skrev: tor 14 maj 2026, 15:49

Vad tror ni om Emil Sylvegård till LIF?
Ful och jobbig men som även kan göra poäng ibland.

Skulle definitivt ge tyngd och erfarenhet till ett annars lugnt lag.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -sylvegard

Har utgående kontrakt och har precis vunnit Finska ligan.

Emil Sylvegård eller Martin Lundberg skulle vara nyttiga i vårt lag med sin rutin. Men jag tror dom kostar mer än vad det smakar.
Men visst, erbjud ett tvåårs kontrakt med 80000/mån, man vet ju aldrig..