Matchtröjorna
-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4230
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4230
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
Re: Matchtröjorna
Ishockeyikonen Wayne Gretzkys matchtröja, från Stanley Cup-finalen 1988 med Edmonton, har sålts på auktion.
Summan 26 miljoner kronor gör hockeytröjan till den dyraste någonsin, enligt ESPN.
https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... -en-troja/
Det är de pengarna vi själva hade behövt, inte de korvören vi nu får in, som varken reglerar sign off-skulder eller köper bra spelare.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
- Inlägg: 1957
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Re: Matchtröjorna
Skulle LIF våga göra något sådant?
Troligen inte. Vad gäller ordinarie matchtröja borde vi inte behöva rösta. Den ska givetvis alltid se ut som följer:

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Wiborg
- Inlägg: 1667
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
- Ort: Lindesberg
Re: Matchtröjorna
Wittgenstein skrev: fre 29 maj 2026, 13:38Vad gäller ordinarie matchtröja borde vi inte behöva rösta. Den ska givetvis alltid se ut som följer:
Fullkomligt enig, det där är Leksand för mig!
-
Gösen
- Inlägg: 4624
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43
-
Wittgenstein
- Veckans raket
- Inlägg: 1957
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Re: Matchtröjorna
Givetvis! Jag är övertygad om att vi guliganer utgör en klar majoritet inom supporterkollektivet. LIF har dock en tendens att lyssna på gapaporna som skriker om att återgå till BIK Karlskoga-stilen.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
syd b.
- Inlägg: 364
- Blev medlem: ons 20 sep 2023, 23:11
Re: Matchtröjorna
Wiborg skrev: fre 29 maj 2026, 14:08Wittgenstein skrev: fre 29 maj 2026, 13:38Vad gäller ordinarie matchtröja borde vi inte behöva rösta. Den ska givetvis alltid se ut som följer:
Fullkomligt enig, det där är Leksand för mig!
Enig!
-
CMB
- Inlägg: 2016
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11
Re: Matchtröjorna
Eftersom LIF redan från början vaskade denna säsong så kan vi väl lika gärna spela i den där clowndräkten.
-
Wittgenstein
- Veckans raket
- Inlägg: 1957
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33
Re: Matchtröjorna
CMB skrev: fre 29 maj 2026, 19:30Eftersom LIF redan från början vaskade denna säsong så kan vi väl lika gärna spela i den där clowndräkten.
Haha! Hur stod du ut under 70-, 80- och 90-talen?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
CMB
- Inlägg: 2016
- Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11
Re: Matchtröjorna
Wittgenstein skrev: fre 29 maj 2026, 22:58CMB skrev: fre 29 maj 2026, 19:30Eftersom LIF redan från början vaskade denna säsong så kan vi väl lika gärna spela i den där clowndräkten.
Haha! Hur stod du ut under 70-, 80- och 90-talen?
Låten är fortfarande ett mästerverk:


-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4230
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
Re: Matchtröjorna
![]()
Ny säsong - ny chans.
Jag kommer inte att döma Hedberg förrän det finns skäl till det.
Samma som med nyförvärven och laget, med andra ord.
-
lil'masen
- Inlägg: 218
- Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02
Re: Matchtröjorna
Framåt Masar!
-
lil'masen
- Inlägg: 218
- Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02
Re: Matchtröjorna
Framåt Masar!
-
Sniper
- Intendent
- Inlägg: 4230
- Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
- Ort: Stockholm
Re: Matchtröjorna

Gulporr.
-
Mats_ume
- Kapten
- Inlägg: 2178
- Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19
Re: Matchtröjorna
Gör om bilderna från PNG till JPEG så blir de inte så stora (så att du kan infoga dem direkt utan att behöva använda imgur eller liknande tredjepartstjänst).