Just nu letar klubben efter en powerplayback, samtidigt som man vill förstärka med både centrar och ytterforwards.
Plural på centrar och yttrar, det gillar vi
Vem signar vi idag är frågan? En rutinerad back? (Ollas nämnde aldrig detta som något de letar efter) Att något är klart är känslan helt klart
Många här på forumet har ju varit inne på Michael Joyaux, vilket är en drömvärvning just nu, kontraktslös. 8+14 i ett riktigt dåligt Frankfurt, där även hälften av hans poäng (om jag minns rätt) var i PP.
Lär dock va jääävligt eftertraktad av finska klubbar.
En no brainer. Skit i åldern, Zacke kan spela 10-14min per match. Gå in vinna viktiga tekningar och främst vara den som ser till att träningarna har en naturlig ledare. Får vi lite mål från honom är det bara en bonus.
Ska väl vara om de vill ha Jon Knuts istället i samma roll men frågan är när spelar han igen? Eller kanske till och med om han spelar igen?
Gillar svaret ” Jag vet inte riktigt ” agenten sköter väl inte allt? Tänker man måste ju ändå välja lite själv vart man vill spela eller?
Sen läser man att Ollas och Zacke har ”sprungit” på varandra flera gånger. Ollas vill helt klart ha Zacke in i laget efter läst hockeynews artikeln. Zacke vill spela i Leksand i rätt omständigheter.
Det är 1+1=2 efter att ha läst denna artikel. Undrar om Zacke har en bonus också som krånglar till det lite? Inte orimligt med tanke på det enorma kontrakt han fick. Men känslan är att Zacke är villig lösa det med Leksand. Det är i Leksand han vill vara!
Ja, vi kan nog räkna med Zackrisson. Jag hoppas då att man ser honom som en andracenter och att vi kan hitta ligans bästa förstacenter.
SSK kommer troligtvis ställa upp med Vanderbeck-Stevens-??, blir giftigt! Vårt mål bör vara att skapa en ännu giftigare förstakedja, en kedja där alla tre håller till i toppen av poängligan vid säsongens slut.
Fitzgerald duger inte, har han ens varit med och spelat upp något lag? Vi måste sikta högre!
Kommer Zacke vilket vore bra hoppas jag man parar ihop honom med Eljas eller Lissel och låter dela lite på centerskapet. Zacke är kanon och precis vad laget mår bra av, men vi behöver ändå två stycken centrar som kan gå in i de två första linorna om vi ska konkurrera enligt mig.
Lang - C - RW
LW - C - Kelleher
Eljas - Zackrisson - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Altörn
Kommer Zacke vilket vore bra hoppas jag man parar ihop honom med Eljas eller Lissel och låter dela lite på centerskapet. Zacke är kanon och precis vad laget mår bra av, men vi behöver ändå två stycken centrar som kan gå in i de två första linorna om vi ska konkurrera enligt mig.
Lang - C - RW
LW - C - Kelleher
Altörn
Så ser jag på det också. Kan inte se Zacke få 15-20min per match utan kommer hamna under 15min. Perfekt center för 3e kedjan med den istiden. Glöm inte bort att Zacke är en av ligans bästa tekare, det kommer behövas.
6 spelare ska troligen in:
Offensiv back
Defensiv back
Vänsterytter
Högerytter
Center
Center
Center (denna plats är snart klar med tanke på Zacke)
Utan tvekan ska spets in på minst 4 av dessa platser.
Lang - C - RW
LW - C - Kelleher
Altörn
Så ser jag på det också. Kan inte se Zacke få 15-20min per match utan kommer hamna under 15min. Perfekt center för 3e kedjan med den istiden. Glöm inte bort att Zacke är en av ligans bästa tekare, det kommer behövas.
6 spelare ska troligen in:
Offensiv back
Defensiv back
Vänsterytter
Högerytter
Center
Center
Center (denna plats är snart klar med tanke på Zacke)
Utan tvekan ska spets in på minst 4 av dessa platser.
Ja ifs, HV har ju 8 backar nu, om dom förlänger med Rindell har dom 9, då lär vi ju sno Lagerberg tänker jag.
Men vem blir backup isf? Fred eller Rocky?
Nejdå, vi spelar på 7 backar.
Ny pp-back
Lagerberg
Berger
Sjöholm
Lundqvist
Langvardt
Nilsson
Eero Teräväinen som ny pp back? Eller är han för dyr?
Jag hoppas på Marcus Karlström från Mora då jag helst ser en rightare. Sen att han är superetablerad I HA gör han väldigt säker. Även hans ålder och ledarskap passar unga leksand perfekt (baserar det på att han varit kapten tidigare). Tycker han känns perfekt för allt vad vi söker.
Jag hoppas på Marcus Karlström från Mora då jag helst ser en rightare. Sen att han är superetablerad I HA gör han väldigt säker. Även hans ålder och ledarskap passar unga leksand perfekt (baserar det på att han varit kapten tidigare). Tycker han känns perfekt för allt vad vi söker.