Silly season 26/27

yohnxd

Re: Silly season 26/27

Inlägg av yohnxd »

Vem ska vi ersätta Stevens med? Otto Paajanen?

Sisu

Inlägg av Sisu »

yohnxd skrev: Idag, 11:00

Det kommer, sitt lugnt i båten. Kelleher värvades inte för spela ensam 😎 Langs potential kommer bara fram med en bra center också så snart smäller det med nyförvärv 💣

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: Idag, 11:28
yohnxd skrev: Idag, 11:00

Det kommer, sitt lugnt i båten. Kelleher värvades inte för spela ensam 😎 Langs potential kommer bara fram med en bra center också så snart smäller det med nyförvärv 💣

Får hoppas det, än sålänge så ser de okej ut.

Om inte Matt förlänger så snor vi Lagerberg innan externAIK gör de, eftersom Malte förlängde.

Att hitta en spetscenter (typ en som Connor Maceachern) vore en dröm… in Ollas we trust!

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

̶M̶a̶x̶ ̶V̶e̶r̶o̶n̶n̶e̶a̶u̶
̶N̶o̶l̶a̶n̶ ̶S̶t̶e̶v̶e̶n̶s̶ :?:
Matt Caito
Marcus Karlberg

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sniper skrev: Idag, 11:33

̶M̶a̶x̶ ̶V̶e̶r̶o̶n̶n̶e̶a̶u̶
̶N̶o̶l̶a̶n̶ ̶S̶t̶e̶v̶e̶n̶s̶ :?:
Matt Caito
Marcus Karlberg

Tror vi att Matt stannar eller inte?

Lampa

Inlägg av Lampa »

Ajaj att vi missat Stevens. Inte bra.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag anammar Sisus aim bigger-hållning.
- Fitzgerald kanske inte ämnar casha in sign off-pengar den här sommaren/hösten också, utan är ett alternativ?
- Finns inga som helst garantier att Stevens dominerar/producerar som sist i HA. Han kan vara lite stukad efter SHL-fiaskot.
- Jag grinar inte det minsta över Nolan - det finns andra därute.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Brosan till Nolan Stevens, John, ryktas han till Sverige eller blir de en fortsättning i finska ligan?
Profilbild för Carl Juborg
Carl Juborg
I dag 12:16
Ryktas om båda, två bröder i SSK kanske?

Sisu

Inlägg av Sisu »

Sniper skrev: Idag, 12:01

Jag anammar Sisus aim bigger-hållning.
- Fitzgerald kanske inte ämnar casha in sign off-pengar den här sommaren/hösten också, utan är ett alternativ?
- Finns inga som helst garantier att Stevens dominerar/producerar som sist i HA. Han kan vara lite stukad efter SHL-fiaskot.
- Jag grinar inte det minsta över Nolan - det finns andra därute.

Jag är faktiskt mer glad över att dessa skit spelare lämnar. bidrog till sämsta boxplay, sämsta powerplay och sämsta 5 mot 5 spelet i SHL. Lägg där till minst mål gjorda och mest insläppta trots vi hade super målvakter. Inte en enda här inne borde gråta över att förlora dessa, om det inte är glädjetårar 🥲 antingen var det helt nytt tränarstab eller alla spelare, vi ser nu vad Ollas och Co tyckte var problemet.

Den enda jag vill behålla är Jon Knuts, men förstår varför inget är klart där pågrund av skada och ålder. Men oj vad nyttig han skulle bli i detta unga lag, nog tusan blev vi sämre efter han skada.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Såg att Lövet inte förlängde med Tim Theocharidis, det förvånar mig lite. De siktar verkligen högt. Vore jag Ollas skulle jag hålla i lite pengar för att se om man kan få hem Fredrik Forsberg under säsongen om han får en roll i lövet som inte passar han (spel i checking line och inget PP spel)

Sen trycker jag nog att Tim skulle vara en bra värvning. Likt Kelleher har han erfarenhet nu av spela upp ett lag. Lite tyngre säsong sist men var brilliant åren innan.

En center som jag tror vi arbetar på få hit är Åke Stakkestad från Bofors. Gillar hans utvecklingskurva, den pekar rakt upp. 18 mål förra säsongen, det skojar man inte bort. Oavsett vem som hamnar bredvid Kelleher eller Lang så måste den spelaren kunna göra mål.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: För 53 minuter sedan.

Såg att Lövet inte förlängde med Tim Theocharidis, det förvånar mig lite. De siktar verkligen högt. Vore jag Ollas skulle jag hålla i lite pengar för att se om man kan få hem Fredrik Forsberg under säsongen om han får en roll i lövet som inte passar han (spel i checking line och inget PP spel)

Sen trycker jag nog att Tim skulle vara en bra värvning. Likt Kelleher har han erfarenhet nu av spela upp ett lag. Lite tyngre säsong sist men var brilliant åren innan.

En center som jag tror vi arbetar på få hit är Åke Stakkestad från Bofors. Gillar hans utvecklingskurva, den pekar rakt upp. 18 mål förra säsongen, det skojar man inte bort. Oavsett vem som hamnar bredvid Kelleher eller Lang så måste den spelaren kunna göra mål.

externAIK får Theocharidis snart 100%