Silly season 26/27

8mars73

Re: Silly season 26/27

Inlägg av 8mars73 »

Sniper skrev: Igår, 18:29

Ingen tekare men straffläggare:

Kan känna att spelar man fiol som målgest så är man mentalt redan i Leksand. Freudianskt.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Intervju 2023:

Stakkestad har Kungälvs IK som moderklubb, men trots att han är uppväxt i Göteborgsområdet har han aldrig varit någon jättesupporter av Frölunda.

– Som alla hockeyintresserade kring Göteborg har jag följt Frölunda, men jag tyckte att det var kul att kolla Leksand i HockeyAllsvenskan när jag var liten. De hade bra publik (...)
https://www.shl.se/article/pvwarzd-403dd/view

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Ollas säger att han han vill få in size på forwards. Det gillar jag!

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Aggeman skrev: Igår, 21:11

Ollas säger att han han vill få in size på forwards. Det gillar jag!

Adam Brodecki?

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

yohnxd skrev: Igår, 15:39
Lampa skrev: Igår, 15:13

”Patrik Zackrisson hade ett år kvar på kontraktet med Södertälje, men valde att utnyttja klausulen som gav honom möjlighet att bryta avtalet.

Nu har familjen flyttat tillbaka till Leksand, men om det faktiskt blir spel i Dalarna återstår att se. Enligt uppgifter till Expressen vill Leksand avvakta och se vad marknaden har att erbjuda innan klubben eventuellt erbjuder ”Zacke” ett kontrakt.

Därför har Zackrisson i stället riktat blickarna mot spel utomlands nästa säsong. Någon större stress att få framtiden löst ska dock inte finnas från 39-åringens sida. ”

Från Expressen

Herregud om dedär stämmer.. vem fan ska vara vår lagpappa då? Hur fan kan man ens tänka två gånger om dedär? Erbjud kontrakt innan han ångrar sig känner jag rent spontant.

Lunkan? Lang? Jag tycker det är lite sundhetstecken att man kollar över alternativen innan man slänger fram ett kontrakt till Zacke. Vi har rutin i laget och det är inte dumt alls att avvakta med Zacke då man antagligen får betala ganska ordentligt för honom och då får avväga vad som är viktigast, hans rutin eller spetsen på en yngre spelare med likvärdig lön men inte lika rutinerad. Kelleher sitter ju på en hel del rutin gällande kval uppåt, Lang och Lunkan inte helt orutinerade heller. Även Gidlöf besitter rutin av att spela viktiga matcher och det finns säkert en del kravställande spelare redan nu i truppen och vi har flera viktiga värvningar kvar.

Missförstå mig rätt, jag tycker också Zacke skulle vara en riktigt bra värvning, men det kanske står mellan honom exempelvis Fitzgerald som förstacenter lönemässigt. Då känns kanske inte värvningen av Zacke känns lika självklar?

Stakkestad är en helt perfekt värvning! Jag gillar skeletet på bygget som är på gång. Några viktiga pjäser kvar och sedan fylla på med mindre namnkunnigt med utvecklingspotential så kommer det bli skitbra. Jag börjar se fram emot säsongen riktigt mycket nu :-)

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Wiborg skrev: Idag, 07:54
yohnxd skrev: Igår, 15:39
Lampa skrev: Igår, 15:13

”Patrik Zackrisson hade ett år kvar på kontraktet med Södertälje, men valde att utnyttja klausulen som gav honom möjlighet att bryta avtalet.

Nu har familjen flyttat tillbaka till Leksand, men om det faktiskt blir spel i Dalarna återstår att se. Enligt uppgifter till Expressen vill Leksand avvakta och se vad marknaden har att erbjuda innan klubben eventuellt erbjuder ”Zacke” ett kontrakt.

Därför har Zackrisson i stället riktat blickarna mot spel utomlands nästa säsong. Någon större stress att få framtiden löst ska dock inte finnas från 39-åringens sida. ”

Från Expressen

Herregud om dedär stämmer.. vem fan ska vara vår lagpappa då? Hur fan kan man ens tänka två gånger om dedär? Erbjud kontrakt innan han ångrar sig känner jag rent spontant.

Lunkan? Lang? Jag tycker det är lite sundhetstecken att man kollar över alternativen innan man slänger fram ett kontrakt till Zacke. Vi har rutin i laget och det är inte dumt alls att avvakta med Zacke då man antagligen får betala ganska ordentligt för honom och då får avväga vad som är viktigast, hans rutin eller spetsen på en yngre spelare med likvärdig lön men inte lika rutinerad. Kelleher sitter ju på en hel del rutin gällande kval uppåt, Lang och Lunkan inte helt orutinerade heller. Även Gidlöf besitter rutin av att spela viktiga matcher och det finns säkert en del kravställande spelare redan nu i truppen och vi har flera viktiga värvningar kvar.

Missförstå mig rätt, jag tycker också Zacke skulle vara en riktigt bra värvning, men det kanske står mellan honom exempelvis Fitzgerald som förstacenter lönemässigt. Då känns kanske inte värvningen av Zacke känns lika självklar?

Stakkestad är en helt perfekt värvning! Jag gillar skeletet på bygget som är på gång. Några viktiga pjäser kvar och sedan fylla på med mindre namnkunnigt med utvecklingspotential så kommer det bli skitbra. Jag börjar se fram emot säsongen riktigt mycket nu :-)

Håller med Wiborg.

Nostalgivärvningar har vi testat förut och det har inte fallit väl ut. Jag säger dock inte att Zacke och MK inte skulle kunna tillföra något, men det är bra om LIF har lite is i magen. I en förstacenterroll ser jag inte Zacke.

Senast redigerad av Aggeman den tor 28 maj 2026, 11:48, redigerad totalt 1 gång.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Instämmer. Ingen stress att ta in Zacke enligt mig. 3e center då isf. Viktig runt omkring håller jag med om.

Åke däremot, där är jag spontant väldigt positiv!

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Lampa

Inlägg av Lampa »

Att Stakkestad inte spelade center förra säsongen betyder ju inte att han inte kommer göra det hos Leksand. Kanske var det på den premissen han signade, att han skulle få vara center. Blir intressant att höra vad Ollas säger om det.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Lite funderingar kring de spelare som fortfarande inte förlängt eller tackats av.

Fortfarande har i alla fall inte jag hört ett enda ord från någon trovärdig källa angående Caito. Enbart för att LIF fortfarande förhandlar sign-off? Öppen/aktuell för förlängning?

Karlberg har ju ryktats kring ett tag men ännu inget besked där heller. Intresset lär ju inte vara jättestort i SHL i alla fall, men kanske betydligt större i HA?

Knuts blir väl lite av en gubben-i-lådan kring jul om han får ordning på skadan.

Pain is temporary, glory is forever
Jjax

Inlägg av Jjax »

Storlek på agendan. Kan denna lirare vara på G tro?
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... s-carlsson

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Wiborg skrev: Idag, 09:23

Lite funderingar kring de spelare som fortfarande inte förlängt eller tackats av.

Fortfarande har i alla fall inte jag hört ett enda ord från någon trovärdig källa angående Caito. Enbart för att LIF fortfarande förhandlar sign-off? Öppen/aktuell för förlängning?

Karlberg har ju ryktats kring ett tag men ännu inget besked där heller. Intresset lär ju inte vara jättestort i SHL i alla fall, men kanske betydligt större i HA?

Knuts blir väl lite av en gubben-i-lådan kring jul om han får ordning på skadan.

Lyssnade på Hockeynews podd nyss, dom berättade att flera lag i HA har fått Karlberg på bordet.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Jjax skrev: Idag, 09:26

Storlek på agendan. Kan denna lirare vara på G tro?
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... s-carlsson

– Vi har kollat brett, både utomlands och i Sverige men just nu handlar det bara om svenska klubbar. Jag har väl inte haft en tillräckligt bra säsong för att få de utländska kontraktsförslagen.

https://hockeynews.se/nyheter/forwarden ... do-ledsnat

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Det är väl ingen som på allvar tror att Zacke skulle komma in som 1a-center? Vart kommer ens den villfarelsen från?

Lunkan och Lang har kanske erfarenheten, men de har inte egenskaperna för att vara lagpappa. Speciellt inte introverta och egensinniga Lang.

Zacke har alla egenskaper för att vara lagpappa, och är en perfekt 3e-center som även kan avlasta i 1a/2a om/när skador kommer.

Hoppas även lite på att Norén längtar hem.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Skummade lite på HV forumet, inte en enda har Johnsen ens bland 13 forwards.

Hoppas verkligen vi hugger där, känns väldigt Hedberg kompatibel med. Alltid spelat bra i slutspel.

90 utvisningsminuter i Mora, med honom, Stakkestad, och Sjöholm i laget blir vi inte roliga att möta i slutspel, speciellt inte om Ollas väljer att ta in lite storlek på dom sista platserna.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

När jag varit borta från internet 1-2 timmar brukar jag smyga fram senaste nyhet på hemsidan. Nu stod det "Nyförvärv - Forward" högst upp, men vad är det för frilla? tänkte jag. Det var inte Stakkestad - det var en tjej i matchtröja:

Bild