Silly season 26/27

8mars73

Re: Silly season 26/27

Inlägg av 8mars73 »

Gösen skrev: Igår, 19:29

Själv blir jag livrädd över hur bra alla tycker alla värvningar är. Upplagt för fiasko.

Är det en eliteprospects-surfare vi fått som sportchef?

Spelarna ser bra ut efter omständigheterna. Men resultat har ju sällan varit en funktion bara av det. Nu ska det spelas Johan Hedberg-hockey ocksä.
Orkar dessa nya spelare forechecka besinningslöst och stå där med 1-0 efter halva matchena? I vilket skick är dom då? Och hur slutar matchen?

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 19:51

Vad jag menar är att när eliteprospectrunkare likt Lillgud skriker högt om undergång så går det oftast bra.

Gösen skrev: ons 06 maj 2026, 09:58

Med risk för att ha öppnat Pandoras ask :mrgreen:

Själv är jag varje sommar positiv till de flesta* tills hösten kommer och det inte längre finns skäl till att vara positiv.

*Hellsten, Mackan Karlberg och några fler mottogs inte med glädje.

PellePaltnacke

Inlägg av PellePaltnacke »

yohnxd skrev: Igår, 19:36

Själv blir jag livrädd över hur bra alla tycker alla värvningar är. Upplagt för fiasko.

Vad har du för namn då?

Jag är helt ointresserad i namn.
Vi bygger lag.

Vad jag menar är att när eliteprospectrunkare likt Lillgud skriker högt om undergång så går det oftast bra.
Orutinerad eller snarare lågbudget lag har tagit oss upp fler gånger än högprofilerade lag med tröjsponsrade spelare.

Därav något oroande att så många "runkare" finner nuvarande material upphetsande .

Förlåt, men känns det inte sjukt orutinerat att bygga förhoppningar på Leksands IF?
Trodde du och alla vi andra lärt oss vid det här laget att det alltid kommer finnas en väg för spelare att underprestera, få isen att smälta, och mitt ute på tomma land växa upp en skog dit allt går?
Hade det inte varit för att vi alla bor på en massa olika platser så hade man ju trott att vi alla druckit av samma vatten och fått in någon gemensam parasit in i vårt hjärnbalk. Historien borde ha lärt oss att inte kunna uppleva hopp längre.
En annan möjlig teori är att vi blivit kemiskt lobotomerade i någon statlig studie och att denna kärlek till LIF är en följd av det?!

Något fel är det på mig och oss iaf... Mot bättre vetande så växer det en liten strimma av ljus i horisonten som ger lite, lite hopp inför framtiden.
Känns åtminstone lite fint att veta att vi har en vid namn Åke i laget. Sak-samma om han är bra..

Sisu

Inlägg av Sisu »

Orutinerade lag… Timander, Frögren, Knuts, Karlsson, Prestberg. Vi kan gå längre tillbaka med…

Detta är det enda jag inte gillar med laget vi har idag. Saknar helt rutin…

Och jag håller mig dig Gösen om vi tar backsidan, ser inte storheten i den alls. Den är bra för HA. Men bäst i serien? Den där topp backen måste spela 25-28min per match… och helst ska det vara 2 topp backar som kommer in…

Men Sverige gjorde mål nu så nu är alla glada 😎

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

yohnxd skrev: Igår, 19:36

Vad har du för namn då?

Jag är helt ointresserad i namn.
Vi bygger lag.

Orutinerad eller snarare lågbudget lag har tagit oss upp fler gånger än högprofilerade lag med tröjsponsrade spelare.

Därav något oroande att så många "runkare" finner nuvarande material upphetsande .

Nu är väl iof lillgud en av de som haft träffsäkrast analyser av laget och läget..

Hursomhelst. Det som är mest befriande att se med lagbygget är att vi tar in karaktärsspelare med specifika skillsets. Det är något vi till väldigt stor del saknat under tjommes regim. "Helt ok på det mesta"-spelare har dominerat laguppställningen, vilket bara slutat i en blek mellanmjölkssoppa. Brutalt avsmakad i varenda slutspel, så har avsaknaden av kryddor blivit fullständigt uppenbar.

Det känns som att Ollas faktiskt bygger ett lag med alla de delar som behövs för att bli framgångsrikt. Det saknas fortfarande några ingredienser, men om Ollas fortsätter leverera på den här nivån så kommer iaf förutsättningarna att finnas där nu, på ett helt annat sätt än vad de gjort tidigare. Sedan ska Hedberg klara att reda av soppan på isen också..

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Själv önskar jag framförallt nya spelare som är underhållande att titta på, vi snackar minst 52 matcher framför teven. Sen är det ju omöjligt att säga om en helt ny grupp kommer fungera tillsammans, men jag ser ju hellre på Stakkestad en hel säsong, än en Zackrisson på dekis t.ex.

Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: Igår, 18:10

Vilken tråkig ton.

rotweiB
27 maj 2026, 19:21
Låt svikar-Åke komma hit och få smörj i Nobel,se sitt nya ” lag” hamna i mellanskiktet nånstans-eller kursa. Vi vill inte ha tillbaka honom. Tack
https://www.svenskafans.com/ishockey/la ... koga/forum

Men grina då!

Sisu

Inlägg av Sisu »

SteveY skrev: Igår, 21:21

Själv önskar jag framförallt nya spelare som är underhållande att titta på, vi snackar minst 52 matcher framför teven. Sen är det ju omöjligt att säga om en helt ny grupp kommer fungera tillsammans, men jag ser ju hellre på Stakkestad en hel säsong, än en Zackrisson på dekis t.ex.

Och de satsar ju på rekordpublik. Måste ha spelare som gör mål, mål säljer biljetter mer än hållen nolla.

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Sisu skrev: Igår, 22:35
SteveY skrev: Igår, 21:21

Och de satsar ju på rekordpublik. Måste ha spelare som gör mål, mål säljer biljetter mer än hållen nolla.

Håller med, och det går hand i hand. Spelare som gör snygga dragningar. Spelare som sätter en bra tackling. Spelare som visar känslor, attityd och vilja. Spelare som kan sätta ett friläge. Osv.. Dvs spelare med specifika spetsegenskaper, annat än "hyffsade på det mesta" a la Olle Strandell, säljer biljetter.