Silly season 26/27

Användarens profilbild
Wiborg

Re: Silly season 26/27

Inlägg av Wiborg »

yohnxd skrev: lör 30 maj 2026, 15:57

externAIK

Vad menas med detta externAIK? Aldrig sett det förut och förstår inte alls innebörden.

Angående Karlbergs vara eller inte vara så verkar det ju som att Karlberg vill ha en plats i topp-6 och där placerar inte jag honom i alla fall. En tredjefemma hade jag placerat honom i och sedan givetvis möjlighet att visa att han förtjänar en roll högre upp. Han har en hel del egenskaper som skulle kunna göra honom till 30-40-poängsspelare, men han har inte visat det och behöver fila en del detaljer innan han är där. Ser han sig själv som en toppspelare i HA så kommer han varken acceptera rollen eller lönen och då är det bättre att han söker sig vidare till någon som har samma bild av honom.

Pain is temporary, glory is forever
Lampa

Inlägg av Lampa »

Vi har Lang, Stakkestad och Kelleher i top 6, vi behöver storlek på dom platserna som är kvar, för att konkurrera i ett slutspel mot typ SSK/AIK. Därav låter vi Karlberg gå, om han gör bra ifrån sig kommer han givetvis hem igen.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Lampa skrev: Idag, 08:12

Vi har Lang, Stakkestad och Kelleher i top 6, vi behöver storlek på dom platserna som är kvar, för att konkurrera i ett slutspel mot typ SSK/AIK. Därav låter vi Karlberg gå, om han gör bra ifrån sig kommer han givetvis hem igen.

Precis, och Ollas är inne på samma spår.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Hockeynews har fått uppgifter om att Joey Cipollone, 25, hamnat på en rad bord ute hos hockeyallsvenska klubbar.

Troligtvis inget för oss.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -cipollone

lil'masen

Inlägg av lil'masen »

SteveY skrev: Idag, 09:24

Hockeynews har fått uppgifter om att Joey Cipollone, 25, hamnat på en rad bord ute hos hockeyallsvenska klubbar.

Troligtvis inget för oss.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... -cipollone

Från HockeyNews sillychatt:

Cipollone är en högerfattad forward som kan spela både center och ytterforward. En tvåvägsspelare som bygger sitt spel på hårt jobb - snarare än på ren offensiv spets. Det är tydligt när du kikar på hans profil i olika scoutingsystem.

En forward, med starkt defensivt tänk. Under sin tid i NCAA användes han ofta i roller där tränarna litade på honom i egen zon, boxplay och när matcher skulle stängas ner i ledning eller under de sista viktiga minuterna. Han är också en spelare som gärna sätter press på motståndarna i sin forecheck.

Offensivt har han ändå visat att han kan bidra. Han hade en stabil produktion på college och har fortsatt utvecklas i ECHL, en liga som HA-klubbar gärna plockar ifrån. Här har poängskörden successivt har ökat. Joey har fått stämpeln som en secondary scoring-spelare än en spelare som driver en förstakedja eller är en utpräglad målskytt.

När jag kollat upp honom är det tydligt att han är användbar. Han har spelat både center och vinge, kan användas i flera olika kedjor och är en spelare som tränare uppskattar tack vare att han tar ansvar.

Han var dessutom en del av Quinnipiac-laget som vann NCAA-mästerskapet 2023, vilket ger honom erfarenhet från en stark vinnarmiljö.

Framåt Masar!

Lampa

Inlägg av Lampa »

”Björklöven har löst sitt målvaktspussel, och man värvar från en blivande konkurrent.

Finländaren Lassi Lehtinen, som gjort en liknande resa i Örnsköldsvik, är nu överens med klubben.

Det återstår dock att lösa de sista detaljerna med nuvarande arbetsgivaren HV71.”

Expressen

För den som oroade sig över eventuellt tappa Gidlöf, jag var aldrig orolig. Men ändå skönt.

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Wiborg skrev: Idag, 07:09

externAIK

Vad menas med detta externAIK? Aldrig sett det förut och förstår inte alls innebörden.

Angående Karlbergs vara eller inte vara så verkar det ju som att Karlberg vill ha en plats i topp-6 och där placerar inte jag honom i alla fall. En tredjefemma hade jag placerat honom i och sedan givetvis möjlighet att visa att han förtjänar en roll högre upp. Han har en hel del egenskaper som skulle kunna göra honom till 30-40-poängsspelare, men han har inte visat det och behöver fila en del detaljer innan han är där. Ser han sig själv som en toppspelare i HA så kommer han varken acceptera rollen eller lönen och då är det bättre att han söker sig vidare till någon som har samma bild av honom.

Att AIK lever på externa.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

yohnxd skrev: Idag, 13:10

externAIK

Ok, som typ vi, SSK, Djurgården, Mora och typ alla andra lag?

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 28 maj 2026, 18:19
Sniper skrev: tor 28 maj 2026, 18:10

Vilken tråkig ton.

rotweiB
27 maj 2026, 19:21
Låt svikar-Åke komma hit och få smörj i Nobel,se sitt nya ” lag” hamna i mellanskiktet nånstans-eller kursa. Vi vill inte ha tillbaka honom. Tack
https://www.svenskafans.com/ishockey/la ... koga/forum

Men Snälla Åke.
Vilken TrÅken ton.

Tristen Robins klar för Björklöven
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jorkloven/

yohnxd

Inlägg av yohnxd »

Wiborg skrev: Idag, 13:45
yohnxd skrev: Idag, 13:10

Ok, som typ vi, SSK, Djurgården, Mora och typ alla andra lag?

Bara att AIK har typ 70 miljarder mer.