Silly season 26/27

Användarens profilbild
SteveY

Re: Silly season 26/27

Inlägg av SteveY »

Krigare19 skrev: Idag, 12:53

Att *ora har lyckats med det måste ju vara någon form av bragd tanke på hur liten supporterskara dom har. :))

https://hockeynews.se/nyheter/tva-spets ... -insamling

Intresset för LIF har svalnat ordentligt där ute, det är känslan.

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Caito verkar tydligen vara på väg till Jokerit i Finland, bara avbetalningsplanen för hans ”sign off bonus” med LIF är löst.

Vet inte varifrån uppgifterna är hämtade - men ovanstående står i Masugnen.

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: Idag, 13:59

Att *ora har lyckats med det måste ju vara någon form av bragd tanke på hur liten supporterskara dom har. :))

Givetvis är det så, konstigt vore det annars. Det finns supportrar på alla nivåer och när man åker ur SHL så är det nog en stor skara som byter nivå av sitt supporterskap. Vissa slutar följa hockeyn helt, vissa blir mer sporadiska i sina besök, andra slutar stötta ekonomiskt. Sedan är det ju en skara som gör tvärtom och knyter handen i fickan och kör på ännu hårdare men det är klart att snitt-intresset minskar.

Pain is temporary, glory is forever
Mats GBG

Inlägg av Mats GBG »

Sniper skrev: Idag, 14:00

Caito verkar tydligen vara på väg till Jokerit i Finland, bara avbetalningsplanen för hans ”sign off bonus” med LIF är löst.

Från Expressens sillychatt:

5 jun 2026 kl 11.25
Tror du att Åke Stakkestad är tänkt som ytter eller center i Leksand och tror du Zacke spelar i Leksand höst? Vad tror du Caito tar vägen?
Kungen

Stakkestad är tänkt som center. Nej, Zacke lirar nog utomlands, som det låter just nu i alla fall. Caito ryktas till Finland, men behöver lösa sin sign off bonus med Leksand först. Möten pågår för fullt.
Mattias Persson

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Mats GBG skrev: Idag, 14:12
Sniper skrev: Idag, 14:00

Från Expressens sillychatt:

5 jun 2026 kl 11.25
Tror du att Åke Stakkestad är tänkt som ytter eller center i Leksand och tror du Zacke spelar i Leksand höst? Vad tror du Caito tar vägen?
Kungen

Stakkestad är tänkt som center. Nej, Zacke lirar nog utomlands, som det låter just nu i alla fall. Caito ryktas till Finland, men behöver lösa sin sign off bonus med Leksand först. Möten pågår för fullt.
Mattias Persson

Inte Snipers kung.

I'm the man with a fork in a world of soup

Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Wiborg skrev: Idag, 14:09

Givetvis är det så, konstigt vore det annars. Det finns supportrar på alla nivåer och när man åker ur SHL så är det nog en stor skara som byter nivå av sitt supporterskap. Vissa slutar följa hockeyn helt, vissa blir mer sporadiska i sina besök, andra slutar stötta ekonomiskt. Sedan är det ju en skara som gör tvärtom och knyter handen i fickan och kör på ännu hårdare men det är klart att snitt-intresset minskar.

Det där är att göra det lite väl enkelt för sig. Jag vill mena att det fullständigt profillösa laget av underpresterare vi åker ur med, i kombination med det spel vi visade upp samt den generella apatin i föreningen, var katastrofalt för intresset kring Leksand. De enda som gav någon slags puls förra året var Kaderli och Koblar (ok, Langvardt och Vejdes avslutning också), och de två har vi, tack vare ovan, slarvat bort. Ovanpå SHL-statusen. Tacka fan för att intresset dör..

Men. Jag tror Ollas håller på att bygga något som får intresset att vakna igen hos massan, baserat på de spelartyper och personligheter han plockar in. Det måste såklart visas på isen först, men jag ger det en chans iaf. Det hade jag inte gjort om vi behållit spelare som Caito, Cehlarik, Strandell och Karlberg.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Just nu är mitt intresse för färjan högre än LIF.
Säger som Fjodor. Precis som jag säger inför varje säsong oavsett namn som värvas.
10 matcher in bildar jag mig en uppfattning.

Sen vet jag också att jag när det väl drar igång kommer stå där på nedre barrikaden och försvara laget som en djävulens advokat om det grinar emot likt förbannat :mrgreen:

Förhoppningen är att spara in på TV4 pengarna och kanske gå på de publikfriande matcherna enbart. Om det går okej. Likt en medgångssupporter. Även det inser jag innerst inne kommer spricka redan vid försäsong.

Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: Idag, 16:41

Sen vet jag också att jag när det väl drar igång kommer stå där på nedre barrikaden och försvara laget som en djävulens advokat om det grinar emot likt förbannat :mrgreen:

Det var många år sedan jag eller någon i min närhet gav upp förhoppningen om att jag skulle klara av att skala ner min besatthet av LIF vid någon av alla otaliga degraderingar vi fått det stora nöjet att avnjuta. Numera lever jag i acceptans av mitt beroende.

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bender skrev: Idag, 16:24
Wiborg skrev: Idag, 14:09

Givetvis är det så, konstigt vore det annars..

Men. Jag tror Ollas håller på att bygga något som får intresset att vakna igen hos massan, baserat på de spelartyper och personligheter han plockar in. Det måste såklart visas på isen först, men jag ger det en chans iaf. Det hade jag inte gjort om vi behållit spelare som Caito, Cehlarik, Strandell och Karlberg.

Det är min fromma förhoppning, och det som tar mig igenom sommarens vedermödor!

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Veckans raket

Inlägg av Wittgenstein »

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Det enda jag läser om LIF är det jag läser här. Och hade jag inte fått pennfightas med er hade mitt intresse nog nått rekordlåga nivåer.

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: För 16 minuter sedan.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Det enda jag läser om LIF är det jag läser här. Och hade jag inte fått pennfightas med er hade mitt intresse nog nått rekordlåga nivåer.

Kanske är det det som är Leksands IF?