Matchtröjorna

lil'masen
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02

Re: Matchtröjorna

Inlägg av lil'masen »

Mats_ume skrev: ons 03 jun 2026, 12:21

Gör om bilderna från PNG till JPEG så blir de inte så stora (så att du kan infoga dem direkt utan att behöva använda imgur eller liknande tredjepartstjänst).

Tack så mycket!

Framåt Masar!

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

lil'masen skrev: ons 03 jun 2026, 12:38

Tack så mycket!

Tack själv! Otroligt snyggt! Jag hoppas innerligt att den nissen på kontoret som ansvarar för tröjdesignen besöker denna tråd. Jag gillar kompromissen med att Karlskoga-tröjan får behålla det gula runt stjärnorna, då skulle jag, om än motvilligt, acceptera att övriga tröjan blir BIK-style.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 1667
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wiborg »

Wittgenstein skrev: ons 03 jun 2026, 13:10
lil'masen skrev: ons 03 jun 2026, 12:38

Tack så mycket!

Tack själv! Otroligt snyggt! Jag hoppas innerligt att den nissen på kontoret som ansvarar för tröjdesignen besöker denna tråd. Jag gillar kompromissen med att Karlskoga-tröjan får behålla det gula runt stjärnorna, då skulle jag, om än motvilligt, acceptera att övriga tröjan blir BIK-style.

Jag tror du och jag är ganska lika i preferenserna. Som ett tredjeställ i en eller max två matcher kan man ha gul som bas, men som huvudställ ska det ju vara vit-blått med enstaka förhöjande gula partier, typ runt stjärnorn.

Förövrigt så gillar jag inte klubbmärket på axlarna, tycker det ser plottrigt ut. Och sedan blir det ju tyvärr en hel del reklam som kommer dra ner intrycket på tröjan. Fan vad snyggt det hade varit med reklamfri tröja. Kanske det man ska ha som 3:e och bara använda en match. Man kan ju göra det till en "jippomatch" där sponsorerna exponeras på annat sätt, typ minimässa i foajén i samband med matchen eller något sånt.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

Wiborg skrev: ons 03 jun 2026, 14:34

Fan vad snyggt det hade varit med reklamfri tröja. Kanske det man ska ha som 3:e och bara använda en match. Man kan ju göra det till en "jippomatch" där sponsorerna exponeras på annat sätt, typ minimässa i foajén i samband med matchen eller något sånt.

Ingen dum idé, ingen dum idé alls. Tänkt så den tredjetröjan hade sålt! Jag hoppas tröjnissen, om hen läser här, ropar till sig marknadsnissen och föreslår ett samarbete dem emellan!

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 964
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bender »

Sniper skrev: ons 03 jun 2026, 12:20

Bild

Gulporr.

Bra nära iaf. De svarta ränderna måste såklart bort. Och kanske att man kan få in leksandsbandet någonstans utan att det blir för plottrigt. På axlarna ska endast skölden skina, i vitt på blå bakgrund. Inte heller klubbmärket.. Men jag menar, där har vi den! Vem skickar till Ollas?!

Edit. Kanske ersätta klubbmärket på magen med endast skölden i blå brodyr. :-O

Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket
Inlägg: 1956
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Wittgenstein »

bender skrev: ons 03 jun 2026, 15:30
Sniper skrev: ons 03 jun 2026, 12:20

Bild

Gulporr.

Bra nära iaf. De svarta ränderna måste såklart bort. Och kanske att man kan få in leksandsbandet någonstans utan att det blir för plottrigt. På axlarna ska endast skölden skina, i vitt på blå bakgrund. Inte heller klubbmärket.. Men jag menar, där har vi den! Vem skickar till Ollas?!

Edit. Kanske ersätta klubbmärket på magen med endast skölden i blå brodyr. :-O

Jag tyckte Ollas såg lite mörk ut under ögonen i den senaste intervjun. Hoppas, för hans skulle, att han INTE har ansvar för tröjdesignen också.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten
Inlägg: 2178
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Matchtröjorna

Inlägg av Mats_ume »

lil'masen skrev: ons 03 jun 2026, 12:38
Mats_ume skrev: ons 03 jun 2026, 12:21

Gör om bilderna från PNG till JPEG så blir de inte så stora (så att du kan infoga dem direkt utan att behöva använda imgur eller liknande tredjepartstjänst).

Tack så mycket!

Gillar att du fått in en lite varmare gul. Tröjorna vi hade 2019/20 är nog de snyggaste vi haft detta årtusende, men man kan göra det gula i de tröjorna ytterligare lite varmare likt du gjort här.

lil'masen
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02

Re: Matchtröjorna

Inlägg av lil'masen »

Mats_ume skrev: ons 03 jun 2026, 16:18
lil'masen skrev: ons 03 jun 2026, 12:38
Mats_ume skrev: ons 03 jun 2026, 12:21

Gör om bilderna från PNG till JPEG så blir de inte så stora (så att du kan infoga dem direkt utan att behöva använda imgur eller liknande tredjepartstjänst).

Tack så mycket!

Gillar att du fått in en lite varmare gul. Tröjorna vi hade 2019/20 är nog de snyggaste vi haft detta årtusende, men man kan göra det gula i de tröjorna ytterligare lite varmare likt du gjort här.

Tack tack! Dock är de Chatgpt som ska ha cred för det. Sen vet jag inte vart den fick de svarta ifrån men ni får byta ut det till valfri färg i eran fantasi!

Framåt Masar!

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 964
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bender »

Bättre upp, jag tragglade lite med chatgpt själv. Ber om ursäkt för slakten av axelsköldarna, men AI är verkligen långt ifrån världsherravälde ibland..

Nyansen på den gula kan nog justeras (den ser dock bättre ut om ni laddar ner bilden), men en sån här skulle jag köpa direkt! :mrgreen:

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
lil'masen
Inlägg: 218
Blev medlem: ons 13 aug 2025, 09:02

Re: Matchtröjorna

Inlägg av lil'masen »

bender skrev: ons 03 jun 2026, 22:31

Bättre upp, jag tragglade lite med chatgpt själv. Ber om ursäkt för slakten av axelsköldarna, men AI är verkligen långt ifrån världsherravälde ibland..

Nyansen på den gula kan nog justeras (den ser dock bättre ut om ni laddar ner bilden), men en sån här skulle jag köpa direkt! :mrgreen:

Snyggt!

Framåt Masar!

CMB
Inlägg: 2016
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 19:11

Re: Matchtröjorna

Inlägg av CMB »

Och så kan vi fullborda allt med en matchande Liffe:

Bild

Sunshine!

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 964
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bender »

Perfekt familjedag! Cash money.

SteelSky
Inlägg: 378
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: Matchtröjorna

Inlägg av SteelSky »

Själv skulle jag vilja få in mer Dalarna i tröjorna.
Masbandet kvar samt kurbits på överarmar upp mot axlarna. Tredjestället i dalablått (mer grå) bakgrundsfärg.
Stjärnorna kvar såklart. Vitt, blått och gult.
(Jag fick tillbaka en version på chatgpt, men från telefonen vet jag inte hur jag ska få in bilden här)...

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill

Användarens profilbild
bender
Inlägg: 964
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: Matchtröjorna

Inlägg av bender »

SteelSky skrev: lör 06 jun 2026, 10:42

Själv skulle jag vilja få in mer Dalarna i tröjorna.
Masbandet kvar samt kurbits på överarmar upp mot axlarna. Tredjestället i dalablått (mer grå) bakgrundsfärg.
Stjärnorna kvar såklart. Vitt, blått och gult.
(Jag fick tillbaka en version på chatgpt, men från telefonen vet jag inte hur jag ska få in bilden här)...

Ooh kurbits är coolt. Kanske i gult mot en blå bakgrud..(eller blått mot en gul bakgrund :mrgreen: )
Hade gärna haft leksandsbandet i de vita ränderna på min version, men orkade ärligt talat inte få chatgpt att fatta det.. :))

Vill se din version, ladda över till datorn eller något! :)

SteelSky
Inlägg: 378
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:10

Re: Matchtröjorna

Inlägg av SteelSky »

Ja jag ska försöka fixa det!

Edit: Det fick bli via imgur. Kanske lite plottrigt och detta är 3e stället då, med grått som bakgrundsfärg.
Cred: ChatGPT

"When you’re going through hell, keep going"
W. Churchill