Silly season 26/27

Användarens profilbild
Gösen

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Idag, 08:48
Wittgenstein skrev: Idag, 08:25
Sniper skrev: Idag, 07:19

Stod det inte "Carlos man" här igår? Eller var det en liten fläck på min skärm som förvrängde andra r:et?
Hur som helst presenterades han av Södertälje 2 augusti. Kändes som det hade sina randiga skäl och rutiga orsaker (och att han var klar tidigare).

På A svarar jag fläck. På B ger jag dig rätt. Lex Kolan. Äldre spelare väntar med att skriva på för att kunna spendera några veckor i Marbella.

Jag vädjar nu till eventuella vittnen här, som var inloggade mellan 21:11 och cirka 23:11. Såg ni "Carlos man"?

Alla barnen skriver Carro som vi vant oss
utom Wittgenstein
han skriver Carlos

Du kanske kan höra med någon moderator om inlägget blivit redigerat (svaret är nej) eller om det är trädgårdsmästaren som heter Carlos.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag hoppas vi slipper vänta till början på augusti innan Carlos man - som någon* kallar honom - är klar.

*Vi kan kalla honom Wittgenstein.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Det vi också behöver just nu är ett ” lok ” så som en Vejdemo/Händemark typ. Kanske inte finns någon sån på marknaden just nu dock.

Sisu

Inlägg av Sisu »

Helt dött på nyheter här så kopierar in lite från hockeynews angående laget.

PP back ska in, Brent Johnson nämns men tror snarare på en mer erfaren back som går in och dominerar. Henrik Larsson nämns om han har en out, samt Bernhardt som skulle bli ligans dyraste back om han kom.

Anfallare så tror hockeynews också på 3-4 nya värvningar. Tror vår nya dansk kan gå in i top 6. Zacke går in som andra/tredje center.

Nämner Martin Johnsen som drömvärvningen för oss, inget mig emot. Jäkla bra i Mora för några år sedan.

Frågan är om företagsförsäljning går horribelt? Vi har en icke populär arbetsgivare som tar hand om marknaden (fråga någon som sponsrar Leksand så förstår ni snart varför). Kan helt enkelt leda till att vi måste sänka budgeten rejält. Kanske lån blir vår spets?

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Sisu skrev: Idag, 15:33

Helt dött på nyheter här så kopierar in lite från hockeynews angående laget.

PP back ska in, Brent Johnson nämns men tror snarare på en mer erfaren back som går in och dominerar. Henrik Larsson nämns om han har en out, samt Bernhardt som skulle bli ligans dyraste back om han kom.

Anfallare så tror hockeynews också på 3-4 nya värvningar. Tror vår nya dansk kan gå in i top 6. Zacke går in som andra/tredje center.

Nämner Martin Johnsen som drömvärvningen för oss, inget mig emot. Jäkla bra i Mora för några år sedan.

Frågan är om företagsförsäljning går horribelt? Vi har en icke populär arbetsgivare som tar hand om marknaden (fråga någon som sponsrar Leksand så förstår ni snart varför). Kan helt enkelt leda till att vi måste sänka budgeten rejält. Kanske lån blir vår spets?

Lån blir nog inge spets, då dom " satsar på att gå upp direkt " då ska man inte låna x antal spelare, 1 lån visst men nu har vi redan en miljard juniorer, och flera lån på de? Nej tack.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Brukar inte ta med Zacke, men han lär ju ansluta under sommaren.
Skulle vara supernöjd med det här laget, ett lag som har alla ingredienser enligt mig.

Danny Katic - Tarun Fizer - Kelleher
Lang - Zackrisson - Sloan Stanick
Eljas - Martin Johnsen - Lagerberg
Larsen - Lissel - Crookes
Extra1: Altörn
Extra2: Adam Andersson

Lucas Lagerberg - Lundqvist
Sjöholm - Berger
Amil Krupic - Langvardt
Nilsson - (Vilgot Lidén)

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

SteveY skrev: Idag, 18:00

Skulle vara supernöjd med det här laget, ett lag som har alla ingredienser enligt mig.

Sjöholm - Berger
Amil Krupic - Langvardt
Nilsson - (Vilgot Lidén)

Du glömde dansken

Framåt Masar!

Sisu

Inlägg av Sisu »

lil'masen skrev: Idag, 19:02
SteveY skrev: Idag, 18:00

Sjöholm - Berger
Amil Krupic - Langvardt
Nilsson - (Vilgot Lidén)

Du glömde dansken

Fjärdekedjan i en ren juniorkedja. Är nog så jag vill ha det med om inte i första eller andra kedjan.

Är Lagerberg redo leda ett PP? Det laget skulle behöva Forsberg deluxe i ett PP. Lagerberg + PP back vore en dröm. Forsberg också såklart men det är nog just en dröm bara… eller…

Behöver nog en spelare denna vecka.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Formationerna är egentligen skitsamma, men tre kanadicker i 25-års åldern som kan sporra varandra tror jag på. Sen är det klart man skulle välja t.ex Kopacka före en av dessa, men blir nog svårt att knyta till oss en spelare av den kalibern/med det cv'et.
Övertygad om att Lagerberg skulle vara en av dom bästa backarna i ligan, om han får förtroendet av Hedberg.